Raskaushepatoosista kärsineitä linjoilla? Eritoten, jos useampi lapsi perheessä.
Uusiko kutina ja pahempana?
Ekassa raskaudessa oli raskauskutina ja nyt miettii miten nyt toisella kerralla käy.
Kommentit (5)
Näin synnytyslaitoksen johtavalekuri kertoi, kun kyselin kaikkea kutinasta. Minulla kutina alkoi rv:lla 34 ja sain Adursal tabuja, mitkä laskivat kiitettävän hyvin sappihappo, s-alat ja s-asat arvoja. Koska lääkitys tehosi niin käynnistystä ei oltu " heti" tuputtamassa. Olin saanut kutsun tietyksi päiväksi laitokselle likempänä rv 40 ja parisen päivää ennen sitä synnytys lähti luollisesti käyntiin.
Minulla ennen lääkitystä maksa-arvot huiteli n. 200 kieppeillä. Kuulemma 400 on tosi paha. Sappihapot taisi olla 40 yli.
Öisin varsinkin alussa kutina vaivasi. Masua, kämmeniä ja jalkapohjia tuli raaputettua. Unissaankin ;) joskus tuli herättyä omaan rapsutukseen.
Tässä tuli vain mietittyä, että toivottavasti tällä kertaa säästyisi mokomalta. Esikoista odottaessani, kun ei oikeen tajunnut kuinka vaarallista tuo voi pahimmillaan olla. Vauvan verenkiertoa ja oloa seurattiin kyllä tiuhaan, mutta nyt " viisaampana" ja jo nyt huolissaan.
AP
Mulle tuli esikoisen syntymän yhteydessä hirvittävän kutiseva ihottuma, joka pitkällisen osastolla pähkäilyn ja ihotautien erikoislääkärin konsultaation jälkeen raskausihottumaksi todettiin. Aika harvinainen kuulemma ja kävivät sitten oikein valokuvaamassa opetustarkoituksiin mun karmeaa ihottumaista löllykkävatsaa ;) Se ei siis ollut mitenkään maksaperäinen juttu eikä uusinut seuraavalla kerralla, onneksi. Sen vielä muistan, että sanoivat sitä olevan kahta lajia, se toinen pahempi versio uusii, mutta mulla oli se lievempi.
Käynnistäneet olisi taas, ellei tyttö olisi syntynyt itsekseen,
Mulla yksi lapsi, nyt 1+ vuotias, harkitaan toista... mutta hepatoosi oli kurja! Kertoisitteko tarinanne?
Mulla kävi niin että 2 vko ennen laskettua aikaa kävin lääkärissä kutinan vuoksi, sain hepatoosilääkkeet, mutta lääkäri huomasi että kohdunsuu oli vähän auki ja sanoi, että saattaa syntyä. Syntyikin seuraavana aamuyönä, eli en ehtinyt lääkkeitä syödä. Miten teillä?