Kuinka tärkeätä teille on ruskettua?
Olen tehnyt jo kaksi etelän matkaa tänä keväänä ja olen tullut takaisin valkoisena.
No siitäpä kaikki huomauttelee” ai kauheeta, kun olet kalpea, vaikka olet ollu etelässäkin.”
No meille etelän loma on muuta kuin rannalla makaamista.
Ajelemme paljon autolla eri paikkkoihin ja nautimme siitä.
Kommentit (20)
Minä en rusketu, pelkästään palan. Punoitusvaiheen jälkeen muutun takaisin harmaanvalkoiseksi.
Ruskettumisella ei sinänsä ole väliä, mutta olisi kiva etten näyttäisi tuolla pihalla joltain normaalisti syvällä luolassa elävältä karvattomalta elukalta joka on raahattu ensi kertaa auringon valoon.
En halua ruskettua. Tykkään maidonvaaleasta ihostani. Olen auringossa mahdollisimman vähän.
N25
Itse rusketun helposti. Rusketus itsessään melko yhdentekevää. Se harmittaa kun aurinko vaalentaa tummia hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en rusketu, pelkästään palan. Punoitusvaiheen jälkeen muutun takaisin harmaanvalkoiseksi.
Ruskettumisella ei sinänsä ole väliä, mutta olisi kiva etten näyttäisi tuolla pihalla joltain normaalisti syvällä luolassa elävältä karvattomalta elukalta joka on raahattu ensi kertaa auringon valoon.
Joillakin meistä on niitä luolissa asuneiden neanderthalilaisten geenejä vähän niinku enemmänkin.
En ole ikinä ymmärtänyt rusketuksen viehätystä (ehkä siksi, että en itse ikinä rusketu, vaan palan heti). Sellainen kevyt luonnollinen rusketus, mikä tulee esimerkiksi ulkona työskentelystä, ei ole paha, mutta ne uimarannalla grillaamalla hankitut rusketukset ovat pelkästään rumia.
Rusketus myös vanhentaa ihoa, hitaasti ja vääjäämättömästi.
Voihan asian ilmaista myös niin, että mitä ruskettuneempi sen tyhjempi pää. Näin se vaan menee.
Minusta rusketus ei ole kaunista, mutta ilmeisesti enemmistön mielestä on. Ja siksikö ne meikkivoiteetkin ovat vuosien saatossa tummuneet?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt rusketuksen viehätystä (ehkä siksi, että en itse ikinä rusketu, vaan palan heti). Sellainen kevyt luonnollinen rusketus, mikä tulee esimerkiksi ulkona työskentelystä, ei ole paha, mutta ne uimarannalla grillaamalla hankitut rusketukset ovat pelkästään rumia.
Samaa mieltä. Otin viime kesänä hetken aurinkoa kirjan kanssa kun lapsi polski stadikan lastenaltaassa ja kaikki varjopaikat oli varattu. Onneksi siellä oli nurtsi, eikä inhaa hiekkaa menemässä joka paikkaan.
Kevyt rusketus on kiva ja siihen pyrin. Kun in iso puutarha harrastuksena, siellä puuhaillessa väkisinkin vähän ruskettuu mutta palamista varon aina.
Rusketun tosi helposti. Kenenkään ei pidä paahtaa itseään auringossa ihosyövän riskin vuoksi. Välttelen auringossa istumista. Vaalea iho on kaunis.
Rusketun heti kun keväällä alkaa aurinko paistamaan, vaikka en edes ole mikään auringonpalvoja. Joka kevät minulta kysytään että olenko ollut etelässä, kun olen niin ruskettunut. Itse en niin välittäisi ruskettua ollenkaan, en haluaisi että minusta luullaan että makaan auringossa kaiket päivät kun totuus on se että mieluummin pysyttelen varjossa. En edes kauheasti pidä kesähelteistä.
Ei ollenkaan tärkeää. Sellainen 15 minuutin D-vitamiini annos auringosta on minulle riittävä. Sitten menee paita takaisin päälle
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Ja ihan silmien terveyden vuoksi olisi kiva saada edes vähän väriä. Nyt kun vilkaisen jalkojani ja jos aurinko paistaa niihin niin melkein sokaistun joka kerta.
Vältän ruskettumista nykyään kaikin keinoin.
En pudä rusketuksesta enkä halua ruskettua. Pysyttelen varjossa mahdollisuuksien mukaan ja pidän löysiä, peittäviä vaatteita. Kuten joku jo sanoi, rusketus on merkki ihovauriosta. En ymmärrä miten jotkut eivät tajua tätä ja käristävät itseään keskipäivän auringossa tuntitolkulla.
Ruskettuminen on jo itsessään merkki IHOVAURIOISTA. Koettakaa nyt viimeinkin sisäistää tää, ihan paksukalloisimmatkin.