Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hoikka olla kehonpositiivinen?

Miten on?
03.06.2019 |

Vai onko kehonpositiivisuus varattu vain ylipainoisille?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Kehopositiivinen voi olla ihan riippumatta siitä, millaisessa kropassa on itse.

Vierailija
2/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Kehopositiivinen voi olla ihan riippumatta siitä, millaisessa kropassa on itse.

Jos kirjoitan Tinderissä olevani kehonpositiivinen moni kuitenkin mieltää lihavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitan Tinderissä olevani kehonpositiivinen moni kuitenkin mieltää lihavaksi?

Todennäköisesti. Mutta näkeehän sen kuvista.

Vierailija
4/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan hoikan pitäisi olla nykyään automaattisesti kehopositiivinen. Niin harvinainen ja haluttu tila se on.

Vierailija
5/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kehopositiivisuutta on esim. pienien tissien, roikkuvien tissien tai lyhyiden säärten tai oman pituutensa hyväksyminen sellaisena kuin se on. Sellaisten asioiden hyväksyminen, jolle ei ole mitään tai kovin paljon tehtävissä, mutta jotka eivät aiheuta minkäänlaista terveyshaittaa. Mutta mun mielestä kehopositiivisuutta ei ole ylipainon eikä varsinkaan lihavuuden hyväksyminen! Se ei mun mielestä ole kehopositiivisuutta, että hyväksytään epäterveellinen tila, jota voi omilla tekemisillään muuttaa paljonkin terveellisempään suuntaan.

Vierailija
6/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se tarkoittaa. Siis sitä, että hyväksyy ittensä? Se riippuu ihan siitä että hyväksyykö vai ei 😂😂😂😂😁monesti just hoikat on jossai kierteessä mis ittensä nähään tosi kriittisesti ja syömishäiriöinen ym

Vierailija
7/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, se olisi ylipainoisten sortamista.

#tasaarvo

Vierailija
8/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain laihdutettua keskivartaloläskin pois ja nyt voin sanoa, että olen tosi positiivinen keholleni, elämänlaatu parantunut ja vaatteet istuu hienosti päällä.

Vierailija
9/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Kyse on kroppansa hyväksymisestä. Itsetunnosta kaikki on kiinni, eikä mistään muotisanonnasta. Mieti kaikkia vammaisurheilijoita, jotka pärjää maailmalla ja on sinut itsensä kanssa. He ovat kehopositiivisia ja heille nostan hattua.

Vierailija
10/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen, että kaikkien mielestä on aivan täysin sallittua käyttää kaikenlaisia enempivähempi kuvottavia kuvauksia laihoista. Pulkannaru, kanankoipi jne. Mutta kaikilla nousee heti karvat pystöön, kun ilmoille pääsee suusta sana "LÄSKI". Kuinka kehtaa!

Vierailija
11/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi!! Sitä aina yritän tolkottaa ettei lihavuus liity mitenkään kehopositiivisuuteen. Se tarkottaa itsensä arvostamista sellasena kun on.

Vierailija
12/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa kokoinen ihminen voi olla kehopositiivinen, tai ainakin pitäisi voida olla. Monilla hoikilla ja ulkoisesti muiden silmiin todella hyvännäköisilläkin ihmisillä on epävarmuuksia ja kaikenlaisia muita ongelmia oman kehonsa kanssa. 

Vierailija
13/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen, että kaikkien mielestä on aivan täysin sallittua käyttää kaikenlaisia enempivähempi kuvottavia kuvauksia laihoista. Pulkannaru, kanankoipi jne. Mutta kaikilla nousee heti karvat pystöön, kun ilmoille pääsee suusta sana "LÄSKI". Kuinka kehtaa!

En ole koskaan kuullut noita ilmauksia, enkä ainakaan itse käyttänyt niitä. Sanooko joku oikeasti laihaa ihmistä "pulkannaruksi"??

Aika moni laiha tuntuu luulevan, että heille saa sanoa mitä vaan ja lihaville ei mitään. Lihaville nimenomaan sanotaan/vihjaillaan KOKO AJAN. Vähintäänkin katsotaan kieroon, jos kehtaa olla olemassa ja syödäkin jotain.

Vastaus kysymykseen: Kehopositiivinen voi olla minkä tahansa näköinen ja kokoinen ihminen. Oman kehon 100 % hyväksyminen voi olla vaikeaa, koska yhteiskunnassame on niin paljon paineita, että kauneinkin nainen kärsii niistä.

Tärkeä kysymys on, hyväksytkö myös itse toisten kehot, jotka eivät näytä omaltasi? Jos et hyväksy lihavia/laihoja/yms. naisia, et ole kehopositiivinen.

Vierailija
14/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kehopositiivisuutta on esim. pienien tissien, roikkuvien tissien tai lyhyiden säärten tai oman pituutensa hyväksyminen sellaisena kuin se on. Sellaisten asioiden hyväksyminen, jolle ei ole mitään tai kovin paljon tehtävissä, mutta jotka eivät aiheuta minkäänlaista terveyshaittaa. Mutta mun mielestä kehopositiivisuutta ei ole ylipainon eikä varsinkaan lihavuuden hyväksyminen! Se ei mun mielestä ole kehopositiivisuutta, että hyväksytään epäterveellinen tila, jota voi omilla tekemisillään muuttaa paljonkin terveellisempään suuntaan.

No etpä järin posiitivinen ole, jos noin puolet väestöstä on sinusta "epäterveellisessä tilassa".

Joku syöpää sairastava ihminen, jonka keho on siis oikeasti todella epäterveessä tilassa, saa varmasti tykkäyksiä kun hymyilee kuvassa peruukki päässä ja meikkiä kasvoilla. Onko se syövän ihannointia? Apua, mitä jos ihmiset oikein hankkivat tahallaan syövän, että näyttäisivät häneltä??

Huomaatko, miten hölmöä tällainen ajattelu on?

Lihavat aktivistit ovat kamppailleet ulkonäköpaineita vastaan jo pitkään, noin 70-luvulta asti. Asia ei vain ylettänyt julkiseen keskusteluun ennen kuin kymmenisen vuotta sitten, kun jotkut firmat päättivät lanseerata "body positive"-ajatuksen, tietysti sen takia että saavat myytyä naisille eniten tavaraa. Nyt sitten hoikat, laihat ja fitness-naiset kiistelevät keskenään siitä, kenelle kehopositiivisuus kuuluu, saako lihavat ottaa mukaan vai heitetäänkö mäkeen. Ja missä vaiheessa ihmisestä tulee niin lihava, että on sairas.

Tämä on täysin hampaatonta eikä ole lähelläkään positiivisuutta. Kaikki hyväksyvät sen, että jollain on pienet tissit tai lyhyet sääret. Itselle se voi olla vaikeaa, mutta kehopositiivisuuteen kuuluu muutakin kuin se että ei ole 100 % täydellinen nainen.

Vierailija
15/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta vaikeaa näkyy olevan joillekin muille.

Hoikkuuttani kommentoidaan lähinnä työyhteisössäni tyyliin "milloinhan sinä alat syömään?", "sinä se et taida osata herkutella", vaikka eivät tiedä mitään.

Olen hoikka, aktiivinen, kohta nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Elän ihan tavallisesti, en edes varsinaisesti nyt harrasta mitään muuta kuin työmatka- ja arkiliikuntaa. Lihaskuntoni on erinomainen testien mukaan.

Minulla on kaikki hyvin, mutta sekään ei kai ole hyvä :D

Vierailija
16/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Itseäni kehopositiivisuus auttoi parantumaan vaikeasta syömishäiriöstä.

Vierailija
17/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut noita ilmauksia, enkä ainakaan itse käyttänyt niitä. Sanooko joku oikeasti laihaa ihmistä "pulkannaruksi"??

Aika moni laiha tuntuu luulevan, että heille saa sanoa mitä vaan ja lihaville ei mitään. Lihaville nimenomaan sanotaan/vihjaillaan KOKO AJAN. Vähintäänkin katsotaan kieroon, jos kehtaa olla olemassa ja syödäkin jotain.

Kyllä ylivoimaisesti eniten vihjaillaan/kettuillaan laihoille heidän ruipeloudestaan, itsekin saan tukevammalta väeltä vähän väliä kuulla asiasta. Ja minä taas en ole kuullut, että lihaville naureskeltaisiin. Miten muka lihaville kukaan nykyään uskaltaa alkaa vitsailemaan, kun tietää millainen paskamyrsky siitä tulee niskaan? Ja iso osa ihmisistä on muutenkin ylipainoisia nykyään, joten siitä on tullut/tulossa normaali. Mutta annas olla, kun näkyy laihoja ihmisiä, niin ei vaan pystytä olemaan kommentoimatta, että "syöpäs nyt vähän sinäkin enemmän".

Vierailija
18/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on "kehopositiivisten" nettideittinaisten ilmauksia hintelille (lue normaalipainoisille) miehille.

Vierailija
19/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektiko kehopositiivisuushan on sairautta. Ei siis voi.

Vierailija
20/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä paperilla.

Kaikki kuitenkin mieltävät kehopositiivisuuden olevan synonyymi ylipainoisuudelle. Sitä ei vain saisi sanoa ääneen.