Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et muuttaisi maalle?

Vierailija
05.06.2019 |

Syitä?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo maalla.

Vierailija
2/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ja sukulaiset täällä kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
4/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon turhaaa työtä.

Vierailija
5/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin maalle. Työmatkoihin kuluu nyt yli 3 t/pv.

Vierailija
6/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun jo maalla.

Niin mäkin.

Vierailija
7/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paradoksaaalista näin ilmeisessä maailmassa kun eletäään etttä miten se voi olla ettää vaikkaa aikaa ja jaksamistakin on niiin johtopäätös on aina joku yksi ja ainut.

Vierailija
8/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä voisi olla herken ok mutta talvella tylsä pimeä helvetti.

Liian rauhallista. Pitkät matkat joka paikkaan ja pitäisi olla 2 autoa kun nyt pärjää yhdellä. Itse liikun kävellen tai pyörällä. Lasten koulumatka nyt 8 min kävellen ja harrastuksetkin lähellä. En halua tehdä lumitöitä tai pihahommia yleensäkään...olen mallia parvekepuutarhuri.  Kaupat ja ravintolat ym melkein vieressä nyt.

Vierailija
9/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paradoksaaalista näin ilmeisessä maailmassa kun eletäään etttä miten se voi olla ettää vaikkaa aikaa ja jaksamistakin on niiin johtopäätös on aina joku yksi ja ainut.

Politiikka se on taitolaji. Laumasielun tulee saaada syttymäään ajatuksellle. Erimieltä ei enäää kehdata olla.

Vierailija
10/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIellä on tylsää. Talvella pimeää. Pakko olla sosiaalinen naapurien tms kanssa, kun kaupungissa saa erakoitua ihan rauhassa eikä tarvi koskaan puhua kellekään. Ihmiset kyttää ja juoruaa. En välitä erityisemmin luonnosta enkä ulkoilmaelämästä. En halua joutua tekemään fyysisiä töitä talossa tai pihalla.

Vierailija
11/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe, seurakunta ja työpaikka on kaupungissa.

Emme mielellään halua hankkia toista autoa, mutta maalla asuessa autoja olisi pakko olla kaksi.

Vierailija
12/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä mökillä riittää maalla asumista. Aina kun tulee syksy ja pimeää, kaupunki tuntuu taas oikein mukavalta.

Vierailija
13/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin ja elin nuoruuteni maalla. Ei yhtään tee mieli takaisin. Kesällä on kiva käydä, muuten ei kiitos. Kaupungissa ei ole sellaista kyttäyskulttuuria kuin maalla. 

14/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin parhaiten ihmisten ympäröimänä, mutta siten, että en ole tekemisissä heidän kanssaan. Olen erakkotyyppiä, mutta tykkään kaupungin äänistä ympärilläni. Palvelujen läheisyys on minulle tärkeää.

Maaseutuelämä, tosin kylästä riippuen varmaan jossain määrin, olisi tämän vastakohta: kun ihmisiä olisi niin vähän, kaikki tuntisivat tai ainakin tietäisivät toisensa, jolloin sosiaalisuuden aste kasvaisi, vaikka ei hakeutuisikaan muiden kanssa tekemisiin.

Maalla on ihanaa lomailla silloin tällöin, kaikkina vuodenaikoina.

Vierailija
15/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

- Olen syntynyt asfaltille. Kompastun hiekkatiellä.

- kun miehen kanssa teemme jotain kivaa, niin menemme ulos syömään tai terassille. Maalla kivat paikat ovat vähissä.

- tulisi kalliit bensakulut, kun työmatka pitenisi, kun nyt se on 4 km.

Vierailija
16/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Työpaikat ovat kaupungeissa

- Maalla pitäisi asua omakotitalossa enkä tiedä miten jaksaisin esim. jatkuvia lumitöitä talviaamuisin

- Ystäväpiiri on muualla

- Tekemistä ei olisi yhtä paljon

Vierailija
17/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisin? Viihdyn kaupungissa paremmin.

Jo pari päivää maaseudulla on ahdistavaa. Ei siellä ole muuta tekemistä kuin ulkoilu/grillailu/uinti. Tietysti on hiljaista ja rauhallista, mutta mitä se sitten olisi talvella? Ja kaikki naapurit tietävät sinut ja asiasi. Toisin kuin kaupungissa, missä ketään ei kiinnosta. Se on vapauttavaa. 

Minulla ei ole myöskään ajokorttia, joten olisin sen varassa pystyykö mieheni heittämään minut jonnekin.

Vierailija
18/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista (enkä halua) ajokorttia. Täällä kaupungissa pyöräilen lähes jokapaikkaan ja bussit kulkee. Miehellä on auto, mutta en halua olla miehestä riippuvainen menoissani.

Maalla ei ole tekemistä. Luontoa joo ja pihahommia jos tahtoo omakotitaloon, mutta ei täältä kaupungistakaan pitkä matka ole metsään, pururadalle tai merenrantaan. Riittää minulle. Tykkään kun on ihmisiä ja hälinää ympärillä, tulisin varmaan mökkihöperöksi maalla. Tykkään syödä ulkona ystävien kanssa, on kiva kun voi mennä japanilaiseen, intialaiseen, meksikolaiseen tai italialaiseen ravintolaan ja kaikki lähellä, maalla on korkeintaan se lähimmäinen ABC eikä sieltäkään löydy vaihtoehtoja kasvissyöjälle. Kaupungissa on perhe, harrastukset, ystävät, tapahtumia, elämää!

Vierailija
19/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NäinMeillä kirjoitti:

Kesä mökillä riittää maalla asumista. Aina kun tulee syksy ja pimeää, kaupunki tuntuu taas oikein mukavalta.

Juuri näin. Kesällä mökillä on kivaa, mutta syksyn tullen on pimeää aamulla ja työpäivän jälkeen illalla. Jos haluaa lähteä lenkille, pitää ottaa tasku- ja otsalamppu mukaan.

Juttelin viime viikolla mökillä naapurin emännän kanssa. Kun kysyin, miten on talvi mennyt, niin vastaukseksi sain, että aina tätä samaa p..aa.

Vierailija
20/73 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muuttaisin? Olen urbaani eläin. Haluan katuvalot! Haluan julkisen liikenteen ja lähikaupan kävelymatkan päähän. Haluan ostaa kaupasta ruokani, enkä kuokkia pottupellolla.

Kesät vietän saaristossa, mutta lokakuusta huhtikuuhun haluan olla kaupunki-ihminen.

Kiitos kysymästä kuitenkin.