Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AamuTV:n kukkahamejuontaja: "Millasia lukemia saadaan, KANSA ODOTTAA JO HELLETTÄ."

Vierailija
05.06.2019 |

Onneksi Joonas Koskela meteorologi vastasi että "Mikä on kullekin hyvä uutinen"..

Häähullutoimittaja katsoi asiakseen puhua koko kansan suulla: iso virhe. Onneksi Joonas korjasi.

Joonas on mukava meteorologi, on ennenkin toppuutellut hellehulluja toimittajia.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te vikisette? Tein kesät töitä lapsena perheyrityksessä +40 asteen kasvihuoneessa.

Ja sulla oli siellä metsurin/sotilaan varusteet päällä vaiko biksut?

Vierailija
82/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas toimittaja puhui ylimielisesti koko kansan suulla, huh huh!

Luulevat olevansa ylijumalia, vaikka kaikki nauraa niiden jutuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman sairaat ja persaukiset taas vinkuu, kun on vähän lämpösempää. 

Tämä. Ilmastointilaitteita saa kaupasta ja pihallakin pärjää ihan hyvin, jos on terve.

Pihalla pärjää aamulla varhain ja illalla myöhään.

Ja on terve. Mutta kuumuus saa tuntemaan itsensä sairaaksi, kun ei jaksa mitään.

Onneksi saa olla töissä, missä on ilmastointi ja viilennys.

Vierailija
84/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset selviävät ihan hyvin helteistä. Tässäkin ketjussa on jo kaiken maailman sairaita ja tautisia, jotka eivät lämpöä kestä. 

Matkustakaa jonnekin viileämpään paikkaan, jos ei persaus kestä.

Eli minne?

Katsos kun tämä Suomi on perinteisesti ollut sellainen "viileämpi paikka". Viileät paikat käyvät tätä nykyä vähiin.

Canada, niin kuin Kummesissa vastattiin :) https://www.foreca.fi/Canada/Kugaaruk/10vrk

Pikku pakkasia luvassa.

Niin, ajattelin tätä nyt lähinnä muuttamisen kannalta. Että millaiseen maahan meidän "ulisijoiden" pitäisi oikein muuttaa karkuun. Harva varmaan pystyy jättämään työt sikseen ja valitsemaan sääkartalta jonkin tällä hetkellä viileämmän paikan, minne matkustaa äkkilähdöllä.

Kanadaan ei kannata muuttaa viileyden perässä, siellä oli viime kesänä pahempi helleaalto kuin täällä.

Olen miettinyt tätä asiaa, koska en voi hyvin kuumuudessa ja ympärivuorokautisessa valossa. Karttapallosta katsoin että jossain idässä-itäkaakossa voisi olla sopivia seutuja. Pohjoisemmaksi en menisi, sillä siellä on vielä valoisampaa kuin täällä. Siperian itäosat ja Ohotanmeren rannikko voisivat olla ilmastoltaan sopivia, tosin jossain päin Siperiaakin voi olla järkyttäviä helteitä.

Vierailija
85/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta haluaisin tietää minkälaisia ihmisiä nää "hellehullut" ovat. Ite oon fyysisessä työssä enkä tykkää kekkuloida ihmisten ilmoilla puolialastomana, joten mulle riittäisi mainiosti joku 15 asteen lämpötila :D Että onko nää ihmiset jotain toimettomia eläkeläisiä joilla on oma mökki uimarantoineen vai mikä homma.

Ja täällä kun nää trollit olettaa että kaikki kuumuudesta valittavat on lihavia, niin itse oon terve ja urheilullinen enkä silti pidä helteestä yhtään.

Ne on niitä paremmin paahtuneita jotka kansoittavat puistot penkkeineen ja rantsut heti, kun on lämmintä. Rapamaha pystyssä kellottavat pitkällään mäyräkoira kainalossa.

Vierailija
86/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me viileiden kelien ihmiset kuitenkin voitetaan hellehullut mennen tullen, jos tarkastelee koko vuotta.

Vierailija
87/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei toivo viimekesän kaltaisia tappohelteitä, tai jos toivoo, on todella kummajainen jolla kehon toiminnot ovat päin prinkkalaa, tai ei ole geeneiltään suomalainen.

Ei sellasia helteitä normaali pohjoismaalainen kestä. Kuoli sadottain vanhuksia ja sairaita viime kesänä.

Minä ainakin toivon samanlaista kesää.

Ulkona ihanan lämmintä olla vähissä vaatteissa ja sisällä ilmalämpöpumppu tuo ilmaan viileyttä ja kuivuutta.

Normaalilla kansalaisella se on ihan oma valinta kärsiä kuumasta, jos ei älyä hankkia viilennyslaitetta.

Haista p**ka. Miten se viilennyslaite viilentää ulkoilmaa, kun siellä joudun työskentelemään? Vietä nyt koko aikasi siellä kuumuudessa, kerta siellä on niin ihanaa olla vähissä vaatteissa. Minkä takia pitää tulla välillä viileään?

Mene hoitoon, jos ei kroppa kestä. Viime kesänä pystyi hyvin tekemään hommia pihalla. 

Nuo minun työni ovat polttoleikkausta ja happipeitsaamista, jossa syntyy sulaa terästä ja se on hohkaa kuumuuttaan monen metrin päähän. Tuota työtä ei myöskään voi tehdä alasti, vaan on oltava paksusti vaatetta että ei pala aivan karrelle.

Vierailija
88/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me viileiden kelien ihmiset kuitenkin voitetaan hellehullut mennen tullen, jos tarkastelee koko vuotta.

Mutta norjalaista ei voita kukaan. Niille kaikki säät ovat ulkoilukelejä.

Vierailija
89/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan toivoisi näitä hellepäiviä. 

Ei niin etteikö lämpö olisi ihan mukavaa, mutta kammoan niin paljon ampiaisia ja ne käy kovilla helteillä aika kiukkusiksi. Enkä tosiaankaan huitele niitä, vaan jähmetyn kauhusta, silti tulevat mulla iholle ja jättävät aina kavir vieressä rauhaan, kai sitten tuoksun kivalta niille... pöh. Maltillisilla lämpötiloilla niitten kiukkukausi alkaa vasta syksyä vasten kun kuningatar häätää ne pesästä ja hylkää, mutta helteella kiukuttelevat ja tulevat koko ajan iholle muinakin aikoina.

Muut öttiäiset on kivoja enkä ees tyyliin mehiläisistä välitä, mutta ampparit pitää herkästi sisätiloisa hellekausina.. se on vähän sääli. 

Mulle kivoin kesäsää on sellanne 15-20 astetta kevyellä sateella. Tulee niin raikas ilma ja ötökät ei kiusaa, mä teen puutarhahommat mieluimmin silloin :)

Toki lempisääni on talvella, kun pakkasta on vähintään 15 astetta ja on oikein kunnolla lunta. Onneksi viime talvina niistäkin hetkistä on saanut nauttia ettei aina ole sitä tylsää nollan asteen loskasäätä.

Vierailija
90/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa väkivaltaiselta henkilöltä kyseinen repäisijä. Tuli heti mieleen se vieras täti, joka löi 3-vuotiasta selkään Jumbossa.

Ei hyviä esimerkkejä lapselle kumpikaan. Itse en antaisi lasteni tavata noin aggressiivista henkilöä.

Vierailija
91/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toimittajan on kyllä surkeita tapauksia. Nyt ulistaan helteen perään, sitten kun on se helle niin tivataan koska SAADAAN sateita. Sitten kun sataa niin itketään poutasään perään, että koska nämä sateet oikein loppuu. Lisäksi kohta aletaan jo kinuta pimeneviä iltoja ja viileämpää syyssäätä ja sitten alkaakin itku pakkasten ja lumisateiden perään. Saadaanko varmasti valkoinen joulu? Saadaanhan?

Pellet.

Vierailija
92/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei per *ele selviä jos ei ole asunnon viilennystä.

....

No voit ihan itse hankkia sen viilennyksen sinne koppiisi. Ihan vastaavasti pitää talvia varten on lämmityslaitteet. 

Onpa tietämätöntä sakkia taas. Ota selvää näistä asioista ennen kun iniset mitään. Se ilmastointilaite ei ole niin YKSINKERTAINEN asia kerrostalossa. Vai tarkoititko perinteistä ropelia. 🤓

Mikä siinä ilmastointilaitteessa on se hankaluus? Enkä tarkoita mitään ilmalämpöpumppua. Niiden asennus vaatii luvan ja yleensä sellaista ei yksittäiseen asuntoon saa. 

Tuulettimesta puheen ollen oli pitkä vänkäys kaverini kanssa. Hän jätti tuulettimen (siis sellaisen propellin) aina päälle kun lähti pois kodistaan. Se sehän vain tuottaa lisää lämpöä suljetussa tilassa, mutta ei millään uskonut tätä. 

Hyvin moni, ihan aikuinen ihminen, luulee että tuuletin viilentää ilmaa. Sehän vain liikuttaa ilmaa.

Vierailija
93/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta haluaisin tietää minkälaisia ihmisiä nää "hellehullut" ovat. Ite oon fyysisessä työssä enkä tykkää kekkuloida ihmisten ilmoilla puolialastomana, joten mulle riittäisi mainiosti joku 15 asteen lämpötila :D Että onko nää ihmiset jotain toimettomia eläkeläisiä joilla on oma mökki uimarantoineen vai mikä homma.

Ja täällä kun nää trollit olettaa että kaikki kuumuudesta valittavat on lihavia, niin itse oon terve ja urheilullinen enkä silti pidä helteestä yhtään.

Minäkin olen terve ja liikkuva ihminen, ja vieläpä hoikka (painan ehkä jopa 60 kg) ja en pidä helteestä. Hikoilen talvellakin helposti ja lämpimässä (15 asteesta eteenpäin) hiki valuu istuessakin. Teen ruumiillista työtä ulkona ympäri vuoden, kesällä inhottavaa.

Vierailija
94/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

No voit ihan itse hankkia sen viilennyksen sinne koppiisi. Ihan vastaavasti pitää talvia varten on lämmityslaitteet. 

Onpa tietämätöntä sakkia taas. Ota selvää näistä asioista ennen kun iniset mitään. Se ilmastointilaite ei ole niin YKSINKERTAINEN asia kerrostalossa. Vai tarkoititko perinteistä ropelia. 🤓

Mikä siinä ilmastointilaitteessa on se hankaluus? Enkä tarkoita mitään ilmalämpöpumppua. Niiden asennus vaatii luvan ja yleensä sellaista ei yksittäiseen asuntoon saa. 

Tuulettimesta puheen ollen oli pitkä vänkäys kaverini kanssa. Hän jätti tuulettimen (siis sellaisen propellin) aina päälle kun lähti pois kodistaan. Se sehän vain tuottaa lisää lämpöä suljetussa tilassa, mutta ei millään uskonut tätä. 

Hyvin moni, ihan aikuinen ihminen, luulee että tuuletin viilentää ilmaa. Sehän vain liikuttaa ilmaa.

Kai nyt jokainen järkevä ihminen tajuaa, ettei se ilmaa viilennä. Mutta tuuli saa ilman kuitenkin tuntumaan viileämmältä iholla ja tämähän on sen koko idea.

Vierailija
95/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia onkin huvittavaa, kun pari viikkoa on lämmintä ja ihmiset ovat kuoleman partaalla. 11 kuukautta on kuitenkin viileää tai kylmää ja yleensä vielä sataa.

Vierailija
96/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Ja suljetussa tilassa vai pahentaa tilannetta, koska se moottori tuottaa lämpöä. Mutta tiedän useammankin tapauksen, jotka jättävät tuulettimet pyörimään, kun lähtevät jonnekin. Hölmöläisten hommaa, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
97/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva oikeasti odottaa hellettä, 20 astetta riittää oikein hyvin. Media vain toitottaa helteistä yrittäen saada ihmiset pettymään, kun onkin "vain" 20 astetta.

Vierailija
98/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

cKauheaa vinkumista monen ketjun verran, eikä kymmenen päivän ennusteessa näy edes yli 30C lukemia.

Onneksi ei näykään ja toivottavasti ei näkyisi koko kesänä.

Ei näy helteitä ja silti mammat ovat jo barrikaadeilla. Suloista.

Vierailija
99/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva oikeasti odottaa hellettä, 20 astetta riittää oikein hyvin. Media vain toitottaa helteistä yrittäen saada ihmiset pettymään, kun onkin "vain" 20 astetta.

Pitäisi tehdä kysely asiasta. Minä odotan helteitä ja aika moni tuttukin niitä toivoo. Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaan. Nyt on yhdeksi päiväksi luvattu melkein hellesäätä.

Vierailija
100/109 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet on joillekin kärsimystä. Mistä tämä yleinen hellehulluus on edes tullut!? Ihmiskeho on parhaimmilllan vähän alle 20 asteessa.