Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tai isä siunaamassa rippilapsen??

Vierailija
04.06.2019 |

Onko noloa? Jos vieraaksi tulossa vaan huonokuntoiset isovanhemmat. Kummit ei pääse. Oletteko ikinä nähneet vastaavaa??

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa.

Vierailija
2/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän erikoinen järjestely. En ole nähnyt vastaavaa. Mutta toisaalta mistäpä ne vieraammat siellä tietää onko kummit vai vanhemmat? Onhan se varmaan tärkeintä, että siellä on edes joku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "perinne" saisi loppua.

Vierailija
4/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoset voivat olla siunaamassa, jos kummit eivät pääse.

Vierailija
5/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomme jokaiselta yhtä kummia mukaan rippilapsen siunaukseen. Jos jonkun kummi ei pääse paikalle, siunaamassa voi olla äiti tai isä.

Näin oli kirjeessä, jonka saimme lapsen rippikoulun yhteydessä koskien konfirmaatiopäivää.

Vierailija
6/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee isoveli.

Vierailija
7/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siunaamassa omaa lasta. Kummit ei päässeet, isovanhemmat kuolleet. Eipä sitä kukaan ole kummastellut.

Vierailija
8/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi saanut valita yhden isosista siunaamaan, jos kummi ei olisi päässyt.

Vierailija
9/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän silmiin pistää jos siunaaja on joku isonen tai äityli. Ei sille vaan mitään voi.

Vierailija
10/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan normaalia. Olen vetänyt paljon ripareita ja ollut vieraanakin monen sukulaisen konfirmaatiossa ja joka kerta jollakin rippilapsella on jompikumpi vanhemmista siunaamassa.

Ei ihmeellistä vaan normaalia.

Vierailija
11/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän silmiin pistää jos siunaaja on joku isonen tai äityli. Ei sille vaan mitään voi.

Öö, mistä sä sen tiedät että kuka se siunaaja on? Miten erotat vieraan ihmisen äidin tai isän kummista?

Vierailija
12/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mistä sä sen tiedät että kuka se siunaaja on? Miten erotat vieraan ihmisen äidin tai isän kummista?

Pienemmillä paikkakunnilla kyllä tiedetään kuka on kenenkin äiti tai isä. Ja isoset on alttarilla koko ajan.

Vierailija
13/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää jos kukaan muu ei tuu siunaamaan kuin perheen jäsen. Miksi kirkko tässäkin vaan lisää huono-osaisten tuskaa?? Lopettakaa tämä pelleilt. Ei ennen ollut tällaista ja hyvin meni ripille pääsy. Ihan teennäinen juttu.

Vierailija
14/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmillä paikkakunnilla kyllä tiedetään kuka on kenenkin äiti tai isä. Ja isoset on alttarilla koko ajan.

Minäpä olen niin pieneltä paikkakunnalta, että rippilapsia mahtuu siunaamaan sekä kummi että vanhempi. Pappi vieläpä pyytää kummilasten läheisiä siunaamaan - hui kamala sentään!

Vierailija
15/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äiti, kun kummit eivät päässeet paikalle. Sen sijaan paikalla oli yksi toinen sukulainen, joka olisi ollut kiinnostunut siunaajana toimimisesta, mutta tämä ei jostain syystä käynyt. Vaihtoehdot olivat 1) kummi 2) vanhempi 3) isonen, muu ei käy. Ei selvinnyt koskaan miksi näin.

Vierailija
16/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siunaaminen on noloa. Kuten rippikoulukin. Mielikuvitusolennon palvominen eritoten.

Vierailija
17/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on kuka siellä on siunaamassa? Jos ei kummi syystä tai toisesta voi sitä tehdä, on ihan ymmärrettävää, että kummi tilalla on sitten joku muu. Ihanko oikeastiko joku tuotakin säälittelee?

Vierailija
18/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tunnistat isosen tai äitylin tai isukin.

t. 5:n kummi, eikä aavistustakaan, ketä muut siunaajat olivat

Vierailija
19/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli veljeni kun kummit eivät olleet paikalla.

Tyttären konfirmaatiossa ei siunausta ollut lainkaan, rippileirin ohjaaja perusteli tätä sillä että aina on joku jonka elämästä kummit puuttuvat, että aiheuttaa pahaa mieltä niille lapsille tämä kummin siunaus. Olen samaa mieltä, käytännön nimeksi voisi vaihtaa vaikka ”läheisen siunaus” tai luopua siitä kokonaan.

Ap, hyvin käy oma vanhempi.

Vierailija
20/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin kyllä itse myös tunnistanut jos jonkun vanhempi olisi ollut siunaamassa kun oma lapsi pääsi ripille. Niinkö huonosti tunnette lastenne ikätoverien vanhemmat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän