Huomaan menettäneeni lopulta seksihaluni miestäni kohtaan kokonaan
Sen seurauksena, että seksielämä on ollut mielestäni niin epätyydyttävä jo vuosia. Olen yrittänyt itse parantaa ja aktivoida sitä jo niin ikään vuosia, mutta ilman mitään kestävämpää tulosta. Koen nyt etten voinut vaikuttaa asiaan, joka ei koskaan ole toiminut minun mieleni mukaisesti. Seuraksena tästä huomaan nyt, etten enää lainkaan odota seksiä mieheni kanssa, enkä haluakaan, vaan melkeinpä koen että parempi on olla selkeästi kokonaan ilman kuin tyytyä vajavaisiin satunnaisiin armopaloihin silloin tällöin.
Kommentit (99)
Halusit kertoa tämän meille miksi? Lapset myös syy sille ettei oikein ole tyttökavereitakaan?
Ap, mitähän odotuksia sinulla on seksin suhteen? Se tavallinen lähetyssaarnaaja pimeässä viikonloppuna? Mitä itse olet oikeasti TEHNYT asian suhteen, etkä vain motkottanut? Tiedätkö edes miten saat miehesi halut heräämään. Oletko koskaan edes selvittänyt sitä vaan odottanut miehen aina olevan aktiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino-ongelmia?
Minä painan n. 50kg. Entä sinä?
Ap
Laiha nainen ei ole haluttava. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on mitenkään toiminut vain miehen aloitteesta, minun aloitteeni ovat johtaneet useimmiten vain pakkeihin. Liian harvoin, ei edes joka viikko tai jopa kuukausiin, liian nopeasti. Koko seksi ei vain kiinnosta miestä sen vertaa, että haluaisi käyttää siihen aikaa jne. Mies ei sano ikinä juuri mitään jotta saattaisin tuntea olevani haluttava, ennemmin päin vastoin. Ap
Meillä täysin samaa. Harvoin ja huonoa eikä mies edes yritä järjestää yhteistä aikaa. Kun lapsen isovanhemmat kuolleet, kummit ei välitä niin kahdenkeskistä aikaa ei oikein koskaan ole.
Mies ei yritä? Yksinkö se mies on suhteessa?
Mies joka haluaa ja arvostaa seksiä (ja vaimoaan), näkee myös vaivaa seksielämän eteen. Ap
Kyllä se kunnioitus on ansaittavakin. Se ei tule sillä, että luulee voivansa seistä miehen selän takana piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Ja parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisi aina miettiä yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummasskin vikaa.
Tietenkin on vikaa molemmissa. Seksi on kahden kauppa, siinä missä parisuhdekin. Keskustelkaa haluistanne ja tarpeistanne.
Se juna meni jo. Kuten sanoin, en halua enää seksiä mieheni kanssa. Liian monta vuotta liian nopeasti ja aivan liian harvoin. Ap
Älä vielä luovuta. Meilläkin oli vuosia seksit vähissä mutta nyt taas rakkaus ja intohimo roihuaa. Tilanteet muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on mitenkään toiminut vain miehen aloitteesta, minun aloitteeni ovat johtaneet useimmiten vain pakkeihin. Liian harvoin, ei edes joka viikko tai jopa kuukausiin, liian nopeasti. Koko seksi ei vain kiinnosta miestä sen vertaa, että haluaisi käyttää siihen aikaa jne. Mies ei sano ikinä juuri mitään jotta saattaisin tuntea olevani haluttava, ennemmin päin vastoin. Ap
Meillä täysin samaa. Harvoin ja huonoa eikä mies edes yritä järjestää yhteistä aikaa. Kun lapsen isovanhemmat kuolleet, kummit ei välitä niin kahdenkeskistä aikaa ei oikein koskaan ole.
Mies joka haluaa ja arvostaa seksiä (ja vaimoaan), näkee myös vaivaa seksielämän eteen. Ap
Kyllähän tuossa varmaan on isommat ongelmat taustalla. Useampilapsisen pariskunnan useita vuosikymmeniä kestäneen liiton kokemuksella sanon, että kyllä seksielämän on mahdollista kukoistaa ihan koko ajan, jos suhde toimii muuten ja halut eivät ole ihan eripariset. Kannattaa hakea ulkopuolista apua. Vaatiminen ja arvostelu on merkkejä siitä, että pitäisi jo mennä selvittämään, missä vika, koska toisen kritisointi pahentaa ongelmia.
Entä jos miestä, jota seksi ei kiinnosta tarpeeksi, ei kiinnosta myöskään hakea ulkopuolista apua? Entä jos halut ja kiinnostus seksiin vain ovat vuosien myötä käyneet todella eriparisiksi? Mitä joku terapia sille voi? Ap
Entä jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät, eikö silloin lokinkakka otsalla ole aika pikku juttu? Sinä olet nyt kokenut voimaantumisen ja tehnyt omassa elämässäsi rohkean ja itsenäisen ratkaisun. Ja nyt sinun tulee enää oppia elämään sen kanssa.
Niin ja ilman, että katkeroidut siitä miehellesi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa varmaan on isommat ongelmat taustalla. Useampilapsisen pariskunnan useita vuosikymmeniä kestäneen liiton kokemuksella sanon, että kyllä seksielämän on mahdollista kukoistaa ihan koko ajan, jos suhde toimii muuten ja halut eivät ole ihan eripariset. Kannattaa hakea ulkopuolista apua. Vaatiminen ja arvostelu on merkkejä siitä, että pitäisi jo mennä selvittämään, missä vika, koska toisen kritisointi pahentaa ongelmia.
Entä jos miestä, jota seksi ei kiinnosta tarpeeksi, ei kiinnosta myöskään hakea ulkopuolista apua? Entä jos halut ja kiinnostus seksiin vain ovat vuosien myötä käyneet todella eriparisiksi? Mitä joku terapia sille voi? Ap
Sinne terapiaan voi mennä yksinkin. Kumpi teistä nyt on tyytymätön tilanteeseen?
En todellakaan aio maksaa terapiasta tilanteessa, jossa en saa edes seksiä. Seuraus olisi seksinpuutteen lisäksi myös köyhtyminen. Ei kiitos vinkistä siis. Ap
Onhan niitä ilmaisiakin terapioita, perheneuvonta esimerkiksi. Ainakin sulla on kertynyt paljon vihaa ja pettymystä, että kuulostaa siltä, että olet melko valmis eroamaan. Ketäänhän ei voi pakottaa seksiä haluamaan, joten tunnet itsesi hylätyksi ja reagoit vihaamalla, siis puolustat itseäsi hylkäämiseltä. Olisi rakentavampaa itsellesi, jos käsittelisit hylkäämisen, pettymyksen ja loukkaantumisen siitä, että ette ole saaneet suhdettanne toimimaan jostain syystä.
Tämä asia on tabu. On paljon miehiä, jotka lähestyvät aseksuaalisuutta. Miten liitto tällaisen kanssa? Syyttävä sormi osoittaa naiseen: liian lihava, liian laiha, väärin vietelty, motkotti asioista, piiskasi, ei järkännyt lapsille hoitopaikkaa.
Nyt seksi, mitä seuraavaksi? Tuskin se tähän jää mihin kaikkeen olet tyytymätön elämässäsi? Kai se mies ripustaa pyykitkin väärin ja tuo kaupasta väärän merkistä v****hiekkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vahvasti siltä, että miehesi ei yksinkertaisesti tunne fyysistä vetoa sinua kohtaan. Asia voi johtua joko tiedän välisestä henkisestä dynamiikasta tai sitten miehesi ei vain viehätä sinun ulkomuodostasi. On hyvin vaikeaa ellei jopa mahdotonta saada itsensä haluamaan jotain toista pelkällä tahdonvoimalla. Vai oletko eri mieltä asiasta?
Olen täysin valmis elämään toistaiseksi täysin seksittömässä ja läheisyydettömässä liitossa lasten takia, en vuosikausia, mutta toistaiseksi. Enkä ole hylännyt seksiä, seksiä se sooloseksikin on. En aio ottaa asiaa miehen kanssa enää koskaan puheeksi, vuosien yrittäminen oli tarpeeksi ja liikaakin. Enkä myöskään riitele tästä enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vahvasti siltä, että miehesi ei yksinkertaisesti tunne fyysistä vetoa sinua kohtaan. Asia voi johtua joko tiedän välisestä henkisestä dynamiikasta tai sitten miehesi ei vain viehätä sinun ulkomuodostasi. On hyvin vaikeaa ellei jopa mahdotonta saada itsensä haluamaan jotain toista pelkällä tahdonvoimalla. Vai oletko eri mieltä asiasta?
En ole eri mieltä, miksi olisin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin valmis elämään toistaiseksi täysin seksittömässä ja läheisyydettömässä liitossa lasten takia, en vuosikausia, mutta toistaiseksi. Enkä ole hylännyt seksiä, seksiä se sooloseksikin on. En aio ottaa asiaa miehen kanssa enää koskaan puheeksi, vuosien yrittäminen oli tarpeeksi ja liikaakin. Enkä myöskään riitele tästä enää. Ap
Vaikuttaisi, että olet tosi vihainen miehellesi, joten se asenne varmaan näkyy käytöksessäsi. Ei hyvä lapsille, mutta en halua sua mitenkään syyllistää, koska onhan seksi hyvin tärkeä parisuhteessa. Ellei mies ole koskaan ollut kovin kiinnostunut seksistä, niin voi olla, että hän ei ole esimerkiksi hetero, siinäkin mielessä asiaa olisi mielestäni parempi selvittää kuin jättää roikkumaan. Itsellesi olisi parempi tietää, miksi mies ei enää seksiä kanssasi halua. Mun mielestä totuus on parempi, vaikka olisi kipeäkin. Kaunan kantaminen vahingoittaa sinua itseäsi ja lasten kasvuympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä että parempi kokonaan ilman kuin epätyydyttävää tai liian satunnaista seksiä.
M30
Jouluna ja juhannuksena on säännöllistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi, että olet tosi vihainen miehellesi, joten se asenne varmaan näkyy käytöksessäsi. Ei hyvä lapsille, mutta en halua sua mitenkään syyllistää, koska onhan seksi hyvin tärkeä parisuhteessa. Ellei mies ole koskaan ollut kovin kiinnostunut seksistä, niin voi olla, että hän ei ole esimerkiksi hetero, siinäkin mielessä asiaa olisi mielestäni parempi selvittää kuin jättää roikkumaan. Itsellesi olisi parempi tietää, miksi mies ei enää seksiä kanssasi halua. Mun mielestä totuus on parempi, vaikka olisi kipeäkin. Kaunan kantaminen vahingoittaa sinua itseäsi ja lasten kasvuympäristöä.
Kyllä mies oli hyvinkin kiinnostunut seksistä ja halukas suhteen alkuvuosina.
Pystyykö sitä edes tyhjentävästi selittämään, miksei enää kiinnosta? Ja miksi pitäisi? Uskoisin kyllä että mieskin ymmärtää seksin loppumista seuraavan lopulta ero.
Ap
Saan mielihyvää siitä etten ole enää lainkaan seksuaalinen tässä suhteessa joten mitään vihaisuutta yms. tästä ei kotiin tule. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö sitä edes tyhjentävästi selittämään, miksei enää kiinnosta? Ja miksi pitäisi? Uskoisin kyllä että mieskin ymmärtää seksin loppumista seuraavan lopulta ero.
Ap
Etkö siis halua tietää? Vai tiedätkö jo syyn tai aavistatko? Itse haluaisin kyllä tietää, jos olen loukannut tai jotain muuta, miksi puolisoni ei enää halua. Seksi on kumminkin aika herkkä asia molemmille, halun loppuminen loukkaa ja haluamatta jättäminenkin voi olla tarkoitettu loukkaamaan. Siis jonkunlaista valtataistelua. Toisen painostaminen seksistä ja toisen syyllistäminen seksin avulla tai kiristäminen seksin epäämällä on minusta sairaan suhteen merkki.
Olisi varmaan ollut syytä käydä ammattilaisen puheilla jo vuosia sitten, niin yksin kuin yhdessä.
Kyllä mies aistii että olet hänelle katkera. Tuskin kohottaa haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEtkö siis halua tietää? Vai tiedätkö jo syyn tai aavistatko? Itse haluaisin kyllä tietää, jos olen loukannut tai jotain muuta, miksi puolisoni ei enää halua. Seksi on kumminkin aika herkkä asia molemmille, halun loppuminen loukkaa ja haluamatta jättäminenkin voi olla tarkoitettu loukkaamaan. Siis jonkunlaista valtataistelua. Toisen painostaminen seksistä ja toisen syyllistäminen seksin avulla tai kiristäminen seksin epäämällä on minusta sairaan suhteen merkki.
Kaikkea noita on ollut jossain määrin joten ainoa oikea ratkaisu on luopua seksistä kokonaan jo ajatuksenkin tasolla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan ollut syytä käydä ammattilaisen puheilla jo vuosia sitten, niin yksin kuin yhdessä.
Kyllä mies aistii että olet hänelle katkera. Tuskin kohottaa haluja.
Niin olisi varmaan, nyt se on myöhäistä.
Ap
Voit itse mennä yksinkin terapiaan, koska selvä on, ettei noin voi jatkaa. Jos tulee jatkuvia pettymyksiä, ehkä molemmin puolin, niin kannattaa selvittää olisiko parempi erota. Lapsille ei ole hyvä olla riitaisassa ja toimimattomassa suhteessa sivustaseuraajina. Ei se terapia siis ole lupaus mistään ihmeparanemisesta, vaan siellä voi miettiä, mitä elämältä ja suhteelta haluaa. Ja onko jotain, mikä on jäänyt jossain menneissä tapahtumissa jäänyt vaivaamaan, onko petetty tai loukattu. Miestäkin voi loukata jokin asia mitä olet tehnyt,m inkä vuoksi ei enää halua. Itse kokisin sen aika suurena epäluottamuslauseena itselleni, jos mies kieltäytyisi keskustelusta suhteemme ongelmista terapiassa tai muuten. Ymmärrän kyllä turhautumisesi, mutta asemassasi yrittäisi selvittää syytä muulla tavalla kuin syyttämällä miestä tai hylkäämällä koko elämänalueen.