Jutta Urpilainen: "On aika saada Suomelle naiskomissaari, olen käytettävissä"
Kommentit (15)
Suomelle on aika saada komissaari, jolla on oikeasti kompetenssia tehtävään. En tiedä mikä Urpilaisen kompetenssi on oikeastaan mihinkään, mutta aika hyvät näytöt hänen osaamisestaan saatiin Kataisen hallituskaudella. Joo, ei kiitos.
Miksei Eero Heinäluoma? Heinäluoma voisi olla vaikka EU:n ulkopolitiikasta vastaava komissaari, koska hän on osoittanut osaavansa pitää yllä hyviä suhteita EU:n ulkopuolisiin valtioihin, onhan hän saanut Putinilta kunniamerkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisi: paras osaaja valittakoon, sukupuolella ei väliä.
Sukupuolella ei ole väliä, mutta olisi suotavaa, että uusi komissaari olisi nainen, koska tasa-arvo.
Jutta on kasvatustieteen maisteri ja luokanopettaja.
Eero taitaa olla valtiotieteiden yo. Ei siellä näimmään tarvi kovin korkeaa koulutusta.
Suomea sanotaan tasa-arvoiseksi maaksi, mutta naisvihamielisyys ja naisten mitätöinti on edelleen voimissaan.
Kunpa valittaisiin pätevä puolueesta ja sukupuolesta riippumatta, mutta tänä aikana se on turha toive. Varsinkaan politiikassa osaamisella ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Suomea sanotaan tasa-arvoiseksi maaksi, mutta naisvihamielisyys ja naisten mitätöinti on edelleen voimissaan.
Nro 2 vastaa: en mitätöi tai vihaa naisia. Olen työssä jossa on naisenemmistö: en arvioi osaamista tai osaamattomuutta sukupuolen mukaan. Työn voi tehdä hyvin tai huonosti oli mies tai nainen. Eikö tavoitteena ole sukupuolittumisesta eroon pääseminen? Miten se onnistuu jos sukupuoli tuodaan esille?
Nyt tulee naisministereitä kai ennätysmäärä. Kyllä se Juhiskin olisi saanut ottaa sen painavimman salakun eli valtiovarainministerin. Pelottaa mitä tuosta tulee.
Mä en ymmärrä vaikka nainen olenkin, että miten johonkin virkaan valitaan sukupuolen perusteella eikö pätevyyden pitäisi ratkaista?
Taitaa jutta olla jo liian käytetty?
Paikka on jo valmiiksi hälle pedattuna.
Ei huutelisi muuten ääneen tuollaisia.
Jutta valittiin ja kaivaa jo verkkosukkia kaapista. Päättänyt näyttää brysselissä uudestaan parhaat puolensa.
Voisi: paras osaaja valittakoon, sukupuolella ei väliä.