mistä te kokoa 44-46 naiset ostatte vaatteenne?
Kommentit (33)
Tokmanni ja Prisman miesten osasto.
suurin osa plus koon vaatteista on mustia ja musta ei sovi väreihini yhtään.....oon lämmin.
ap
Useimmista kaupoista löytyy sopivaa päälle pantavaa. Enimmäkseen kyllä ostan netistä, esim Asos ja New Look ovat hyviä. Putoan vähän siihen väliin pitäisikö ottaa plussa vai normaalilta puolelta, kun yläosa on pienempi kuin alaosa. Erikseen nuo ovat helppoja, mutta mekkojen kanssa pitää miettiä mallin mukaan kumpi osasto on parempi.
Hyvin vähän kuitenkaan tulee hutiostoja, Asosillakin on lyhyitä videoita joka vaatteesta, ja niistä pystyy päättelemään enemmän kuin kuvista. Myös mallien koot on ilmoitettu ja plussapuolen mallit ovat yleensä juuri tätä kokoa.
Asos!
Löytyy tosi pirteitä ja nättejä vaatteita myös isossa koossa. Muutaman hutiostoksen olen tehnyt, mutta yleisesti tykkään heidän curve-mallistosta tosi paljon. Myös normipuolelta löytyy monia vaatteita 46 kokoon asti.
Klingel myy isojakin kokoja, valikoimaa piisaa. Zalandolla plus koot hakuun niin löytyy eri merkeiltä hyviä, saksalainen Ulla Popken on todella hyvä, tosin hiukka hintavampi.
https://www.zalando.fi/naiset-vaatteet/?assortment_area=plus-size&order…
Käypä kurkkaan tuolta.
Kaupasta. Ihan mistä tahansa kaupasta, missä myydään vaatteita. Jos mä löydän jostain vaatteen, jossa täsmää väri, malli, hinta, materiaali ja istuvuus, niin minähän ostan sen, ihan sama mikä on kaupan tai valmistajan nimi. Ostan vaatteita aika harvoin.
Junarose, H&M plus size, Zizzi... Mutta helwetin rumia vaatteita tehdään isoille naisille. Perunasäkkejä mostly. Ja kuka haluaa lauttaa päälle t-paidan, jossa lukee live, love, laugh tai vastaavaa. No mut motivoi laihduttamaan. Blogeista saa myös hyviä vinkkejä. PlusMimmi, MouMou jms. Olen ostanut myös Booztista ja Junkyardista mahd isoja vaatteita vaikka välillä joutuu homma aika fyysiseksi.
Merkeistä Gerry Weber, Gerard Darrel, Joseph Ribkoff, Lau Rie, Vera Mont, Escada, Brax, Luhta löytyy istuvia ja hyvälaatuisia vaatteita koossa 44-46.
Peter Hahn-postimyynti on myös hyvä.
Näitä kokoja saa joka kaupasta. Mielestäni vaatteissa on kuitenkin niin erilaiset mitoitukset että kokonumeron perusteella niitä ei välttämättä löydä. Minulla on vaatteita koossa XS-XXL ja kaikki käytössä. Netistä en vaatteita osta, ihan mahdotonta. Haluan nähdä vaatteen oikean värin ja tuntea kankaan aormissani. Olen jyhyt, vähän pyöreä omenavartaloinen. Ns isojen tyttöjen vaatteet ovat minulle maahan asti ulottuvia säkkejä.
pluswoman kirjoitti:
Junarose, H&M plus size, Zizzi... Mutta helwetin rumia vaatteita tehdään isoille naisille. Perunasäkkejä mostly. Ja kuka haluaa lauttaa päälle t-paidan, jossa lukee live, love, laugh tai vastaavaa. No mut motivoi laihduttamaan. Blogeista saa myös hyviä vinkkejä. PlusMimmi, MouMou jms. Olen ostanut myös Booztista ja Junkyardista mahd isoja vaatteita vaikka välillä joutuu homma aika fyysiseksi.
kyllä, kuosit kauheita, ja vaatteet tehdään naisille, joilla on isot rinnat, valtava arse ja tukkireidet, mutta kuitenkin löytyy vyötärö. Omppuvartaloisena olen pohtinut, että olenko oikeati ainoa laatuani. Vaatteita kyllä löytyy, mutta mikään ei istu, eikä varsinkaan näytä hyvältä päälläni.
Varsinkin Zizzin mallisto on itselleni todella epäsopiva, en löydä sieltä ikinä mitään.
Pitsimekon löysin Zizzistä. Hullareilta löysin hyviä tummansinisiä pitkiä housuja, joisssa on riittävän korkea vyötärö ja vähän joustava kangas. Hillfigeriltä löytyy puseroita, paitapuseroita, housujakin. Samoin Ralf Laurenin mallistosta. Viime kesänä kävin uteliaisuuttani H&M:ssä ja löysin chino-tyypiset, korkeavyöräröiset beiget ja tummansiniset housut. Pikkuisen vajaapituinen lahje, mutta todella siisti kangas ja lahjehalkio, joten laitoin ne vaaleat pitsitunikan kanssa juhlaankin.
Myös Lindexillä ja Kapp Ahlilla voi löytyä edullisia vaatteita isommille tytöille.
Hyvät liivit ja sukkahousut alle, niin tuhdimpikin näyttää ihan hyvältä.
Sandin farkut löysin pari vuotta sitten alesta (-50 %) ja ne olen käyttänyt jo aivan loppuun.
En löydä paljonkaan mieleisiä vaatteita. Laatu ja materiaalit ovat huonoja, leikkaukset eivät istu. Sopivia värejä ja kuosejakin on vähän.
Silloinkin kun Indiskassa oli vielä oikeaa puuvillaa ja paremmat leikkaukset ja laatu, ostin sieltä varsinkin kesäksi yläosia.
Lidlistä voi löytää jotain kivaa myös edullisesti, viimeksi ostin leggingsit, maksoivat 4 e.
Voguesta ja Haloselta löytää joskus jotain.
Enimmäkseen olen ostanut ulkomailta, tosin sielläkin tutuissa liikkeissä alkaa olla enimäkseen viskoosirättejä entisen luomupuuvillan tilalla.
Saksasta olen ostanut matkoilla vaatteita, heillä on normaalikoot hieman leveämmät rinnasta ja lantiosta, joten siellä olen voinut ostaa pienempiä kokoja kuin Suomessa. Myös Ranskasta ja Italiasta voi löytää jotain. Englanti on kuitenkin paras maa Euroopassa, jos etsii ison koon vaatteita, varsinkin verkkokaupat ovat hyviä. Muissa maissa pitää melkein mennä paikan päälle.