Ihmisten tyylitön ja kuuma kesäpukeutuminen
Tuskailin aamulla peilin edessä, että mitä puen päälleni näin kuumalla ilmalla. Ei löytynyt mitään siistiä päällepantavaa, joten lähdin farkuilla ja ohuella kauluspaidalla töihin.
Kaupunkikuvassa katselin muiden pukeutumista ja totesin, että lopputulos ei ole sen parempi. Ihmiset olivat yrittäneet pukeutua kesäisesti ihmeellisiin viritelmiin, jotka näyttivät epäsiisteiltä. Lisäksi useamman vaatteet näyttivät tuskallisen kuumilta, sillä jalkaan oli tungettu legginssejä, farkkuja ja ties mitä. Päällä viä paksu kesämekko tai jokin muu kuuma viritelmä. Ihmiset eivät osaa pukeutua näköjään kesäisesti täällä Suomessa. Lopputulos on joko kuuma tai tyylitön.
Kommentit (46)
Totta. Itsekin olen kautta aikain sortunut leggingseihin ja paksuihin trikootunikoihin. Myös nuorena ja hoikkana. Joku kevyt kesämekko olisi kaikkein paras.
Viä paksu, kuuma kesämekko? Hunnutetutko?
En jaksa etsiä parempia kesävaatteita muutaman kuuman päivän takia,siksi.
Ja ei ole kuuma jossain 22 lämpötilassa
Jos sairastaa verenpainesairautta on aina kuuma
Itse ainakin puin liikaa päälle, kun tarkoitus oli käydä vain ruokaostoksilla. Marketeissa palelee aina, kun ei ne ruoat muuten säily syömäkelpoisina. Ihan varmasti osa vastaantulijoista ihmetteli asuvalintaani.
Mikä on paksu kesämekko? Tiedätkö sinä parhaiten mikä on jonkun muun päällä kuuma vaate?
lol
Itselläni on kotelomekko ja ohut jakku, tämä on juuri sopivasti päällä. Toimistolla on viileää ja ulkona on lämmin, vaikea pukeutua niin ettei töissä jäädy. Otitko tämän huomioon?
Guilty! En ole vielä jaksanut hakea kaikkia kesävaatteita kellarista. Ja kun aamulla lähden on vasta jotain 14 C. Hirveää tulla hikoillen töistä kotiin. Onneksi kohta on juhannus ja melkein räntäsade taas.
Turhiavaatteita kirjoitti:
Varmaan tämä on syynä myös suomalaisten juhlapukeutumiseen. Ei viitsitä.
Mulla on sama asu joka kesä, farkut ja t-paita, jos sattuu kylmä päivä lisään paidan päälle takin. Ihan sama onko se jonkun muun mielestä tyylitön tai kuuma kesäasu.
Vierailija kirjoitti:
Turhiavaatteita kirjoitti:
Varmaan tämä on syynä myös suomalaisten juhlapukeutumiseen. Ei viitsitä.
Tämä on niin totta! Välillä hävettää, kun ihmiset eivät yhtään panosta juhlapukeutumiseen. Esimerkiksi häissä olen nähnyt caprit-tunika -yhdistelmää. Jalassa on lättänät sandaalit. Tällaisella asulla menisin vaikka rannalle, mutta en häihin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paksu kesämekko?
Talvinen toppamekko :DD
Tarkoitin kuumalla pukeutumisella kerrrospukeutumista. Kun tunkee päälleen kaikki omistamansa kesävaatteet, olisi ihan sama kulkea talvivaatteissa. Ne eivät ainakaan kevennä pukeutumista, kun on housua, hametta, neuletakkia ym. päällekkäin.
Ap
Niin ja tyylipisteitähän tässä lähdetään kaupungille keräämään. Ottakaas ne numerokyltit mukaanne seuraavan kerran kun menette kaupungille. Muistakaa catwalk poseeraukset myös.
Hgissä bongasin toppatakkeja ja kaulaliinoja tänään.😳
Ihosyöpä ei ole edellenkään muodissa.
No minulla kun ei ole kuuma, enkä hikoile pienestä lämmöstä. Ihmisiä on erilaisia, tuliko yllätyksenä?
Ap, ehkä noilla kerrospukeutujilla ei ole kuuma. Ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hgissä bongasin toppatakkeja ja kaulaliinoja tänään.😳
Menikö sun päivä tästä pilalle?
Laitoin aamulla farkut jalkaan koska en ehtinyt eilen sheivata. Mut heti töistä tullessa kävin suihkussa, sheivasin ja vaihdoin kesämekkoon. Ehkä moni muu koki tämän saman ongelman tänään aamulla? :D
Kesävaatteet on kuitenkin haastavampia, kun ne paljastaa enemmän. Ei ole kiva näky jos karvat tursuaa kainaloista toppi päällä, tai jalat on ihan hoitamatta kun käyttää sandaaleita.
Mikä on paksu kesämekko?