Minulla on sellainen tunne masennuksen takia, että olen kelvoton ja olen hakenut siihen apua
Koska sehän on vain tunne, ja kaikenlisäksi aivan väärä. Sen on siis opettanut minulle ihminen, joka on itse paska ja kelvoton eläjä maan päällä. Haluan hänelle pelkkää pahaa. Nykyaikaiset terapiatkin ovat vain NIIN surkeita, että jos sinne menee tuollaisen ongelman kanssa, niin miettikää, millaista tukea ja apua niistä tilanteeseen saa?! Opetetaan, miten eletään sen asian kanssa, että on (tai uskoo olevansa) kelvoton! Vttu mitä paska a, sanon minä!
Ainoa kunnon apu tällaiseen on terapia, jossa moinen kamala VÄÄRISTYMÄ ihmisen ajattelusta PURETAAN, koska se on sinne jonkun sairaan sekopääyksilön istuttama! Ei kenenkään itsestään tekemä määrite!
Kommentit (16)
Kenenkään ei pidä OPPIA miten elää tunteen, että on paska ja kelvoton, kanssa, vaan ainoa tavoite pitää jokaisella olla siinä, että moinen paskaopetus ja ajattelu loppuu, puretaan, työnnetään sille, keneltä se on tullutkin, jne! Se on vastuullista ja oikeaa terapiapalvelua asiakkaalle päin, joka maksaa pitkän pennin saadakseen elää hyvää elämää.
Ap
Terapeutin tehtävänä ei ole purkaa asiakkaan ajatusvääristymiä vaan auttaa häntä tekemään sen itse. Terapeutti on kuin kuntosalivalmentaja, joka neuvoo liikkeet ja tsemppaa harjoituksissa, mutta jonka tehtävänä ei ole nostella rautaa asiakkaan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutin tehtävänä ei ole purkaa asiakkaan ajatusvääristymiä vaan auttaa häntä tekemään sen itse. Terapeutti on kuin kuntosalivalmentaja, joka neuvoo liikkeet ja tsemppaa harjoituksissa, mutta jonka tehtävänä ei ole nostella rautaa asiakkaan puolesta.
On tietenkin, sehän se on juuri sitä terapeutin työtä. Miten se vääristymä oikenee, jos terapeutti ei kerro asiakkaalle, että se on väärin ja vääristymä ja miksi tai kerro, että et ole kelvoton? Suoraanhan sitä ei voi kertoa, se ei edes mene jakeluun, kun kyse on vääristymästä. Sinun tapasi on nimenomaan virheellinen, jonka ainoa tavoite on opettaa asiakas elämään ajatusvääristymiensä kanssa. Et olisi avuksi kenellekään. Ellei tuollaista surkeaa tavoitetta lasketa avuksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et vain selkeästi terapeuttina tajua, miten auttaisit asiakasta, miten purat vääristymät, tai maallikkona et tajua, miten osaava terapeutti ne purkaa, siksi sössötät tuollaista skeidaa, ettei terapeutin tarvitse hoitaa potilastaan ollenkaan. Eihän ne suurin osa hoidakaan. Ja tuloksia ei synny. Sellaisia siis, joissa asiakas alkaisi elämässään kukoistaa.
Ap
Se johtuu siitä, että olet syntinen.
Tehtäväsi on lähestyä Jumalaa:
rukoilla ja lukea Raamattua.
Terapeutit ja psykologit ovat saatanasta ja sekoittavat ihmistä vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin, sehän se on juuri sitä terapeutin työtä. Miten se vääristymä oikenee, jos terapeutti ei kerro asiakkaalle, että se on väärin ja vääristymä ja miksi tai kerro, että et ole kelvoton? Suoraanhan sitä ei voi kertoa, se ei edes mene jakeluun, kun kyse on vääristymästä. Sinun tapasi on nimenomaan virheellinen, jonka ainoa tavoite on opettaa asiakas elämään ajatusvääristymiensä kanssa. Et olisi avuksi kenellekään. Ellei tuollaista surkeaa tavoitetta lasketa avuksi.
Ap
Kognitiivisesti suuntautunut terapeutti kehottaa listaamaan ajatusta tukevia ja sitä vastaan olevia tosiseikkoja, ja muotoilemaan näiden perusteella ajatuksen uusiksi. Jos asiakas ei pahimman ajatusvääristymän kanssa tähän kykene, harjoitusta tehdään helpommilla ajatuksilla, jopa sellaisilla joiden kanssa ei ole ongelmaa, jotta työskentelytapa ja sen edun tulisivat selväksi. Jos asiakas ei halua tätä tehdä, on se sama kuin kieltäytyisi rasittamasta itseään kuntosalilla ja syyttäisi ohjaajaa siitä että kunto ei kohene. Terapiankaan ei ole tarkoitus olla helppoa tai kivaa, eikä istunnon jälkeen hyvä olo.
Tietäjä..... kirjoitti:
Se johtuu siitä, että olet syntinen.
Tehtäväsi on lähestyä Jumalaa:
rukoilla ja lukea Raamattua.Terapeutit ja psykologit ovat saatanasta ja sekoittavat ihmistä vielä lisää.
Ei sillä ole mitään merkitystä, että on syntintn. Tarkoitat siis, että jokaisessa on vikoja. Niin, ongelmaa siinä ei ole, koska jokaisen pitää vain sietää niitä muiden vikoja, ei niitä millään Jumalalla katoamaan räjäytetä. Joten säästä tekopyhä lässytyksesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain selkeästi terapeuttina tajua, miten auttaisit asiakasta, miten purat vääristymät, tai maallikkona et tajua, miten osaava terapeutti ne purkaa, siksi sössötät tuollaista skeidaa, ettei terapeutin tarvitse hoitaa potilastaan ollenkaan. Eihän ne suurin osa hoidakaan. Ja tuloksia ei synny. Sellaisia siis, joissa asiakas alkaisi elämässään kukoistaa.
Ap
En ole terapeutti vaan asiakas, joka pitkän uppiniskaisuuden jälkeen ymmärtää terapian tavoitteet ja mitä on tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKognitiivisesti suuntautunut terapeutti kehottaa listaamaan ajatusta tukevia ja sitä vastaan olevia tosiseikkoja, ja muotoilemaan näiden perusteella ajatuksen uusiksi. Jos asiakas ei pahimman ajatusvääristymän kanssa tähän kykene, harjoitusta tehdään helpommilla ajatuksilla, jopa sellaisilla joiden kanssa ei ole ongelmaa, jotta työskentelytapa ja sen edun tulisivat selväksi. Jos asiakas ei halua tätä tehdä, on se sama kuin kieltäytyisi rasittamasta itseään kuntosalilla ja syyttäisi ohjaajaa siitä että kunto ei kohene. Terapiankaan ei ole tarkoitus olla helppoa tai kivaa, eikä istunnon jälkeen hyvä olo.
Oon käynyt kognitiivisen terapian, eikä siihen kuulunut ikinä ensimmäistäkään tehtävää. Miksi kuvittelit kenenkään tässä terapiassakäynnistä kyseisellä hyvää oloa hakevan? Oletko hieman taukki? Kukaan ei ole mistään sellaisesta puhunut. Vaan totta kai se vapauttaa ja parantaa oloa ihan älyttömästi, kun tuollaiset ajatusvääristymät saadaan oikaistua vihdoinkin. Mitään kynää ei ole siihen käytetty, vaikka miksei toki voisikin. Menetelmässäsi on vain yksi vika: se ei vielä auta siihen, että terapeutti itse kaivaa ja tunnistaa potilaalla edes olevankaan ajatusvääristymiä!
Siihen sitä ammattitaitoa justiinsa tarvitaan, että terapeutti saa ajatusvääristymät näkyviin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ole terapeutti vaan asiakas, joka pitkän uppiniskaisuuden jälkeen ymmärtää terapian tavoitteet ja mitä on tekemässä.
Uppiniskainen? Miksi olit uppiniskainen omaa prosessiasi tai paranemistasi kohtaan? Vai oliko sinussa ihan oikeasti jotakin vikaa? Ja nyt se on vihdoinkin kerrottu sinulle, niin että uskoit?
Ap
Eräs psykiatri sanoi kerran jotain tyyliin "mä voisin hokea sulle koko tän käynnin ajan miten mahtava ja onnistunut ja hieno ihminen sä oot mutta kun se paha olo nousee sun sisältä niin sillä hokemisella ei olis enää mitään painoarvoa". Oli pakko myöntää että eivät ulkopuoliset kehut tai vakuuttelut auta, vaan se työ pitää tosiaan tehdä omaa itseä tonkimalla ja asioita uudella tavalla kokemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ole terapeutti vaan asiakas, joka pitkän uppiniskaisuuden jälkeen ymmärtää terapian tavoitteet ja mitä on tekemässä.
Uppiniskainen? Miksi olit uppiniskainen omaa prosessiasi tai paranemistasi kohtaan? Vai oliko sinussa ihan oikeasti jotakin vikaa? Ja nyt se on vihdoinkin kerrottu sinulle, niin että uskoit?
Ap
Minä en ole kiinnostunut kertomaan ongelmistani tällä palstalla, mutta jaan mielelläni kokemuksia jos niille näyttää olevan vastaanottavainen kuulija joka voisi niistä hyötyä. Tässä ketjussa sellaista ei ole, joten en yritä tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs psykiatri sanoi kerran jotain tyyliin "mä voisin hokea sulle koko tän käynnin ajan miten mahtava ja onnistunut ja hieno ihminen sä oot mutta kun se paha olo nousee sun sisältä niin sillä hokemisella ei olis enää mitään painoarvoa". Oli pakko myöntää että eivät ulkopuoliset kehut tai vakuuttelut auta, vaan se työ pitää tosiaan tehdä omaa itseä tonkimalla ja asioita uudella tavalla kokemalla.
Ei tietenkään ne auta, mutta jollain lailla se viesti mikä sitä vastustaa sieltä päästä pitäisi saada kumottua tai nujerrettua. Eikö hoitava taho oikein tiedä, miten se tehdään? Mitä he sitten ovat opiskelleet?
Ap
S**tanan typerät kognitiivisen terapeutit, teistä ei ole kohentamaan kenenkään aidosti menestystä kaipaavan elämää! Olette itsekin ihan täysiä luusereita. Sellaiset terapeutit ovat hyviä, jotka ovat kykeneviä purkamaan asiakkaiden ajatusvääristymiä ja ensinnäkin löytämään ne. Ja pureutumaan niihin. Kuten esim. narsistien uhreja ymmärtävät terapeutit.
Ap