Vinkki kuivien käsien ja jalkojen hoitoon
Mulla kuivuvat sekä kädet että jalat helposti, ja olen etsinyt hyviä voiteita niiden hoitamiseen, melko tuloksetta. Kaikissa voiteissa tuntuu olevan joku huono puoli. Sen sijaan, että rasvailen käsiä pitkin päivää, olenkin kehittänyt käsille tällaisen hoidon:
Kun olen käynyt suihkussa, katson yleensä hetken jotain sarjaa, ja katsellessani kiedon kädet (tai jalat) märkään harsoon ja hieron niitä. Kun kädet ovat kostuneet tarpeeksi, levitän niiden useamman kerroksen Munkens bisalva -nimistä voidetta. Sitä saa ainakin luontaistuotekaupoista. Jalkoihin pitää pukea hoidon jälkeen sukat, ettei rasva tahraa lattioita. Voide on sen verran paksua ja lisäksi vaseliinipohjaista, että kannattaa tehdä tämä juuri illalla ennen nukkumaanmenoa.
Olen kokeillut kaikenlaisia muitakin paksuja rasvoja, mm. Bepanthenia, mutta mikään ei ole niin tehokasta kuin tuo Munkens bisalva. Käsittelyä ei tarvitse toistaa joka ilta, muutaman kerran viikossa riittää. Kannattaa myös muistaa, että jos käsissä tai jaloissa on kovettunutta ja paksuuntunutta ihoa, voide ei imeydy hyvin. Siksi kannattaa poistaa sitä kovettunutta ihoa kuorimalla tai raspaamalla.
Kommentit (14)
Oletko koittanut (oliivi)öljyä ja sokeria?
Teet niistä seoksen niin että öljyä enemmän ja hierot jonkin aikaa sitä käsiin ja vedellä huuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koittanut (oliivi)öljyä ja sokeria?
Teet niistä seoksen niin että öljyä enemmän ja hierot jonkin aikaa sitä käsiin ja vedellä huuhtelu.
Olen kokeillut oliiviöljyllä ja suolalla, eikä se ole yhtä tehokas kuin tämä, jonka kerroin.
Ap
Ei näytä toimivan, kun joudut muutaman kerran viikossa hoitavan.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio.
Ei ole sellaista ruokavaliota, jonka avulla voi vähentää käsien pesemistä.
Ap
Jalkojen raspaaminen on julistettu pannaan jo vuosia sitten, sillä se vain herättää ihon puolustusmekanismit ja iho paksunee entisestään.
Minä kuorin kerran viikossa sokerilla ja ihan suihkusaippualla jalkapohjat. Suihkussa tai saunassa. Sitten laitan oikein rasvaista voidetta ja sukat jalkaan.
En raspaa ollenkaan, se vain pahentaa koko hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä toimivan, kun joudut muutaman kerran viikossa hoitavan.
Tässähän ei nyt ollut mitään logiikkaa, mutta saitpahan sanottua. Saippua irrottaa rasvaa ihosta. Mulla oli kuukauden käsi paketissa, eikä sitä paketissa ollutta kättä tarvinnut hoitaa mitenkään, kun ei sitä tullut myöskään pestyä. Se oli paketista poistamisen jälkeen pari viikkoa paremmassa kunnossa kuin oikea, mikä johtuu ihan siitä, että sitä oli kuukauden ajan pesty vain kerran päivässä suihkussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kuorin kerran viikossa sokerilla ja ihan suihkusaippualla jalkapohjat. Suihkussa tai saunassa. Sitten laitan oikein rasvaista voidetta ja sukat jalkaan.
En raspaa ollenkaan, se vain pahentaa koko hommaa.
Mä raspaan ehkä kerran kolmessa kuukaudessa, silloin siitä on apua.
Ap
Kokeile kokovartalosuihkussakäymisen harventamista, toimii takuuvarmasti.
Kantapäiden halkeiluun on ylivoimaisen hyvä O’Keeffe’s -jalkavoide. Kannattaa kokeilla! Toimii myös kynsinauhoille todella hyvin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kokovartalosuihkussakäymisen harventamista, toimii takuuvarmasti.
En kokeile.
Ap
Nykyaikaiset navettavoiteet, ennen Tummeli, ovat todella tehokkaita kovettumiin ja kuivumiin. Niissä on myös tuo antibakteerinen puoli. Ja käsittämättömän edullisiakin!
Niitä saa parhaiten nettikaupoista ja erittäin hyvin varustelluista maatalouskaupoista.
Minäkin kannatan tummelia. Ison purkin saa apteekista. Halpa ja riittoisa. Paksu ja rasvainen voide yöksi vaikuttamaan.
Ruokavalio.