Onko teijän miehillä napsastu piuhat poikki?
Jos niin onko ollut huono vai hyvä päätös? Onko lakannut seisomasta tai muuta?
Mies ei suostu napsasemaan koska ei muka sen jäkeen mälli kennä eikä muna seiso. Jaksa enää vääntää asiasta.Kohta ei sitten seksiä meillä lainkaan enää.
Kommentit (38)
Kyllä, vuonna 2010 viidennen lapsen ollessa vauvaikäinen. Mies oli vain 33-vuotias, mutta lapsilukumme oli täynnä. Koskaan ei ole kaduttanut. Vasektomiasta ei ole seurannut minkäänlaisia toiminnallisia häiriöitä ja se säästi minut hormonaalisen ehkäisyn käytöltä. Hyvä ratkaisu, kun mies on varma siitä, ettei halua enää jälkeläisiä nykyisessä tai sitä seuraavissa suhteissaan. Senhän se vaatii, päätöksen.
Paras ratkaisu. Nyt spontaania seksiä eikä ite tarvitse mitään hormoneja napsia. Ja seisoo siis edelleen ja kestää riittävän pitkään. Miehelle paljon helpompi toimenpide kuin naiselle.
Meillä mies lupasi hoitaa, odottelin usean vuoden ajan kunnes sanoi ettei haluakaan. Kuulemma joillakin kavereilla onkin ollut negatiivisia kokemuksia pidemmällä tähtäimellä. Tiedä sitten.
Hormonaalinen ehkäisy ei mulle käy ja kävin sitten essuressa itse. Helppo toimenpide, ei ongelmia, ei vaivoja, ei sairaslomaa. Vitutti siksi, että sovittiin toisin, mutta aiempi tilanne ois myös ollut kestämätön.
Täällä myös operaatio tehty reilu 5 vuotta sitten, eikä mitään ongelmaa mällin lentämisen tai seisomisen suhteen. Kaikki toimii ja seksi on jossain mielessä vapaampaa, kun ei tarvitse miettiä raskauksia.
Itsekin ennen operaatiotta lueskelin aiheesta ja kyllä se taitaa olla niin, että jos jotain ongelmia tulee, niin korvien välissä on syy. Jos siis aloittajan ukko menisi hieman "pakotettuna" operaatioon sillä ajatuksella että kaikki loppuu, niin varmaan ei ota eteen enää.
Mutta sille miehelle voisin sanoa että heittää nuo hölmöt ajatukset romukoppaan ja kääntää ajatukset siihen, että operaation jälkeen voi hoitaa hommat täysin vapaasti paljaalla ilman pelkoja paksuksi tulemisesta ja luulisi että vaimokin voisi vapautua kun senkään ei tarvitse varoa mitään. Voi pelehtiä missä vaan milloin vaan...
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös operaatio tehty reilu 5 vuotta sitten, eikä mitään ongelmaa mällin lentämisen tai seisomisen suhteen. Kaikki toimii ja seksi on jossain mielessä vapaampaa, kun ei tarvitse miettiä raskauksia.
Itsekin ennen operaatiotta lueskelin aiheesta ja kyllä se taitaa olla niin, että jos jotain ongelmia tulee, niin korvien välissä on syy. Jos siis aloittajan ukko menisi hieman "pakotettuna" operaatioon sillä ajatuksella että kaikki loppuu, niin varmaan ei ota eteen enää.
Mutta sille miehelle voisin sanoa että heittää nuo hölmöt ajatukset romukoppaan ja kääntää ajatukset siihen, että operaation jälkeen voi hoitaa hommat täysin vapaasti paljaalla ilman pelkoja paksuksi tulemisesta ja luulisi että vaimokin voisi vapautua kun senkään ei tarvitse varoa mitään. Voi pelehtiä missä vaan milloin vaan...
Meillä ainakin miehen vasektomian kyllä vaikutti seksiä lisäävästi ja vapauttavasti.
Omalle miehelle olen jo nyt sanonut että kunhan tämä toinen lapsi syntyy elävänä maailmaan, niin hän voisi käydä piuhat katkaisemassa. Ei ole siis ihan vielä ajankohtaista, mutta myöhemmin tämän vuoden aikana sitten. Esim siinä kun itse toivun synnytyksestä, niin seksiä ei muutenkaan ole, joten siinä välissä mieskin voisi ihan hyvin käydä napsaisemassa piuhat poikki ja käyttää sen pari päivää burnanan voimalla toipumiseen.
Yksi työkaveri kävi lähivuosina napsaisemassa piuhat, kertoi suoraa kun heidän kolmas lapsensa oli syntynyt, että enempää ei tule, hän laittoi piuhat poikki. Kysyin sitten häneltä että oliko paha toimenpide, vastasi että helppo ja nopea, pari päivää söi buranaa eikä mitään ongelmia ole ollut.
Tiedän että myöskin isäni on katkaissut piuhat sen jälkeen kun lapsiluku tuli täyteen, ja eipä se ole äitini ja isäni avioliittoa näyttänyt haittaavan :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siis ihan vielä ajankohtaista, mutta myöhemmin tämän vuoden aikana sitten. Esim siinä kun itse toivun synnytyksestä, niin seksiä ei muutenkaan ole, joten siinä välissä mieskin voisi ihan hyvin käydä napsaisemassa piuhat poikki ja käyttää sen pari päivää burnanan voimalla toipumiseen.
Tiedäthän että julkisella puolella jono on niin pitkä että menee helposti vuosi lähetteen saamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siis ihan vielä ajankohtaista, mutta myöhemmin tämän vuoden aikana sitten. Esim siinä kun itse toivun synnytyksestä, niin seksiä ei muutenkaan ole, joten siinä välissä mieskin voisi ihan hyvin käydä napsaisemassa piuhat poikki ja käyttää sen pari päivää burnanan voimalla toipumiseen.
Tiedäthän että julkisella puolella jono on niin pitkä että menee helposti vuosi lähetteen saamisesta?
Samaa tulin sanomaan. Meillä mies pääsi leikkuujonoon kun viimeiseksi ajateltu lapsi oli syntynyt. Mutta niin se vaan yksi kerkesi kaikesta varomisesta ja ehkäisystä huolimatta saada alkunsa ja oltiin puolivälissä raskautta kun mies viimein pääsi toimenpiteeseen. Aikaa kului jonotellessa siis noin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin sanomaan. Meillä mies pääsi leikkuujonoon kun viimeiseksi ajateltu lapsi oli syntynyt. Mutta niin se vaan yksi kerkesi kaikesta varomisesta ja ehkäisystä huolimatta saada alkunsa ja oltiin puolivälissä raskautta kun mies viimein pääsi toimenpiteeseen. Aikaa kului jonotellessa siis noin vuosi.
Lisäksi toimenpiteen jälkeen on kuulemma vielä jopa puolen vuoden varoaika, jolloin raskaaksitulo ilman ehkäisyä on mahdollinen.
Tuo nyt on päättänyt ettei katkaise niitä,kuullut muka huonoja ja vain huonoja juttuja.Taitaa tämän suhteen seksit loppua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Multa katkaistiin. Ei seiso enää.
M46
Taisi mennä väärä piuha poikki :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se ottaa susta eron. Tuo on parisuhdeväkivaltaa että uhkaa pitää ilman seksiä. Siinä missä mykkäkoulukin.
En minä uhkaa vaan tosiasia on että jos ei ole ehkäisyä niin ei ole seksiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pääsi kolmessa kuukaudessa julkisella toimenpiteeseen. Kai ne ajatteli, että tuon ei parane enää lisääntyä joten vauhtia lähetteeseen! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni katkottu. Ei vaikutusta seksiin mitenkään. M37
Tätä sanonut mutta ei usko. Lapsia ei kuitenkaan enää hankita niin en tiedä mikä tässä nyt on että ei uskalla/halua.
Minun mielestäni on niin iso päätös, että jollei mies itse valmis mutta sinä noin vahvasti sterilisaation kannalla niin mene sinä itse.
Miehen sterkka on helpompi ja nopeampi tehdä kuin naisen ja paranee nopeammin.
Mitä sitten vaikka olisikin? Sterilisaation seuraukset ovat lopulliset, oli se toimenpide helppo tai vaikea. Joten jokaisen pitäisi päättää se omalta kohdaltaan. Jos kumpikaan ei halua sitä toimenpidettä teettää, niin ei sitä tarvitse kivi-sakset-paperilla ratkaista kumpi menee. Silloin ei mene kumpikaan. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Mieheni on käynyt leikattavana jo vuosia sitten. Hän toipui nopeasti ja päätös on osoittautunut vuosien mittaan erinomaiseksi. Seksi on helppoa ja huoletonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sanonut mutta ei usko. Lapsia ei kuitenkaan enää hankita niin en tiedä mikä tässä nyt on että ei uskalla/halua.
Niin, ehkä miehesi haluaa jättää mahdollisuuden saada lapsia jonkun muun kanssa, vaikka teidän perheen lapsiluku olisikin "täysi". Voithan aina esim. kuolla tai lähteä etsimään menetettyä nuoruuttasi. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos miehesi olisi puhunut sinut ympäri sterilisaatioon juuri 30 vuotta täytettyäsi ja sitten muutaman kuukauden päästä pakkaisi laukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä miehesi haluaa jättää mahdollisuuden saada lapsia jonkun muun kanssa, vaikka teidän perheen lapsiluku olisikin "täysi". Voithan aina esim. kuolla tai lähteä etsimään menetettyä nuoruuttasi. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos miehesi olisi puhunut sinut ympäri sterilisaatioon juuri 30 vuotta täytettyäsi ja sitten muutaman kuukauden päästä pakkaisi laukut?
Mies on yli 50 eikä todellakaan halua lapsia enää.
Ei saa missään nimessä painostaa. Jos mies on itse sitä mieltä että ei halua kys toimenpiteeseen, niin se on hänen henkilökohtainen päätöksensä. Mun mies oli vähän samoilla linjoilla vuosia sitten. Itse en hormonaalista halua käyttää sen aiheuttamien sivuvaikutusten vuoksi, kondomi käy kyllä minulle, mutta mies ei siitä pidä. Asiasta keskusteltiin, ja sanoin että minä en ole menossa kys toimenpiteeseen loppuelämäni parisuhteessa, koska en suostu siihen että joku mies mieluumin teetättäisi minulla toimenpiteen, joka olisi hänelle itselleen paljon riskittömämpi ja helpompi.
Mies lueskeli itse aiheesta, ja kävi lääkärin pakeilla, josta sai samantien lähetteen, koska aika menee niin pitkälle, että mies kerkeää miettiä odotusajan haluaako sittenkään. No vuosi meni, ja nyt on vuosi jo toimenpiteestä, ja kaikki toimii paremmin kuin hyvin, vielä ehkä pikkuisen ekstrasti kuin aiemmin, sillä ei tarivtse himmailla eikä pelätä raskautta.