Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan kauhea tuo selvittämättä jäänyt vanha rikos, jossa nuoripari surmattiin ruotsinlaivalla

Vierailija
04.06.2019 |

Nukkuivat kannella. Ja kyseinen alus vielä myöhemmin upposi vieden mukanaan satoja matkustajia.. tulee mieleen että paatti oli kirottu!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä reitillä tuo laiva on silloin ollut? Olen itse ollut tuolla laivalla joskus kun se oli Vaasan laivojen nimissä välillä Vaasa-Sundswall.

Vierailija
22/40 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä reitillä tuo laiva on silloin ollut? Olen itse ollut tuolla laivalla joskus kun se oli Vaasan laivojen nimissä välillä Vaasa-Sundswall.

Turku-Tukholma. Saksalaiset hyppäsivät kyytiin Tukholmasta ja olivat suuntaamassa Suomen Lappiin ja siitä edelleen Nordkappiin Norjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä kai niin montaa vaihtoehtoa kuitenkaan ole. Joko se 3. liftariryhmän jäsen, joka ensialkuun vaikuttaisi hyvältä ehdokkaalta tai nainen kopautti miestä ja lavasti oman vammansa, mikä jotenkin tuntuisi hieman kaukaa haetulta ja ehkä paljastuisi verijäljistä, vaikka eihän sitä voi tietää. Tämä kolmaspyörä luultavasti kuulusteltiin aika perinpohjaisesti, ja on luultavasti ollut syitä olla epäilemättä häntä, kuten samat vaatteet, ilman verijälkiä tai jotain.

3. vaihtoehto on ulkopuolinen random tekijä. Teko olisi niin järjetön, että tämäntyyppinen teko luultavasti toistuisi, ja tekijä mahdollisesti löytyisi, jos käytäisiin kaikkien rikosrekisterit läpi. Saattaa olla jo vankilassa muista väkivaltarikoksista.

Pitäisin tuota naisen syyllisyyttä aika epätodennäköisenä. Häntä oli kuitenkin hakattu enemmän, mm. sormi irti, ja paikalle tulleiden partiolaisten mukaan hän vaikutti selvästi pahemmin loukkaantuneelta. Klaus käveli omin jaloin laivan ensiapuasemalle, mutta Bettina kannettiin paareilla. 

Vierailija
24/40 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kaveri vaikuttaa liian helpolta syylliseltä.  Onhan kautta maailman sivun joku hyökännyt viattomien sivullisten kimppuun, ajatelkaa nyt  Bodomia ja sitä maatila-episodia josus 50-luvulta missä koko perhe löytyi kuolleena ladosta.

Vierailija
25/40 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki matkustajat kuvattu?

Varmaan ratkaisu on yksinkertainen mutta jos tekijä on heittänyt todisteet mereen niin minkäs teet.

Vierailija
26/40 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sama tekijä joka heilui Bodomilla

Vierailija
27/40 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sama tekijä joka heilui Bodomilla

Epäiletkö tätä?

https://pbs.twimg.com/media/Crxu596WIAAk2CU.jpg

Vierailija
28/40 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kun muistan tämän tytön nimen hyvin. Olin lapsi, mutta sanomalehdet oli täynnä Bettinaa.

Vierailija
29/40 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin peetä kirjoitettu miesten sukunimet. Opetelkaa saksaa, juntit!

Vierailija
30/40 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen analyysi: Puuttini nähtiin kyseisellä laivalla vain hetkeä ennen tapausta

Puuttinihan toimi tuohon aikaan agenttina Saksassa ja kyseessä oli saksalainen pariskunta, joten ei ole lainkaan poissuljettua. Puuttini on kuitenkin agenttina saanut sammakkomieskoulutuksen ja eliminoinnin jälkeen hyppäsi laivasta, eikä hän siksi päätynyt satamassa otettuihin valokuviin. 

Vierailija
31/40 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli se kaveri. Kuka muu tiesi kannella yöpyjistä?

Vierailija
32/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ratkeamassa nyt, lehdessä oli juttu.

Vierailija
33/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkivät jotain mitä ei olisi saanu nähdä , samasta syystä estonia upposi

Vierailija
34/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa laivassa sillon vuonna 87, kun tuo tapahtui. Kaikki ihmiset komennettiin sinne sisäaulaan ja siellä odoteltiin ehkä reilu tunti. Mammat huusivat siellä, että jonkun pitää tulla kertomaan mistä on kyse.

Puoli vuotta siitä ja oli henkilökohtainen poliisikuulustelu. Kaikki kuulusteltiin.

Vierailija
35/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini nukkui 80 luvulla laivan käytävällä sohvalla ja havahtui kun tuntematon mies kopeloi ja otti kurkusta. Täti epäili että etsi lompakkoa ja kävi kiinni kun täti heräsi.

Järkyttyi muttei tehnyt ilmioitusta poliisille, ajatteli kai että syyllistettäisiin tyyliin "no mitäs makoilit siinä"

En nyt tarkoita että tekijä olisi sama, vaan että kaikenlaista voi tapahtua. Vaikka luuleekin olevansa turvassa ihmisten keskellä !

Vierailija
36/40 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut valvontakameroita?

Vierailija
38/40 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kyllä että ei ole selvinnyt tuo juttu. Ja jännä että poliisi nyt informoi ja melkeinpä sanoo että juttu olisi selviämässä.

Kannella oli ilmeisesti ollut olutpulloja. Olisiko joku suomalainen mennyt juopottelemaan nuorten kanssa, sitten nuoret esim käskeneet sen painua tiehensä, ja kaveri hakenut kättä pidempää jne.

Ainut motiivi minkä voin itse keksiä..

Toivottavasti selviää juttu. Ihme tosiaan mitrn on päässyt eroon verisistä vaatteista ym. Sika lyhyt aika ollut toimia koska nuo nuorethan löydettiin suht pian olisiko 15-30 min teon jälkeen. Ehtinyt heittää tavaraa yli laidan kenenkään huomaamatta. Se puhuisi kyllä sen puolesta että tyyppi ei ollut humalassa. Ja trkijän täytynyt matkustaa yksin koska muuten huonekaveri olisi huomannut jotain, ellei tekijöitä ollut kaksi.

Veikkaan että joku suomalainen paljon laivoilla matkustava rekkakuski joka kenties puhuu vähän saksaa on syyllinen.

Vierailija
39/40 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin tapauksen ja Sally oli myös ennen Estoniaa Wasa Queen, jolla seilattiin Uumajaan.

Vierailija
40/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kauhea tapaus, en oo ennen kuullutkaan.

Taas tapaus, jossa tekijä pääsi kuin koira veräjästä. Hyi saasta kun aattelee, et on seippaillut tapahtuneen jälkeen ihan normaalisti laivalla.