Kampaajan vaihtaminen. Miten vaihdatte vakikampaajaa, jolla olette käyneet pidemmän aikaa säännöllisesti?
Ja kampaaja olettaa. että varaatte seuraavan ajan ja jopa alkaa itsestään selvösti katsomaan uutta aikaa? Todella kiusallista! Miten olette selvinneet tästä? Kuuluu kai siihen suomalaiseen kehtaamattomuus luonteeseen, että jatkaa käymistä vaikka ei halua.
Kommentit (15)
No jos alkaa varaamaan niin sanoo ettei varata nyt. Sen jälkeen varaa toiselta kampaajalta. Mikä tässä on muka vaikeaa?
Ei ole kukaan yrittänyt väkisin varata aikaa., mutta en ole vain enää soittanut aikaa ja mennyt takaisin.
Nämä tilanteet välttää sillä, ettei koskaan varaa paikan päällä seuraavaa aikaa! Sanoo, että varailee netistä...
"En nyt osaa sanoa, soittelen sitten."
No ihan kuule sanon suoraan kuten aikuiset tekee ja alan käymään muualla.
Vaihdan vaan kampaajaa. Nykyinen hyvä, mutta laskuttaa leikkuusta yli 50 e. Ei ole varaa moiseen, vaihto edessä.
Mulla on ollut vakikampaaja, vanha koulukaverini vuosien takaa. En ole pitkään aikaan käynyt hänellä, koska mulla on myös kävelymatkan päässä ihan hyvä kampaamo ja tämän koulukaverini luokse matka taas kestää miltei tunnin. Kävisin mieluummin hänellä, mutta se aina edellyttää, että lähden töistä aikaisemmin. Viikonloppuisin hänellä ei ole aikoja ja viimeinen aika mun hiuksilleni (pitkät) leikkaamista ja värjäämistä varten on klo 16. Hän ymmärtää ihan hyvin, että mun on helpompaa käydä lähempänä.
Varasin useimmiten ajan netistä, enkä oikeastaan ikinä seuraavaa aikaa valmiiksi. Helppo oli vaihto.
Parturi saa oikeastaan ihan itseään syyttää vaihdosta. Hän lakkasi kuuntelemasta toiveita ja teki ns. vanhan mallin mukaan vaikka olisin vaihtelua halunnut. Jos joku ei hänen mielestään mun hiuksille sopinut, niin töksäytti sen tylysti, mielestäni voisi ystävällisesti perustella. En asiakkaana pitänyt siitä että mun mielipiteet sivuutettiin.
Mulle toi oli kanssa tosi vaikeaa kun olin niin pitkään käynyt samalla. Kampaaja vaihtoi osoitetta ja uusi paikka oli meluisa ja vailla yksityisyyttä. Kemikaalit haisivat. Sanoin että aion kasvattaa pitemmän tukan, katsotaan sitten. Kerran tultiin kadulla vastaan ja pitkä tukka mulla olikin jo siinä vaiheessa. Nyt käyn ekokampajalla, jossa on rauhallista ja kivaa eikä mulle tyrkytetä koko ajan värejä ja permanentteja.
Sanon, että en varaa uutta aikaa nyt ja sitten vaan varaan aikani muualle.
Mitä teet, jos käyt välillä muualla kuin lähikaupassasi?
Ongelma ei ehkä kuulosta isolta, mutta minulla on juuri sama juttu. Olen käynyt yhdellä kampaajalla pitkään, mutta viimeksi tuntui, että hän teki täysin oman päänsä mukaan ja minun toiveet sysättiin syrjään. Periaatteessa päästäni tuli ihan hyvä, mutta väri oli niin voimakas, etten tottunut siihen ollenkaan. Olen ollut leikkauksen kanssa tarkka ja kampaaja on sen tiennyt erittäin hyvin, mutta siitäkin tuli nyt jotenkin suurinpiirtein tehty ja leikattua ei enää takaisin saa.
Viimeksi kun olisi ollut taas aika mennä kampaajalle, niin siellä ei ollut minulle sopivia aikoja ja niinpä varasin toisaalta ajan. Siellä kampaaja kuunteli tosi tarkkaan toiveeni ja lopputuloksesta tuli hieno. Väri vaihtui täysin ja sain mielestäni suurinpiirtein samalla rahalla enemmän.
Nyt jotenkin tuntuu, että olen tilivelvollinen vanhalle kampaajalleni ja minun pitäisi selittää miksi menin toiselle. Sitä en tiedä vielä mitä teen seuraavan että ni suhteen, menenkö taas sille vanhalle vai vaihdanko uuteen. Tällainen kampaajauskollisuus ja hieman syyllinen olo on rasittavaa minunlaiselle kiltille ihmiselle. En haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä, mutta toisaalta minun pääni ja minun rahani. Vanhalla kampaajalla oli hetkensä. ,
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että en varaa uutta aikaa nyt ja sitten vaan varaan aikani muualle.
Mitä teet, jos käyt välillä muualla kuin lähikaupassasi?
Mitä teet, jos yrittäisit ajatella joskus muitakin kuin omaa napaasi?
Annat varata uuden ajan ja perut sen myöhemmin. Etkä enää vaan varaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jotenkin tuntuu, että olen tilivelvollinen vanhalle kampaajalleni ja minun pitäisi selittää miksi menin toiselle. Sitä en tiedä vielä mitä teen seuraavan että ni suhteen, menenkö taas sille vanhalle vai vaihdanko uuteen. Tällainen kampaajauskollisuus ja hieman syyllinen olo on rasittavaa minunlaiselle kiltille ihmiselle. En haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä, mutta toisaalta minun pääni ja minun rahani. Vanhalla kampaajalla oli hetkensä. ,
Ihan sama juttu mulla. Tulee ainakin osittain siitä että kaikkea tulee juteltua puolin ja toisin ja siinä vähän niin kuin ystävystytään. Olisi kiva pystyä sanomaan jotenkin, että aikoo vaihtaa muualle, mutta vaikea tehdä sitä ilman että arvostelee toista.
"Kiitos näistä, mut olen ajatellut vaihtelun vuoksi käydä välillä muualla. Palailen asiaan jos päätän tulla takaisin."