Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jotkut pystytte nukkumaan viikonloppuina vaikka miten pitkään, jos viikolla kuitenkin heräätte 5-7 aikaan aamulla?

Vierailija
05.06.2019 |

Itse herään vknloppuisinkin samaan aikaan kuin viikolla. Vähänkö ärsyttää nousta sunnuntaina klo 05.00.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Nukun varmaan pikkuisen liian vähän viikolla, joten klo 24-11 unet ei ole mikään harvinaisuus mulle, varsinkaan mökillä.

Vierailija
2/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaisen unirytmini seurauksena minulle kertyy univelkaa arjesta, jota nukun pois sitten viikonloppuisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumalla viikolla liian vähän.

Vierailija
4/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla nukkuu vähemmän, mitä luontainen unentarve on. En saa unta klo 20, joten unet jäävät lyhyiksi. Viikonloppuna tasaan univajeen nukkumalla pitkään.

Vierailija
5/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin herään samaan aikaan kuin kello viikolla soittaa, mutta en todellakaan nouse ylös vielä silloin. Useimmiten saan unenpäästä uudelleen kiinni ja nukun muutaman tunnin lisää.

Vierailija
6/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään viikolla klo 5:45, viikonloppuisin lähempänä klo 12. Taitaa väsyttää?

Luulen että aineenvaihduntani ja ihoni ovat hyvät osittain siksi että olen tottunut nukkumaan tarpeeksi ja ottamaan takaisin jos vajetta jäi.

Vierailija
7/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Nukun arkena liian vähän stressin takia. Heräilen öisin jne. Viikonloppuna posotan yhtä soittoa 9-11 tuntia kertaakaan heräämättä siinä välillä.

Arkisin herätys on klo 5.30. Viikonloppuna herään klo 10-11.

Vierailija
8/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ei mitään ongelmaa. Olen illanvirkku.

Vierailija
9/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siitä rentoutuu, kun tietää ettei tarvitse aamulla lähteä mihinkään.

Silloin nukkuu ihan automaattisesti pitempään lauantai-ja sunnuntaiaamuisin.

Mutta lapsillahan on omat heräämisaikansa oli sitten arki tai vkonloppu, hoidetaan se vuorotellen.

Vierailija
10/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin: nukumalla viikolla aivan liian vähän.

Vierailija
11/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hirveet univelat että nukun vkonloppusin aina jonnekin kahteen tai kolmeen iltapäivällä. Viikolla herätys aina klo 7.

Vierailija
12/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddy mä oon niin kateellinen teille.

Ap

Vierailija
13/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö sitten viikolla herätyskelloa, vai miten estätte ettei silloinkin tule nukuttua "luontaisesti" puoleen päivään?

Vierailija
14/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on selvästi hyvä unirytmi ja saat riittävästi unta. Jos kukkuu aina iltaisin myöhään heräämisen ajankohdasta huolimatta, ei ole temppu eikä mikään nukkua viikonloppuna enemmän. Univelkaa ei tosin saa kahdessa yössä nollattua vaan kroppa jää senkin jälkeen rasittuneeseen tilaan.

Vierailija
15/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossakin jo, on niin kova univelka. 4-5h unilla kun on mennyt viisi yötä, niin ei todellakaan tuota vaikeuksia. Ah sitä tunnetta kun herää ilman rajua päänsärkyä<3

Vierailija
16/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikon aikana kertyy iltavirkulle niin jäätävät univelat, että viikonloppuisin nukkuu helposti kellon ympäri, ainakin meikäläinen. Mulle vaan tuo kuudelta herääminen arkiaamuisin on täyttä kidutusta ja täysin mun oman rytmin vastaista, kun en sitten illalla kuitenkaan saa unta riittävän aikaisin.

Vierailija
17/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö sitten viikolla herätyskelloa, vai miten estätte ettei silloinkin tule nukuttua "luontaisesti" puoleen päivään?

Tietysti käytän. En ikinä heräisi luontaisesti klo 5 aamulla. 

Vierailija
18/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi herätyskellon tarpeesta. Minulla on kännykässä herätys ja lisäksi kaksi herätyskelloa, joista toinen on eteisessä, että on pakko nousta. Nukun viikolla 8 tuntia, mutta tarve olisi 9-10 tuntia per yö. Velkaa kertyy. Minä kadehdin aamuvirkkuja.

Vierailija
19/23 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa ja se on aivan ihanaa kun arkisin nukkuu n.6-7 tuntia heräten ainakin 3 kertaa yössä.En ymmärrä miten joku herää klo 6 ilman herätyskelloa 😩

Vierailija
20/23 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti käytän. En ikinä heräisi luontaisesti klo 5 aamulla. 

Käyn joka ilta samaan aikaan nukkumaan, ja herään joka aamu 5.30 +-30min. En tarvitse kelloa. Kun pitää aina saman rytmin, uskon että tämä onnistuisi useimmilta. Silloin oppii kyllä menemään nukkumaankin ajoissa, jos ei sotke rytmiään viikonloppuna valvomalla aamuyöhön ja nukkumalla pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän