Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 v ja en aio luopua pitkistä hiuksistani!

Vierailija
07.06.2019 |

Tämä on ollut vaivaton hiustyyli. Pese, kampaa ja pidä. Kampaaja ei ole saanut montaakaan euroa koko elinaikanani, sillä voin pyytää tuttujani, myös miestäni napsaisemaan joskus pari senttiä pois. Hiusten tasaaminen ei ole vaikeaa. Tämä näyttää aina vain paremmalta. En ole naisena näkymätön. Suosittelen.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi upeaa nähdä enemmän pitkiä hiuksia vanhemmilla rouvilla. Myös harmaantuneita. Siinä on alkukantaista arvokkuutta.

Vierailija
22/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ohentavat hiukset.

Ja tämähän ei ole mikään luonnonlaki, joka aina pitää paikkansa.

Minulla hiukset ovat päin vastoin paksuuntuneet ja vahvistuneet iän myötä. Hiukset ovat luonnostaan laineikkaat ja ulottuvat lapaluihin asti.

Nyt olen 62 v ja parhaat hiukset ikinä! En käytä mitään ylimääräisiä tököttejä hiuksissani, puolikuivina kevyt harjaus ja se on siinä. Latvojen tasoitus joka toinen tai kolmas kuukausi.

Vaihdoin äskettäin orgaanisiin tuotteisiin hiustenhoidossa, shampoo ja hoitoaine, ja hiukset ovat kuin nuorella tytöllä, kuohkeat ja taipuisat. Tämä ei ole mainos, joten en sano tuotemerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta viisikymmentä ja hiukset lapaluihin. En käytä mitään mömmöjä, harmaat käyn aurinkoraidoittamassa ehkä kolmen kk välein, muuten karvat saavat olla omissa oloissaan. Se ero ehkä minulla on, etten ikinä pidä hiuksia vapaana, messy bun tai ponnari ja ainakin luulen näyttäväni ihan ikäiseltäni, enkä kuvittele olevani 20-30 vuotta nuorempi.

Vierailija
24/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pitää sellaista hiusmallia mistä itse pitää.

Kuitenkaan  kuihtuvat, painuvat ja jo rypistyneet kasvot, eivät ole kivan näköisiä pitkien hiusten kanssa. Se on melkoinen ristiriita, ainakin tyylissä. Pitkät hiukset mielletään nuorille.

Pitkät hajallaan olevat hiukset vanhalla ihmisellä tuovat aina mieleen ikäntyneen hipin, se on vain jotenkin niin hassun ja elähtäneen näköistä.

Iloa maailmaan! Peace, love and rockn`roll!  Suorat pitkät hiukset olleet aina ja ovat kuolemaan asti. Tv Hassu ja elähtänyt mummo 67v

Vierailija
25/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira Samulin on taiteilija, pitkät hiukset hänellä on osa imagoaan, tavaramerkki.

Minäkin olen sitä mieltä, että vanhoilla naisilla ja miehilläkin, pitkät hajallaan olevat hiukset ovat epäsiistin näköisiä, antavat jotenkin kulahtaneen vaikutelman.

Sen sijaan leteillä tai nutturalla olevat hiukset sopivat erinomaisesti ikääntyneille naisille.

Vierailija
26/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiukset vyötärölle. Lapaluihin on keskipitkät hiukset.

ap

Vierailija
27/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa!!! Ja mielenkiintoista! t. myös 50-v

Vierailija
28/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis hyvät hiukset ja pitkät mutta tuhosin ne raidoittamalla ja värjäämällä. Nyt kasvatan huonoa hiusta pois. Hiukset on vähän yli olkapään. Vuosi ainakin menee vielä leikellen latvaa. Kasvatan samalla omaa punertavaa hiusväriä. Ja ikä 41v

Vierailija
29/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan sitten näin, että hyvin monella vaihdevuodet haurastuttavat ja vähentävät hiuksia. On aika surullista nähdä sellainen luiru letti vapaana ja nainen selvästi kuvittelee olevansa "nuorekas" sen pehkonsa kanssa.  Pitkät hiukset kehystämässä vähän valahtuneita ryppyisiä kasvoja eivät imartele KETÄÄN. 

On todella hienoa nähdä ikääntynyt nainen upeiden pitkien hiusten kanssa, mutta harvassa nekin ovat. 

Parempi on hiusten leikkaus, väri ja pituus joka SOPII kasvojen malliin. Koskee ihan nuorempiakin naisia.

Vierailija
30/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hienoa! ;) Itse 60-v. ja hiukset vyötärölle (kaveri juuri lyhensi n. 12 cm). Hieman kuivat, joten nykyään pesen vain 1 x vkossa ja hyvässä kunnossa muuten. Aina letillä, melko muhkealla vieläpä. Aamuisin hieman hyvää & hoitavaa öljyä letin alkavaan kohtaan sekä latvoihin, pitää mukavan silkkisenä ja suojaakin.

Ja kyllä, olen myös vanha hippi eli todella omituisissa vaatteissa & omituisesti käyttäytyen kuljen kohti.....

Vierailija
31/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 45v ja tukkani on hartioille asti... leikkaan korkeintaa pitkän polkan jos joskus tukkani kovasti ohenee. Hiukseni harmaantuvat hurjaa vauhtia ja siitä en tykkää... hiukseni on luonnostaan hyvin tumma joten harmaus näkyy ( enkä tunne itseäni vielä harmaapäiseksi ) selvästi. Olen vaalentanut hiuksiani koko ajan ja nyt ne ovat keskiruskeat, luonnonkiharat ja pörröiset sekä vielä suht paksut. Näytän ikäiseltäni, enkä leiki nuorempaa kuin olen... en vain halua itselleni lyhyttä tukkaa, se ei sovi minulle. 

Vierailija
32/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan usein palvelutalossa vanhusten hiuksia. Moni pitää pitkää tukkaa mutta se on todella ohut eivätkä hiukset oikein enää kasvakaan. Pitkään tukkaan Tottuneet kuitenkin haluavat että letitän hiukset joka päivä. Letti on käytännössä ohut hiiren häntä jota ei meinaa saada kiinni mitenkään.

Mutta pitkä tukka on siis jokaisen ihmisoikeus.

Mitä vanhusten hiukset tähän kuuluu? Ja joillakin vanhuksilla on hyvä tukka.

Vierailija
33/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aira Samulin on upea esimerkki vanhemmasta naisesta, jolle pitkät hiukset sopii tosi hyvin! Kukin pitäkööt hiuksiaan, miten omaan persoonaan sopii :)

Airalle sopii pitkä tukka. Mutta hänellä on ohut tukka ja sitä ei ole paljon. Hän käyttää hiuslisäkkeitä.

Vierailija
34/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille yli 60-vuotiaille, jotka ehdottomasti vaan haluaa pitää sen pitkän tukan, niin sanoisin, että pidä, mutta laita se letille tai nutturalle.  Edes.  

Hajallaan oleva tukka vanhemmalla naisella on noita-akkamaista.  En tiedä kuin yhden suomalaisen naisen, jolla on oikeasti hyväkuntoisen näköinen ja vahva pitkä tukka ja ikää yli 60, mutta hänelläkin näkisin sen mieluummin kiinni laitettuna.  Ei vaan vanhalle naiselle sovi irti oleva pitkä tukka.

Ne, jotka kehuskelee, että en ole ikinä värjännyt tukkaani, niin ovatkin sitten mitättömän näköisiä, koska sellainen maantien värinen pitkä tukka, on se sitten miten hyvin hoidettu tahansa, ei ole minkään näköinen.  Se vain korostaa ihmisen vanhoja piirteitä.  Värillä saa heti pirteämmän ilmeen, mutta eihän nämä "luonnonlapset" sitä tajua.

Pahin on sellainen harmaa epäsiisti ja ohut pitkä tukka, joka saa päältä rasvaisena, latvoista kuivina hapsottaa sinne tänne latvat hapsuuntuneina ja tasaamattomina, ja naama vanha ja kurttuinen.  Ei muuta kuin luuta alle ja Kyöpelivuorelle.

Tapasin tässä hiljakkoin entisen nuoruuden tuttuni, joka oli aivan hurmaantunut pitkään tukkaansa silloin nuorena, vaikka se oli ohut ja mitätön.  Nyt, yli kuusikymppisenä hänellä oli edelleen se pitkä tukka.  Se oli tosiaan kyllä letillä eli paksuimmasta kohdastaan jotain lyijykynän vahvuinen harmahtava liuru valui niskassa pehvaa kohti.  Pää näytti ihan nuljulta, kun ei hiuksetkaan sitä kohota mitenkään, vaan ne on vedetty päätä pitkin sille ohuen ohuelle letille.  Eikö kukaan, ikinä, edes oma tytär, ole voinut sanoa, että mitä jos leikkaisit lyhyeksi ja vähän laittaisit kohotusta ja vaikka pientä kiharaakin johonkin, olisit ainakin 15 vuotta nuoremman näköinen, eli vähintään näyttäisit oman ikäiseltäsi....  

Mutta joo, mieluummin sitten vaikka se letti, kuin tukka hajallaan.  Kun kerran siitä pitkästä tukasta ei millään voi erota.  

Terv. nainen, jolla oli vielä viisikymppisenä se pitkä tukka, mutta ei nyt kuusikymppisenä enää.  Ei todellakaan enää imartelisi kasvojani.  

Vierailija
35/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan sitten näin, että hyvin monella vaihdevuodet haurastuttavat ja vähentävät hiuksia. On aika surullista nähdä sellainen luiru letti vapaana ja nainen selvästi kuvittelee olevansa "nuorekas" sen pehkonsa kanssa.  Pitkät hiukset kehystämässä vähän valahtuneita ryppyisiä kasvoja eivät imartele KETÄÄN. 

On todella hienoa nähdä ikääntynyt nainen upeiden pitkien hiusten kanssa, mutta harvassa nekin ovat. 

Parempi on hiusten leikkaus, väri ja pituus joka SOPII kasvojen malliin. Koskee ihan nuorempiakin naisia.

Lähestyn kuuttakymmentä ja hiukset ovat vyötärölle. Mistä kuvittelet, että tässä iässä luulisi olevan nuorekas :D. Kyllä kuule ihan on oman ikäisensä näköinen. Minusta on ihanaa, että olen alkanut muistuttaa mummoani. Pikku hiljaa harmaantuva pitkä tukka. Minun ei onneksi enää tarvitse yrittää näyttää nuoremmalta, vaan saan itseni mielestä olla juuri sen ikäisen näköinen, kuin olen ja siksi sitaisen harmaantuvan tukkani mummonutturalle ja nautin iästäni

Vierailija
36/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen noita-akkojen sukua, joten pidän ihan mielelläni persmittaisen tukkani, jos se pysyy nykyvahvuudessa. Äidillä (72) on pysynyt. Mummulla, rauha hänelle, oli tukka polvitaipeisiin. Hopeinen letti nutturalle kierrettynä. Musta se oli upea, toivottavasti saan samanlaisen.

Vierailija
37/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille yli 60-vuotiaille, jotka ehdottomasti vaan haluaa pitää sen pitkän tukan, niin sanoisin, että pidä, mutta laita se letille tai nutturalle.  Edes.  

Hajallaan oleva tukka vanhemmalla naisella on noita-akkamaista.  En tiedä kuin yhden suomalaisen naisen, jolla on oikeasti hyväkuntoisen näköinen ja vahva pitkä tukka ja ikää yli 60, mutta hänelläkin näkisin sen mieluummin kiinni laitettuna.  Ei vaan vanhalle naiselle sovi irti oleva pitkä tukka.

Ne, jotka kehuskelee, että en ole ikinä värjännyt tukkaani, niin ovatkin sitten mitättömän näköisiä, koska sellainen maantien värinen pitkä tukka, on se sitten miten hyvin hoidettu tahansa, ei ole minkään näköinen.  Se vain korostaa ihmisen vanhoja piirteitä.  Värillä saa heti pirteämmän ilmeen, mutta eihän nämä "luonnonlapset" sitä tajua.

Pahin on sellainen harmaa epäsiisti ja ohut pitkä tukka, joka saa päältä rasvaisena, latvoista kuivina hapsottaa sinne tänne latvat hapsuuntuneina ja tasaamattomina, ja naama vanha ja kurttuinen.  Ei muuta kuin luuta alle ja Kyöpelivuorelle.

Tapasin tässä hiljakkoin entisen nuoruuden tuttuni, joka oli aivan hurmaantunut pitkään tukkaansa silloin nuorena, vaikka se oli ohut ja mitätön.  Nyt, yli kuusikymppisenä hänellä oli edelleen se pitkä tukka.  Se oli tosiaan kyllä letillä eli paksuimmasta kohdastaan jotain lyijykynän vahvuinen harmahtava liuru valui niskassa pehvaa kohti.  Pää näytti ihan nuljulta, kun ei hiuksetkaan sitä kohota mitenkään, vaan ne on vedetty päätä pitkin sille ohuen ohuelle letille.  Eikö kukaan, ikinä, edes oma tytär, ole voinut sanoa, että mitä jos leikkaisit lyhyeksi ja vähän laittaisit kohotusta ja vaikka pientä kiharaakin johonkin, olisit ainakin 15 vuotta nuoremman näköinen, eli vähintään näyttäisit oman ikäiseltäsi....  

Mutta joo, mieluummin sitten vaikka se letti, kuin tukka hajallaan.  Kun kerran siitä pitkästä tukasta ei millään voi erota.  

Terv. nainen, jolla oli vielä viisikymppisenä se pitkä tukka, mutta ei nyt kuusikymppisenä enää.  Ei todellakaan enää imartelisi kasvojani.  

Mielipiteesi tuli jo selväksi aiemmista viesteistäsi, se ei vaan kiinnostanut ketään.

Vierailija
38/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tietäisin, missä sinä liikuskelet. Tulisin viisikymppisine olemuksineni heiluttelemaan pitkää, paksua, luonnonkiharaa kuontaloani nenäsi eteen. Harmaa en aio olla vielä pitkään aikaan, mutta kyllä tämä vaalean punaruskea väri noidan tyylistä käy. Hiuksiani en aio leikata koskaan, koska inhoan lyhyttä tukkaa - omassa päässäni. Muiden päässä olkoon se malli, mistä he itse pitävät.

Pointtini on se, että minä pidän tällaisesta hillitsemättömästä tukkamallista enkä välitä vähääkään siitä, mitä sinä ja muut siitä ajattelette. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä ehdottelemaan ihmisille lyhyeksi leikkaamista ja kohotusta ja vähän pientä kiharaa ja lettiä ainakin, jolleivät he itse nimenomaan pyydä minulta neuvoja. On minullekin vuosien varrella joku suoristusrautaansa kiinni kasvanut lyhyttukkainen ehdotellut hiustenleikkuuta ja suoristuskäsittelyä, ja minun mieleni on tehnyt joka kerralla vastata: "Ai tuollainen kuin sinulla? Älä unta nää!"

Vierailija
39/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka on yleensä aina hyvä, mutta iäkkäämmillä sen tulisi ehdottomasti olla kiinni, mieluiten nostettuna ylös. On kamalan näköistä, kun naama roikkuu (kuten +50 v yleensä käy) ja sen ympärillä tukka roikkuu vielä pahemmin. 

Uskokaa pois, se nuoruus meni jo!

Vierailija
40/55 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ohentavat hiukset.

Ei ainakaan meidän suvussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi