Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 46v., enkä ole koskaan nähnyt kuollutta.

Vierailija
04.06.2019 |

Onko nykyään normaalia, että kuolema on näin piilotettua? Sata vuotta sitten olisin haudannut jo vähintään neljä omaa lasta.

Minkä ikäisenä itse näit ensimmäistä kertaa kuolleen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8-vuotias.

Vierailija
2/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 27 enkä edes muista montako kuollutta olen nähnyt. Ensimmäisen kerran kun olin 23.

Miksi niitä kuolleita kenenkään tavallisesti "kuuluisikaan" nähdä? Itse olen sairaanhoitaja ja siksi I see dead people ✌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotiaana mummon, vuonna 1977.

Sen jälkeen vasta 43 ja 44 v omat vanhemmat ja yhden sukulaistädin.

Vierailija
4/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat ilmeisesti vielä elossa.

Vierailija
5/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole nähnyt, eikä kyllä houkutakaan näkemään.

Vierailija
6/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, yksi isovanhemmistani.

Vierailija
7/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-26-vuotiaana ja se liittyi opiskeluun.

Vierailija
8/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotiaana oman lapsen ja nelikymppisenä äidin.

Vierailija
9/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia vainajia olen nähnyt työni puolesta, ekan 23-vuotiaana. Kaksi lähiomaistakin. .

Vierailija
10/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut tapana suvun hautajaisissa, että ennen siunausta on arkku auki kappelin alakerrassa ja vainajaa saanut käytä vielä katsomassa.

Olen ensimmäisen kuolleen nähnyt ollessani 2v ja ukin hautajaisissa. Sitten keskosena syntynyt pikkusiskoni hautajaisissa kun olin 3v. Ja sen jälkeen iso joukko muita sukulaisia; isomummo, pappa, mummo, serkku, eno jne. Koskettanut otsaa. Siinä huomannut, että vain kuori tosiaan jäljellä. Sielu ei enää kotona.

Meillä tämä on ollut ihan tavallinen tapa. Asutaan Lapissa.

Moni tuttava ilmoitti, ettei ole koskaan tosiaan edes kuolleita omaisiaan nähnyt. Osa ei tullut miettineeksi miksi ei ja osa sanoi, ettei halunneet että viimeinen muistikuva olisi henkilöstä kuolleena.

Vierailija
11/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena aikuisena Myyrmannin pommi-iskussa

Vierailija
12/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 v kun näin mummini kuolleena. Jatkossakin olen aina halunnut käydä hyvästelemässä vainajat.

Vierailija
13/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän justiinsa 44v enkä ole kuollutta nähnyt.

Eipä ole paljon tullut vastaan hautajaisia tai niitä tilanteita ennen hautajaisia joissa arkku on hetken auki.

Vierailija
14/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 v

Vierailija
15/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana näin kotiin kuolleen isäni ja 39-vuotiaana sairaalassa kuolleen mieheni, sekä sairaalassa että kappelissa kun hänet sinne siirrettiin.

Ja 37-vuotiaana näin mummoni jonka arkku oli auki hautajaisissa.

Vierailija
16/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat kuolleet, ja heitä olen ollut hautaan kantamassa. En kuitenkaan nähnyt heitä kuolleena. Mahdollisesti olen ihan pienenä lapsena nähnyt yhden vainajan, kun isoisäni kuoli meillä. En muista kyllä asiasta muuta kuin ruumisauton, joten en voi olla ihan varma näinkö ukkinikaan ruumista.

Muita ihmisvainajia ei ole näkyvissäni ollut, Ja ikää 55.

Vierailija
17/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siskoni kuolleena siellä lääketieteellisessä paikassa missä voi käydä katsomassa ruumista viimeisen kerran (en nyt muista yhtään sen paikan nimeä). Olin 27-vuotta. Oli tosi karua, luulin että suomessa edes vähän "siistitään" ruumista :( siis ajattelin että meikillä olisi laitettu verenpurkaumia piiloon. Mutta ilmeisesti niin ei tehdä? 

Se jätti kyllä traumat. Mutta oli pakko käydä katsomassa, muuten en olisi pystynyt sisäistämään asiaa.

Vierailija
18/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-v silitin ukon poskea ennen arkun kannen sulkemista. Toki hautajaisissa ollut ennenkin, mutta näin kuolleen ekan kerran silloin. Sittemmin nuorena 19 v hoivaosastolla töissä pesin ruumiita (just kuolleita siis). Viime vuosina en ole nähnyt. Mummo kuoli 5 v sitten, mutta en halunnut nähdä häntä patologin jäljiltä enää. Olen 41-v

Vierailija
19/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v. Isäni.

Vierailija
20/48 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempani ovat kuolleet, ja heitä olen ollut hautaan kantamassa. En kuitenkaan nähnyt heitä kuolleena. Mahdollisesti olen ihan pienenä lapsena nähnyt yhden vainajan, kun isoisäni kuoli meillä. En muista kyllä asiasta muuta kuin ruumisauton, joten en voi olla ihan varma näinkö ukkinikaan ruumista.

Muita ihmisvainajia ei ole näkyvissäni ollut, Ja ikää 55.

Miksi et käynyt katsomassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi