Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tai isä siunaamassa rippilapsen??

Vierailija
04.06.2019 |

Onko noloa? Jos vieraaksi tulossa vaan huonokuntoiset isovanhemmat. Kummit ei pääse. Oletteko ikinä nähneet vastaavaa??

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auts, nuori rippikouluun josta ei tunne ketään? Tosi mahtavaa.

En tunne lähellekään kaikkia lapseni koulukavereiden vanhempia... yläkoulussa ei ole ollut enää luokkakohtaisia vanhempainiltoja.

Vierailija
42/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan kaikenlaista julkista esiintymistä ja nyt jo hirvittää ajatus että pitäisi johonkin väkijoukon eteen mennä kummilastani siunaamaan. Mutta poiskaan ei ilmeisesti voi jäädä, koska rippilapsi näköjään traumatisoituu ja leimaantuu loppuiäkseen, jos joku muu on siunaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan normaalia. Olen vetänyt paljon ripareita ja ollut vieraanakin monen sukulaisen konfirmaatiossa ja joka kerta jollakin rippilapsella on jompikumpi vanhemmista siunaamassa.

Ei ihmeellistä vaan normaalia.

Satojen rippikoululaisten konfirmaatioihin osallistuneena: ihan normaalia. Kuka tahansa perheelle läheinen käy. Jos ei ole varma tai ketään ei ole, isoset tai leirin ohjaajat tulee. Elämäntilanteet vaihtelee, se ei ole noloa. Jos joku ei ymmärrä, hän on se nolo.

Vierailija
44/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kuviinkin jää ikuinen muisto kuka siunasi kenetkin.

Oletkohan koskaan ollut siunaamassa ketään? Ei siellä alttarilla kontita papin selän takana ottamassa kuvia siunaamisesta, siellä on ruuhka ihmisistä, jotka ovat selin yleisöön päin.. ei saa mitään selvää kuka siunaa ketä.

Just joo. Itse sain parvelta tosi hyviä kuvia myös siunaajista. Itse et ole tainut räpsiä kuvia kuin vain kännykällä selfiet itsestäsi facebookiin.

Vierailija
45/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihaan kaikenlaista julkista esiintymistä ja nyt jo hirvittää ajatus että pitäisi johonkin väkijoukon eteen mennä kummilastani siunaamaan. Mutta poiskaan ei ilmeisesti voi jäädä, koska rippilapsi näköjään traumatisoituu ja leimaantuu loppuiäkseen, jos joku muu on siunaamassa.

Tietysti menet siunaamaan.

Vierailija
46/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli äiti, kun kummit eivät päässeet paikalle. Sen sijaan paikalla oli yksi toinen sukulainen, joka olisi ollut kiinnostunut siunaajana toimimisesta, mutta tämä ei jostain syystä käynyt. Vaihtoehdot olivat 1) kummi 2) vanhempi 3) isonen, muu ei käy. Ei selvinnyt koskaan miksi näin.

Työntekijänä tiedän tapauksia, enkä ymmärrä minäkään näiden työtovereiden logiikkaa rajata tätä asiaa noin. Ihmisiä on erilaisia, toisia ymmärrän, toisia en.

Vierailija
47/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän silmiin pistää jos siunaaja on joku isonen tai äityli. Ei sille vaan mitään voi.

Öö, mistä sä sen tiedät että kuka se siunaaja on? Miten erotat vieraan ihmisen äidin tai isän kummista?

Kyllä täällä pkseudullakin ihmiset tuntee toisensa. Ei kaikki kyki ihmuspeloissaan neljän seinän sisällä 24/7.

Eipä siellä ripareilla ole vieraita ihmisiä ollut kuin pari ja nekin tuli tutuksi etukäteen järjestetyssä infotilaisuudessa.

Mulle se on se ja sama, kuka kenetkin siunaa. Lähinnä ihmettelen tommosta äimistelyä.

Vierailija
48/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kuviinkin jää ikuinen muisto kuka siunasi kenetkin.

Oletkohan koskaan ollut siunaamassa ketään? Ei siellä alttarilla kontita papin selän takana ottamassa kuvia siunaamisesta, siellä on ruuhka ihmisistä, jotka ovat selin yleisöön päin.. ei saa mitään selvää kuka siunaa ketä.

Just joo. Itse sain parvelta tosi hyviä kuvia myös siunaajista. Itse et ole tainut räpsiä kuvia kuin vain kännykällä selfiet itsestäsi facebookiin.

Kuulostat Seiskan paparazilta 😂

Vierailija
49/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen siunaajista tässä puhutaan ? Otsikon perusteella luulin, että kyseessä oli ripille pääsevä , jonka vanhemmat ovat pappeja.

Ripille päästessä nykyään siunaajia on muitakin kuin toimitusta tekevä pappi ?

Ihan normi luterilaisessa kirkossa?

Vierailija
50/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän silmiin pistää jos siunaaja on joku isonen tai äityli. Ei sille vaan mitään voi.

Öö, mistä sä sen tiedät että kuka se siunaaja on? Miten erotat vieraan ihmisen äidin tai isän kummista?

Kyllä täällä pkseudullakin ihmiset tuntee toisensa. Ei kaikki kyki ihmuspeloissaan neljän seinän sisällä 24/7.

Eipä siellä ripareilla ole vieraita ihmisiä ollut kuin pari ja nekin tuli tutuksi etukäteen järjestetyssä infotilaisuudessa.

Mulle se on se ja sama, kuka kenetkin siunaa. Lähinnä ihmettelen tommosta äimistelyä.

Kuinka monta sataa tai tuhatta vanhempaa tunnet? Ja miten olet onnistunut tutustumaan noin 20 km päässä asuviin? Käytkö töissä? Jaat kenties postia? Tai oletko ahkera juorulija?

Vierailija
51/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen siunaajista tässä puhutaan ? Otsikon perusteella luulin, että kyseessä oli ripille pääsevä , jonka vanhemmat ovat pappeja.

Ripille päästessä nykyään siunaajia on muitakin kuin toimitusta tekevä pappi ?

Ihan normi luterilaisessa kirkossa?

Ripille pääsyn yhteydessä rippilapsi siunataan. Siunaaja esim. kummi, mutta kuten tästä ketjusta näkyy voi olla isä, äiti, vanhempi sisarus, joku sukulainen jne.... ihan normi luterilaisessa kirkossa.

Vierailija
52/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää jos kukaan muu ei tuu siunaamaan kuin perheen jäsen. Miksi kirkko tässäkin vaan lisää huono-osaisten tuskaa?? Lopettakaa tämä pelleilt. Ei ennen ollut tällaista ja hyvin meni ripille pääsy. Ihan teennäinen juttu.

Tämän kommentin alapeukuttajista huomaa miten sydämettömiä uskikset ovat.

Miten liittyy uskiksiin?

Vierailija
53/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ripille vuonna 1991, ei ollut silloin tuollaista tapaa... No, ajat muuttuu. Kaunis tapa toisaalta.

Meikämanne

Vierailija
54/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin ripille vuonna 1991, ei ollut silloin tuollaista tapaa... No, ajat muuttuu. Kaunis tapa toisaalta.

Meikämanne

Vantaalla oli ainakin jo 1996, on voinut olla aikaisemminkin.

Vierailija
55/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisin kyllä itse myös tunnistanut jos jonkun vanhempi olisi ollut siunaamassa kun oma lapsi pääsi ripille. Niinkö huonosti tunnette lastenne ikätoverien vanhemmat?

Joo, en todellakaan tunne tän alueen kaikkia satoja rippikoululapsia. Kaikki ei asu syrjäkylillä.

Vierailija
56/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin serkkuni siunaamaan minut, koska kummini eivät ole olleet elämässäni sitten kastajaisten.

Vierailija
57/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka läheinen siunaa. Parin minuutin homma. Tuskin se pappi alkaa kesken kaiken huutamaan että nyt äkkiä Nicopetterin äiti perse penkkiin...äiti ei saa siunata. Ketään ei oikeasti kiinnost kuka se siunaaja on paitsi tuota yhtä sekopäätä joka oikein parvelta kuvaa ja yhä istuu niitä kuvia analysoimassa ettei vain mene siunaukset väärin ;)  Siunausta vaan sille että ahdasmielisyys vanhemmiten lientyy.

Vierailija
58/58 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt rippikoulun, kuulun kirkkoon, minulla oli kummit... mutta silti on pakko kysyä että mikä ihmeen siunaaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä