Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa valvottaa yöllä

Väsynyt
04.06.2019 |

Ongelmana siis kissa, joka on siirtynyt aikuisiällään minulle. Se naukuu öisin ja tahallaan ärsyttää kolistelemalla ja raapimalla kaappeja.

Annan ennen nukkumaanmenoa ruuan ja leikin ja olen seurana päivisin. Kissakaveri ollu sen syntymästä, muttei juurikaan välitä vaan alistaa sitä (kolli kun on) ja sähisee toisinaan. Söis senkin ruuat jne.

Onkohan tänä ongelmakäytös syy luopumiseen, vaikka väitettiin allergiaa (oli kumminkin jo useamman vuoden ikäinen tuolloin..)

Mitä vaihtoehtoja on? Kukaan tuskin huolisi, jos sanon niinkun asiat ovat (yöhäiritsijä eikä tule muiden eläinten kanssa hyvin toimeen)

Olen myös kokeillut sanoa ei ja suihkepulloa käyttänyt. Tietää jo minun noustessa mennä karkuun kun yöllä mauruaa..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista kissoista yöriehuminen jäi kun en viikkoon annettu niiden enää ottaa päivätorkkuja klo 15 jälkeen. Aina ohi mennessä heräteltiin hellästi. Klo 21 mennessä olivat niin valmiita jo yöpuulle. Kissojen sisäinen kello kääntyi ja myöhäisillan rymistellyt jäivät pois.

Vierailija
22/26 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa kannattaa sivellä makuuhuoneen oveen ja oven pieliin, oma kissa lopetti raapimisen ja johtojen pureskelun sillä keinolla. Perus korvatulpat vaimentavat kissam aiheuttaman metelin mutta heräät kyllä herätyskellon ääneen. Korvatulpat auttavat siihen, että kissa ei saa kaipaamaansa huomiota yöllä kun et herää.

Viimeisenä keinona on laittaa kissa muutamaksi yöksi vaikka kylpyhuoneeseen heti kun hulinointi alkaa. Se on kyllä todella ankeaa kissalle, eikä sellaista saa viikkotolkulla jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kyllä ärsyttäviä. Lisäksi lemmikit lisäävät välillisesti ilmaston hiilikuormaa.

Vierailija
24/26 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tosiaan” leikin*. Eli joka pv 10minuutista jopa yli tuntiin. Kiitos vinkeistä kaikille, kokeilussa nyt

-pidempi leikkiaika!

-ei anna nukkua liikaa päivisin, vaan yrittää kehittää aktiviteettiä päivällä nukkumisen sijaan

-piilotin leluja ja nameja että voi saalistella niitä

-harjausta,puhumista ja silitystä ym läsnäoloa lisää

En aio kokeilla teidän sinappijuttujanne, sairasta.

Viimeyönä ei maukunut/häirinnyt. Jotain teki kyllä yöllä mutta hänen ns oma kiva on eri kuin huomion haku tai herättäminen. Edistystä siis, kiitos vinkeistä

Vierailija
25/26 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on aika rasittavia otuksia, mulle ei kissoja näiden nykyisten jälkeen enää tule. Varmaan olisivat mukavia jos niitä ehtisi käyttää ulkona ja virikkeellistä päivällä, silloin eivät varmasti huutaisi yöllä, mulla ei vain aika tahdo riittää, joten parempi ettei sitten enää näitä ota ja keskityn jatkossa vain koiriin.

Pitää kissan päivällä aktiivisena, niin kyllä se silloin yöt nukkuu. Kissa on lajina sellainen että nukkuu aika paljon ja jos ei nuku päivällä, niin sitten tietenkin yöllä.

Ruokaa ei kannata pitää valmiina kupissa vaan antaa sen virikkeellistämällä esim. aktivointipalloista (huom. ota yöksi pois) tai älypeleistä, ruoka-ajat tuo sisältöä kissankin elämään, eikä päivä ole tasaisen paksu. Leikitys ja se ulkoilu jos kissa suinkin ulkoilemaan tottuu, kannattaa kokeilla, aluksi saattaa pelätä ja ulkoilut jää lyhyeen, mutta voi pikkuhiljaa tottua siihen kun sinnikkäästi jatkaa, ei ole tosi arka yksilö kyseessä. Ja valjaissa tietenkin, ei irti.

Vierailija
26/26 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on yöeläin, sille on luontaista olla hereillä yöllä. Meilläkin välillä kolistelee ja touhuaa, mutta usein myös nukkuu aamuviiteen asti. Meillä ei ongelmaa koska itse olen kotona, mutta kyllä mies hermostuu välillä yöllä kun kissa vetää rallia. Olen huomannut tuon, että jos päivällä on paljon touhua, kissa nukkuu paremmin yöllä. Ja tuo touhu voi olla mitä vaan, kissa kun osallistuu ihan kaikkeen tekemiseen :D. Sori en osaa neuvoa, mutta tiedän tunteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi