Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tärkeämpää oma hyvinvointi vai lapselle ehjä perhe

Vierailija
07.06.2019 |

Olen kurjassa tilanteessa, jossa vaakakupissa on joko lapselle ehjä perhe tai itselle parempi elämä.
Nykyinen parisuhde muuttui lähes sietämättömäksi raskauden ja lapsen syntymän myötä, mutta en haluaisi erolla viedä lapselta ehjää perhettä.
Joten, mitä tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tietenkin

Vierailija
2/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sietämättömyys tarkoittaa minkäänlaatuista väkivaltaa niin se ei ole lapselle hyvä ympäristö. Jos taas jotain muuta ongelmaa, niin kokeilkaa terapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia niin siitä puolisosta ei pääse eroon jos tämä haluaa tavata lapsia. Riidat vain pahenevat ja menot nousevat, joten jos et henkesi edestä pelkää niin et tee kenellekään palvelusta lähtemällä.

Vierailija
4/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sietämättömyys tarkoittaa minkäänlaatuista väkivaltaa niin se ei ole lapselle hyvä ympäristö. Jos taas jotain muuta ongelmaa, niin kokeilkaa terapiaa.

Ei ole väkivaltaa, mies ei suostu terapiaan.

Vierailija
5/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on huomattavasti tärkeämpi.

Vierailija
6/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia niin siitä puolisosta ei pääse eroon jos tämä haluaa tavata lapsia. Riidat vain pahenevat ja menot nousevat, joten jos et henkesi edestä pelkää niin et tee kenellekään palvelusta lähtemällä.

Paitsi itselleni.

Ap

Vierailija
7/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi itselleni.

Ap

Sinä et ole tärkeä.

Vierailija
8/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen itsekin yrittänyt ajatella, mutta pystynkö olemaan hyvä vanhempi lapselle jos olen jatkuvan hermoromahduksen partaalla?

Ap

Vierailija
9/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi itselleni.

Ap

Sinä et ole tärkeä.

Tiedän, mutta yritän olla lapselle paras mahdollinen äiti.

Ap

Vierailija
10/68 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen itsekin yrittänyt ajatella, mutta pystynkö olemaan hyvä vanhempi lapselle jos olen jatkuvan hermoromahduksen partaalla?

Ap

Aikuistu.

Vierailija
11/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko yhtään avata tilannetta miksi olet tyytymätön parisuhteesesi? Jos kyse siitä että toinen jättää likaisen kahvikupin joka päivä olkkariin mutta muuten ok tapaus niin siihen voisi löytää ratkaisun. Jos taas toinen alkoholiongelmainen, peliongelmainen, mielenterveysongelmia(eikä ole valmis tekemään niille mitään) tai ei osallistu lainkaan kotitöihin tai lapsen hoitoon niin tilanne aivan eri.

Vierailija
12/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa, lapsen syntymän jälkeen ikään kuin silmäni avautuivat miehen käytökselle ja suhteemme epäoikeudenmukaisuuksille.

Fyysinen väkivalta ei ole ainoa väkivallan muoto, mutta se muu oli olevinaan osastossa "menkää terapiaan". Mitä jos mies ei näe toimissaan mitään vikaa eikä tarvetta muuttua.

Vuosia yritettyä ymmärsin, että mies on myös alkoholisti, ja se oli viimein asia, jonka jopa minä ymmärsin että on pahaksi lapselle, minun pakottaa hänet asumaan alkoholistiperheessö.

Myöhemmin tajusin, että mies oli käyttänyt minuun myös henkistä ja taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
13/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon myös kiinni siitä millainen lapsen koti on nyt. Onko asunto ok, onko talous ok (eli lapsi saa riittävästi hyvää ruokaa, tarpeelliset vaatteet jne). Entä hoiva? Saako lapsi tarvitsemansa hoivan ja läheisyyden ? Ja osallistuvatko molemmat vanhemmat tuon hoivan antamiseen vai pelkästään toinen? Millaisen parisuhteen mallin lapsi nyt saa itselleen?

Ja sitten tietysti pitää miettiä että jos eroaa niin mikä lapsen tilanne noiden asioiden osalta sitten olisi.

Vierailija
14/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas lapsen isästä on tullut lapsen syntymän jälkeen"äiti". Ei halua seksiä kuin joskus harvoin kun lapsi on harrastuksessa jos silloin ei ole töitä. Töitä tekee paljon. En ikinä uskonut ettei seksiä voi harrastaa kun lapsi nukkuu. Näin ollut jo vuosia. Minun hermojani tämä kiristää.

Vierailija
15/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aikuistu.

Aikuistu itse. Koita hyvä ihminen nyt keksiä tilanteeseen jokin ratkaisu, niin kuin aikuinen keksii.

Vierailija
16/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pohtii tuollaista, ei perhe ole enää ehjä.

Vierailija
17/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko yhtään avata tilannetta miksi olet tyytymätön parisuhteesesi? Jos kyse siitä että toinen jättää likaisen kahvikupin joka päivä olkkariin mutta muuten ok tapaus niin siihen voisi löytää ratkaisun. Jos taas toinen alkoholiongelmainen, peliongelmainen, mielenterveysongelmia(eikä ole valmis tekemään niille mitään) tai ei osallistu lainkaan kotitöihin tai lapsen hoitoon niin tilanne aivan eri.

Millä lailla asia olisi erilainen? On muullakin lailla raivostuttavia kumppaneita, kuin lievästi ärsyttäviä, tai väkivaltaisia.

Vierailija
18/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pohtii tuollaista, ei perhe ole enää ehjä.

Näin mäkin näkisin asian, ja siksi toimisin niin, että itselläni on hyvä olla. Miten se olisi lapsilta pois? Ei se toinen vanhempi saa sen takia alkaa lapsia kiusaamaan. Jos siis on terve, normaali ihminen. Ja jos ei ole niin.... tilanteiden taltiointi ääbellä ja/tai kuvalla ja sosiaalityö avuksi.

Vierailija
19/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oma hyvinvointi on elämässä ykkönen. Lapselle on paha asia, jos vanhempi ei voi hyvin.

Vierailija
20/68 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehjä perhe tarkoittaa vuosikausien jäistä, ahdasta, kireää ilmapiiriä niin juuri lapsen takia sinun pitää lähteä. Siinä korjautuu myös oma tilanteesi. Usko pois, lapsi kiittää sinua vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi