Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri karmii

Vierailija
06.06.2019 |

Nyt on outo ongelma. Minulla on työkaveri, joka on saman yrityksen ulkomaan yksikössä töissä ja jota näen ehkä noin viikon verran kuukaudessa. Mies ei ole suomalainen, mutta kuitenkin EU:n alueelta. Ilman mitään näkyvää syytä mies karmii minua. Meillä on peruskohteliaat välit ja mies käyttäytyy ystävällisesti, mutta siitä huolimatta minusta koko ajan tuntuu, että olen vaarassa ja mies on paha. Kun small talkin lomassa mies hymyilee esim jollekin kommentilleni, tekisi mieli juosta kirkuen karkuun.

Mistä tämä johtuu? Muista ihmisistä en ole saanut tälläistä reaktiota, joten en usko, että ihan hulluksi olen tulossa. Pitäisikö yrittää unohtaa vaistomainen pelko? Vai uskoa vaistoa ja säilyttää kohteliaan ystävälliset välit, mutta varoa jäämästä miehen kanssa esim iltatilaisuuden jälkeen kahden? Onko muilla kokemusta tälläisestä ja miten siinä kävi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoosi. Hän on vaarallinen narsisti psykopaatti ehkä.

Vierailija
2/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista lääkityksesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain ihmisistä tulee tosi huonot vibat. Välttelisin.

Vierailija
4/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt ennakkoluulut sinua demonisoi. Koita relata. Kaikki kohteliaisuudet, small talkit EI tarkoita, että sinua halutaan panna. Suomalaiseen mieleen tämä toki on outoa.

Vierailija
5/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi syy, että ylipäätään joutuisit hänen kanssaan joskus kahden?

Vierailija
6/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menevät elokuviin katsomaan viihteenä elokuvia joissa ryöstetään, ammutaan ja sitten annetaan kaikki anteeksi. Tosielämässä anteeksi antamisen kyky ja suvaitsevaisuus on hyvin vähissä.

Ja väärästä katseesta työpaikalla leimataan, levitä nyt vielä tätä juttua juoruna ja faktana. Mitäs jos sinä tiedostamattasi katsoit miestä ensin kieroon ja nyt hän katselee sinua odottaen koska teet niin uudestaan.

Mitäs jos sutautuisit töissä kaikkiin ihan samalla tavalla ja tekisit työsi.

Vierailija
7/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas pahimmin ovat kohdelleet ihmiset, joista vaisto ei osannut varoittaa.

Vierailija
8/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuollainen vaistomainen reaktio osuu täysin oikeaan. Valitettavasti kaikilla ei aina. Itse olisin vähintään varuillani tuon henkilön seurassa.

Vierailija
9/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt ennakkoluulut sinua demonisoi. Koita relata. Kaikki kohteliaisuudet, small talkit EI tarkoita, että sinua halutaan panna. Suomalaiseen mieleen tämä toki on outoa.

Kuten sanoin, muista työkavereistani (EU:n, Aasian, Afrikan tai Lähi-Idän alueelta) ei tule samanlaista reaktiota, joten en usko että kyse on ennakkoluuloista. Ja en todellakaan ajattele, että työkaveri haluaisi minua panna.

Vierailija
10/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Luota tuntemuksiisi mutta älä panikoi. Katso silti ettet jää kahden hänen kanssaan pidemmäksi aikaa. Aika luultavasti näyttää oliko epäluulollesi syytä. Myöhemmin saatat jopa nauraa pelollesi.

Vierailija
11/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina (siis ihan aina) pitää mukana vihkivettä sumute pullossa. Vihkivettä sumuttamalla paholaisen aikeet kaiutuvat.

Vierailija
12/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset menevät elokuviin katsomaan viihteenä elokuvia joissa ryöstetään, ammutaan ja sitten annetaan kaikki anteeksi. Tosielämässä anteeksi antamisen kyky ja suvaitsevaisuus on hyvin vähissä.

Ja väärästä katseesta työpaikalla leimataan, levitä nyt vielä tätä juttua juoruna ja faktana. Mitäs jos sinä tiedostamattasi katsoit miestä ensin kieroon ja nyt hän katselee sinua odottaen koska teet niin uudestaan.

Mitäs jos sutautuisit töissä kaikkiin ihan samalla tavalla ja tekisit työsi.

En todellakaan ole levittämässä tätä juoruna, enkä tule mainitsemaan asiasta edes livenä kenellekään. Halusin vaan täältä kommentteja tilanteeseen, koska aikaisemmin en ole reagoinut kehenkään näin. Suhtaudunkin häneen samalla tavalla kuin muihin eli perusystävälliset ja kohteliaat välit kaikkiin työkavereihin.

Vierailija
13/13 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele vaistoasi!

Minulle tuli eksästä usein samanmoiset vibat, ikään kuin hänestä olisi huokunut pahuus. Tilanne oli vielä täysin outo. Esim. Kerran kun halailtiin sängyn päällä ja hän sanoi jotain hellällä äänellä, mutta ilme oli täysin ristiriidassa. Minulle tuli tunne, että hän haluaa minulle pahaa.

Mies osoittautui jonkin sortin sekopääksi. Esim. Varasteli minulle tärkeitä tavaroita ja pahoinpiteli minut lopulta.

Tästä opin itse kuuntelemaan vaistoani. Energia ei valehtele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan