Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon osaat vanhoja lauluja?

Vierailija
06.06.2019 |

Sain vanhan laulukirjan (150 kaikkien aikojen suosituinta laulua) ja huomasin että osaan ne melkein kaikki. Nukutin lasta ja lauloin koko kirjan läpi 😅 Lapsikin oli nukahtanut aikoja sitten.
Minä olen varmaan se mummo joka kaivaa laulukirjat esiin palvelutalossa ja hoilottaa sydämensä kyllyydestä 😂

Olen syntynyt -82

Kommentit (46)

41/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan paljon, Limperin Hilmasta Rosvo Roopeen ja Kesäpäivään Kangasalla. Vanhempani ja isoäitini ovat niitä paljon laulaneet. Moni vanha suomalainen laulu on tullut tutuksi jo lapsena, kun olen selaillut äitini kansakoulun lukukirjoja 60-luvulta ja kysynyt, miten laulujen sävelet menevät. Koulussa opeteltiin maakuntalauluja ja muita vanhoja isänmaallisia lauluja.

Vierailija
42/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa? Tai osaa jatkaa?

Metsän laulajaiset

Näin metsän halki viesti soi:

Nyt laulajaiset on.

Ja soittimiaan soittajat virittää kuntohon

Ne raikuilee, ne kaikuilee, ne soittaa, riemuitsee!

Ja huilut soi ja viulut soi

Ja metsä vastailee...

Biisissä on vain kaksi laulusolistia: Satakieli ja Kiuru. Muut elikot soittavat jotain instrumenttia. Mitkä laulajaiset ne sellaiset on?

Vähä niinku Cheek feat Elastinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan valtavan määrän vanhoja lauluja ja virsiä myös. Monta sataa, laulukirjoissani nuotit ja sanat lähes kaikkiin.

Minullekin virsikirjauudistus teki vähän hallaa.

Laulan itse ja säestän mielelläni muita haitarilla, tai mikä soitin sattuu olemaan.

Juhannuksena taas lauletaan!

Vaarini lauloi: "Tullaan, tullaan, toimehen me tullaan, vielä on viitonen kahviin ja pullaan".

Sitten oli yks hauska laulu: "Mimmi polskutti käsipohjaa, minä kroolasin koiraa".

Vierailija
44/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko muistaa? Tai osaa jatkaa?

Metsän laulajaiset

Näin metsän halki viesti soi:

Nyt laulajaiset on.

Ja soittimiaan soittajat virittää kuntohon

Ne raikuilee, ne kaikuilee, ne soittaa, riemuitsee!

Ja huilut soi ja viulut soi

Ja metsä vastailee...

Biisissä on vain kaksi laulusolistia: Satakieli ja Kiuru. Muut elikot soittavat jotain instrumenttia. Mitkä laulajaiset ne sellaiset on?

Vähä niinku Cheek feat Elastinen?

Minä osaan tuon kivan laulun kansakouluajoilta.👍

T.ed. haitarinsoittaja.

Vierailija
45/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsistä jäi monet mieleen, kun niitä koulussa pakolla laulettiin. Harvassa kirjassa oli niin paljon kirosanoja, tuli sitä joskus ihan vapaa-ajallakin tavattua.

Vierailija
46/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varsinaissuomalainen versio:

"Hiiret hiiret häitä, kello löi jo kakstoista keisari seisoo palatsissaan. Niin musta kuin multa, niin valkea kuin lunta, se ken tulee viimeiseksi on kuoleman oma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän