Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinne antoi mummolla viiskymppiä ja ottaa sen monin verroin pois talon lämmittämisessä

Vierailija
04.06.2019 |

Mummolla öljylämmitys ja nyt sitten joutuu vissiin joku vaihtamaan lämmitystä isola rahalla, muuttamaan tai maksamaan sen viiskymppisen moninkertaisena.
Rinne voisi kyllä painua hevon kuuseen..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se eläkepommi hoidetaan. Viimeistään kylmä talvi pelastaa.

Vierailija
22/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se nyt ole ihan hyvä juttu että pyritään vähentämään EU ulkopuolista öljyriippuvuutta ja suositaan öljyissä kotimaisia biovaihtoehtoja?

Joo kun käytännössä tuon pahiten nahoissaan tuntee ne pienituloiset eläkeläiset jotka asuu omasta selkänahoistaan ansaitsemillaan rahoilla hankituilla öljylämmitteisissä pikku taloissaan.

Jos ihminen asuu itse omistamassa talossa, niin hän ei ole huono-osainen, vaan varakas. Pienet tulot ovat sitten eri asia, mutta oma talo tarkoittaa, että asiat ovat varsin hyvin ja silloin voi osallistua myös muuten kuin valittamalla öljyn hintaa.

Onneksi meillä on hallitus joka edes yrittää. Jos olisi tullut perskok, niin voi pojat että oltaisiin saatu maksaa terveyspalveluista ja lämmittää taloja vanhoilla renkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokaisella pitäisi olla oma asunto. Eihän jokaisella ole omaa hissiäkään.

t. Li

Vierailija
24/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan meidän jollain tapaa maksettava vihreitten penskojen ilmaiset lukiokirjat. Mummo voi hyvin maksaa.

Vierailija
25/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei saa koskaan muuttua... Miten ap itse kehittäisi verotuksen painopisteitä?

Keventäisin antiotuloveroprogressiota, varsinkin hyvätuloisilta, niillähän maksatetaan lähes kaikki.

-eri

Vierailija
26/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Antti olisi antanut mielellään sen vappusatasen mutta kepulle se ei käynyt. Puhe oli alle 1400 eläkkeet

Kaikkea hyvää kaikilleantti perui lupauksiaan jo vaalien aikana.

Sulla on muisti kuin kanalla, hyvä mutta lyhyt.

Vierailija
27/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei saa koskaan muuttua... Miten ap itse kehittäisi verotuksen painopisteitä?

en ole ap mutta ensimmäinen ja kiireellisin ongelma on saada tänne lisää työpaikkoja joten aloittaisi Alottavien yritysten byrokratiasta, valvonnasta ja verotuksesta. Sitten voi jatkaa palkansaajien verotuksesta ja monesta muusta. Jatkuvuuden turvaamiseksi perintöverot pois ja perimisoikeus laajemmallekin kuin pelkästään suoriin lähisukulaisiin eli myös serkuille ja ehkä kauemmaskin (jotta omaisuus pysyy yksityishenkilöillä eikä valu kunnille). Lisäksi on katsottava miten tähänkin maahan saataisi pysyviä yksityisomistuksia sen sijaan että suomalainen perustaa firman ja kun nähdään että idea on toimiva niin suomalainen myy sen äkkiä ulkomaille koska harva jaksaa sitä kroonista päänsärkyä jonka kasvavan yrityksen pyörittäminen on suomen holhous- ja verotusyhteiskunnassa. Mieluummin ottaa pari miljoonaa nyt ja elbasee niillä hetken. 

Asiallinen vastaus, mutta mun mielestä talouden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta vääriä toimenpiteitä. Nythän meillä on jo niin hyvä työllisyys, että varsinkaan työttömissä ei ole enää niitä, jotka voisivat itsensä työllistää yrittäjinä.

Olen samaa mieltä palkkojen verotuksesta, mutta en näe sen auttavan varsinaisesti työllistämisessä. Ja jos palkkojen verotusta lasketaan, niin sitten pitää vastata, että millä ne korvataan jos ei kerran saa nostaa edes haittaveroja?

Perintöveroista olen taas täysin eri mieltä. Perittävä omaisuus on laiskaa rahaa ja se ei edistä mitenkään kansantaloutta. Onhan iso perintö kiva saajalleen, mutta kun se on monesti talo, metsää, kesämökki tai osakkeita, niin ne jäävät vain olemaan ja tällöin ne eivät tuota yhteiskunnalle mitään. Kohtuullinen perintövero kannustaa saajaansa miettimään esim. kesämökin kohdalla, että tarvitseeko hän sitä vai onko järkevämpää myydä se eteenpäin sellaiselle, joka sitä oikeasti käyttää ja pitää kunnossa.

Sitten yritysten pysymisessä Suomessa. Suomihan on jo tällä hetkellä houkutteleva paikka korkean osaamisen firmoille. Meidän markkina-alue on vain niin pieni, että puhtaasti Suomessa toimiva firma ei yleensä voi kasvaa määräänsä suuremmaksi. Ja ei ole mikään kotimainen keksintö, että start-upit myydään siinä vaiheessa kun ne ovat kasvaneet riittävän isoiksi. Se on jo ihan markkinoiden toimintalogiikan mukaista, että pienyrityksen pitää saada suuremmat hartijat ja eri vetäjät siinä vaiheessa kun se kasvaa riittävän isoksi.

Vierailija
28/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keventäisin antiotuloveroprogressiota, varsinkin hyvätuloisilta, niillähän maksatetaan lähes kaikki.

-eri

Hyvä. Eli nostaisit veroja pieni- ja keskituloisilta tai sitten nostaisit haittaveroja.

Vierailija
29/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tunne ketään, joka asuu öljylämmitystalossa. Omat isovanhemmat asensivat maalämmön jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
30/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ap mutta ensimmäinen ja kiireellisin ongelma on saada tänne lisää työpaikkoja joten aloittaisi Alottavien yritysten byrokratiasta, valvonnasta ja verotuksesta. Sitten voi jatkaa palkansaajien verotuksesta ja monesta muusta. Jatkuvuuden turvaamiseksi perintöverot pois ja perimisoikeus laajemmallekin kuin pelkästään suoriin lähisukulaisiin eli myös serkuille ja ehkä kauemmaskin (jotta omaisuus pysyy yksityishenkilöillä eikä valu kunnille). Lisäksi on katsottava miten tähänkin maahan saataisi pysyviä yksityisomistuksia sen sijaan että suomalainen perustaa firman ja kun nähdään että idea on toimiva niin suomalainen myy sen äkkiä ulkomaille koska harva jaksaa sitä kroonista päänsärkyä jonka kasvavan yrityksen pyörittäminen on suomen holhous- ja verotusyhteiskunnassa. Mieluummin ottaa pari miljoonaa nyt ja elbasee niillä hetken. 

Jatkuvasta narinasta huolimatta yrittäjillä on Suomessa asiat aika hyvin.

Työllistymistä pitäisi helpottaa ja siihen liittyvä tukiloukkuongelma pitäisi poistaa. Tukien varaan joutuneilla ihmisillä ei ole varaa mennä töihin ja se on paha ongelma ja aiheuttaa syrjäytymistä.

Vierailija
31/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä tunne ketään, joka asuu öljylämmitystalossa. Omat isovanhemmat asensivat maalämmön jo 10 vuotta sitten.

Totta. Öljylämmityksiä on tehty enemmässä määrin 60-luvulla ja ne systeemit ovat ylittäneet jo luonnollisen elinkaarensa.

Vierailija
32/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan meidän jollain tapaa maksettava vihreitten penskojen ilmaiset lukiokirjat. Mummo voi hyvin maksaa.

Ai ainoastaanko vihreiden lapset menevät lukioon?

Vierailija
33/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Kiinteistövero nousee myös. Toisaalta tämä tarkoittaa, että vain mummuille nousseet kustannukset kompensoidaan, muut otetaan takkiin!

Hassua on, kun poliitikot keksii syyn nostaa veroja hyvästä syystä. Ne oikein kiehuu intoa, että nyt pitää verottaa sitä tai tätä enemmän, koska kysehän on tärkeästä asiasta. Aivan älytöntä pelleilyä. Jos verotuksella halutaan OHJATA johonkin suuntaan, tulisi sama summa vähentää muualta. Nyt lisätään vaan, ei oteta mitään pois.

Vierailija
34/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tosissaan ottaa päähän tämä ilmastonmuutoksilla hölmöily. Minä en edelleenkään usko siihen että pienen suomen pienet ihmiset sille yhtään mitään voi että ilmastot tulee aina muuttumaan. On aina muuttuneet ja aina muuttuvat.

Se syyllistäminen ja pelottelu saa kohta loppua tai muuten pitää alkaa värvätä jotain keltaliivejä kaduille.

Suomessa on muutama yritys, joka tuottaa yli puolet meidän päästöistä. On siis typerää pelailla näillä pikkupanoksilla kuten öljylämmityksen suurivero (juu, helpottakaa esim uusien asuntojen maalämmön käyttöönottoa, kun 100  v vanhan omakotitalon lammitystä...!) tai yksityisautoilun vähentämisellä tms, jos nuo yritykset saisi ensin kuriin mutta kukaan ei tee näille tietenkään mitään.

Vierailija
35/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen asuu itse omistamassa talossa, niin hän ei ole huono-osainen, vaan varakas. Pienet tulot ovat sitten eri asia, mutta oma talo tarkoittaa, että asiat ovat varsin hyvin ja silloin voi osallistua myös muuten kuin valittamalla öljyn hintaa.

Jos omistaa 15 000 euron remonttikuntoisen röttelön mutta ei mitään muuta ja elää kädestä suuhun, ei ole varakas millään mittapuilla. Tuota röttelöä ei kukaan halua ostaa ja myynnissä on aina vaara oikeudenkäyntikuluista, joihin kädestä suuhun elävällä ei ole varaa.

Vierailija
36/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en äänestänyt tuota kusettajaa kun lupasi €100 , mutta saa ehkä €50

Vierailija
37/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi miettiä, missä ja minkälaisessa asunnossa asuu. Osa haluaa asua syrjäseuduilla kaukana palveluista ja tarvitsee auton tai peräti perheelle useamman auton kulkemiseen. Ei sitä tarvitse yhteiskunnan tukea, että pörrätään autoilla ympäriinsä. On hyvä, että bensan hinta nousee ja jokainen joutuu miettimään valintojaan. Mummo voi muuttaa öljykattilatalostaan muualle jos muutaman kympin vuosittainen nousu on liikaa.

Ja sä oot just niitä idiootteja jotka ei tajua ajatella sitä että entäs sitten kun koko pohjoinen Suomi muuttaa sinne jonnekkin Tampereen etelä puolelle, niin sinä oot varmasti ensimmäisenä siellä vinkumassa että miks kaikki tänne muuttaa ku nyt ei olekkaan enää vapaita asuntoja eikä työpaikkoja missään ja nyhynyhy

Vierailija
38/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaa 15 000 euron remonttikuntoisen röttelön mutta ei mitään muuta ja elää kädestä suuhun, ei ole varakas millään mittapuilla. Tuota röttelöä ei kukaan halua ostaa ja myynnissä on aina vaara oikeudenkäyntikuluista, joihin kädestä suuhun elävällä ei ole varaa.

Jos omistat 15000 euron arvoisen talon, niin se tarkoittaa silloin 15000 euron omaisuutta. Jos asut vuokralla etkä omista mitään, niin se tarkoittaa silloin 0 euron omaisuutta. Siinäkin on jo vissi ero. Lisäksi ehkä noin 99% Suomessa olevista asuinkäytössä olevista taloista on arvoltaa enemmän kuin tuo.

Vierailija
39/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tietämättömyytesi ei ole sama asia kuin totuus. Minä tiedän ihmisiä, jotka asuvat öljylämmitteisessä talossa.

Vierailija
40/49 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no eihän niitä sitten tietenkään ole kun SINÄ et ketään tunne. Onpa hyvä että tämäkin asia selvisi näin helpolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi