Olen filosofian maisteri, ja viihdyn erittäin hyvin työssäni vaatekaupassa
Sain kesätyön vaatekaupasta ennen kuin valmistuin, nyt olen valmistunut enkä halua tehdä oman alani töitä. Teen asiakaspalvelutyötä n. 12 euron tuntipalkalla, vaikka voisin hakea oman alani töitä, joista maksettaisi moninkertaista palkkaa, mutta en halua.
MUTTA TÄMÄ ARVOSTELUN MÄÄRÄ. Ei helvetti. Mikä siinä on ettei saa tehdä sitä mitä haluaa?
Kommentit (14)
Mulla vähän sama juttu. On ylempi korkeakoulututkinto ja teen pph:n työtä, koska tykkään työstäni todella paljon. Tein kyllä aikoinaan myös oman alani töitä, mutta en viihtynyt yhtään. Sukulaiset arvostelevat valintaani, mutt en anna sen häiritä.
Ei veronmaksajien oikeasti kannata maksaa ilmaista yliopistokoulutusta naisille kun ne menee vaatekauppaan 12 euron tuntipalkalla.
Mulla oli vähän samanlainen tilanne. Koulutuksena ktm, mut viihdyin aspahommissa paaaaljon paremmin! Kouluttauduin myöhemmin uudelle alalle, josta pidän, eikä tarvitse enää kuunnella muiden ihmettelyä ja arvostelua.
Enkä koskaan ole tajunnut, mikä siinä on väärin, jos opiskelee alaa, joka itseään kiinnostaa, mutta haluaa työkseen tehdä jotain muuta. Pääasia, että tekee elämällään jotain.
Aika sanonko mitä...
Sä saat töitä vaatekaupasta, mutta mä en. Vaikka on alalta työkokemusta roppakaupalla ja olen oikeasti hyvä näkemään, mikä sopii kenellekin. On myös paljon myyntikokemusta. Ja pystyn vaikka lahkeet lyhentämään.
On tämä hullu maailma.
Vaatesuunnittelija
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samanlainen tilanne. Koulutuksena ktm, mut viihdyin aspahommissa paaaaljon paremmin! Kouluttauduin myöhemmin uudelle alalle, josta pidän, eikä tarvitse enää kuunnella muiden ihmettelyä ja arvostelua.
Enkä koskaan ole tajunnut, mikä siinä on väärin, jos opiskelee alaa, joka itseään kiinnostaa, mutta haluaa työkseen tehdä jotain muuta. Pääasia, että tekee elämällään jotain.
Kyllähän sä heität hukkaan sun koulutukseen käytetyt rahat, vaikket olisi itse niitä maksanutkaan. Tai ehkä juuri siksi.
Tämä on ookoo.
Ja vaatesuunnittelijalle tiedoksi, että työpaikat saadaan hyvin pitkälti persoonalla ja katkeruus ei tee kenestäkään haluttavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sä heität hukkaan sun koulutukseen käytetyt rahat, vaikket olisi itse niitä maksanutkaan. Tai ehkä juuri siksi.
Luuletteko oikeasti, että kaikki yliopiston käyneet saavat automaattisesti oman alan töitä? Kyllä monen alan maisteri saa olla onnellinen, että jotain työtä saa. Ala sitten vasta inistä "hukkaan heitetystä rahasta" kun sulla on tarjota kaikille maistereille niitä kuuluisia oman alan hommia.
Filosofian maisteri, joka ei osaa pilkkusääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko oikeasti, että kaikki yliopiston käyneet saavat automaattisesti oman alan töitä? Kyllä monen alan maisteri saa olla onnellinen, että jotain työtä saa. Ala sitten vasta inistä "hukkaan heitetystä rahasta" kun sulla on tarjota kaikille maistereille niitä kuuluisia oman alan hommia.
Aloittaja ja eräs toinen keskustelija eivät edes halua tehdä oman alansa töitä vaan opiskella kalliita tutkintoja huvin vuoksi koska kuulemma on tärkeää että tekee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Filosofian maisteri, joka ei osaa pilkkusääntöjä.
No siksi se on duunissa vaatekaupassa.
N22
Koulutus 'menee hukkaan' tai ei, ei sellaista voi etukäteen ajatella. Hyvä kun kelpaa muukin työ ja olette vielä tyytyväisiäkin. Kunpa jotakin kunnon työtä riittäisi kaikille halukkaille.
Mitä olet opiskellut?
Vaatekauppatyö on ihan ok,mutta jos sitten vaikka kymmenen vuoden päästä huomaat, että haluat tehdä koulutusta vastaavaa työtä, se ei ole välttämättä ihan helppoa siinä tilanteessa. Tästä on hyvä olla tietoinen.
Sinänsä minuakin harmittaa,että tarpeellisia töitä joissa työviihtyvyys on hyvä mikäli itse soveltuu ko työhön väheksytään. Ei koulutus aina tee autuaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ookoo.
Ja vaatesuunnittelijalle tiedoksi, että työpaikat saadaan hyvin pitkälti persoonalla ja katkeruus ei tee kenestäkään haluttavampaa.
Olen mä saanut työpaikkoja, montakin, mutta en aina oman alan. Kyllä se persoona on kelvannut omankin alan hommiin, ja myös sinne vaatekauppoihin. Mutta ei aina.
Mutta mun on pakko välillä lähteä vaatekaupoista pois, kun ei kestä kuunnella alaansa osaamattomien myyjien älyvapaita kommentteja. En vaan kestä kuunnella. Joskus oon miettinyt, etteivät kehtaa maksaa ammattilaiselle noin huonoa palkkaa. En muuten käsitä, mikseivät ota alaa oikeasti osaavaa töihin. Joskus on muitakin kriteereitä työpaikan valinnassa kuin raha, mitä työnantajat ei aina ajattele.
Joo opiskelit hömppää, todellakin ole onnellinen työstäsi. Jos teet sen hyvin ehkä joku amis ei vie sitä.