Nuorelle sopiva astiasarja?
Kummilapsi pääsee ripille ja ajattelin antaa lahjaksi astioita. Nuori ei kerää mitään sarjaa eikä oikein osannut toivoakaan mitään. Mikä siis olisi sellainen suht simppeli ja ajaton sarja, mitä saisi vielä useamman vuoden hankittua?
Kommentit (88)
Rippikouluikäisen maku vasta kehittyy. Se mistä hän pitää nyt, ei välttämättä olekaan niin mahtavaa enää parin vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mikä ihmeen pakkomielle sulla on niitä astioita antaa? :D Kun täällä aika moni on sanonut, että tuossa tilanteessa ei kannata niitä vielä hommata, kun nuorella niihin ei mitään mielenkiintoa vaikuta olevan eikä edes tiedä, mikä olisi mieluinen. Miksi et vaan voi antaa jotain muuta?
Olen pakkomielteinen täti. No, en ymmärrä, miten pari kahvimukia ja lautasta voisi pilata rippipäivän. Tai haittaisi kaapissa, vaikka myöhemmin löytyisi mieleisempi vaihtoehto.
ap
Minullakin oli pakkomielteinen täti, jolta sain rippilahjaksi Varsinais-Suomen maakuntaryijyn (en ole kotoisin Varsinais-Suomesta, mutta toinen tädin vanhemmista eli yksi isovanhemmistani oli). Silläkin oli kuulemma tarkoitus olla käyttöä ”sitten joskus”. Nyt 35 vuotta rippijuhlien jälkeen näyttää siltä, että käyttöä ei ole ilmaantunut eikä tule ilmaantumaankaan.
Mutta pakota toki vaikka Myrna-kupit alas kummilapsesi kurkusta, jotta saat periaatteesi vietyä maaliin.
Olisit syönyt siltä maakuntaryijyltä kuten ap ajattelee kummilapsensa syövän lautasilta. Same same but different.
Vierailija kirjoitti:
Viitsiikö tässä enää juhliin osallistuakaan. Mikään muu ei kelpaa kuin raha, ja siitäkin valitetaan jos ei saa tarpeeksi. Kohta on varmaan lasten synttärikutsuissakin tilinumero.
Niinpä, siihen ollaan varmaan menossa! Eikä lahjan antajan enää anneta päättää, mitä haluaa antaa, vaan lahjatoiveet/vaatimukset sanellaan.
Anna hyvä kattila tai joku salaattikulho tai tarjoiluvati. Uunipata tms. Sellaisia ei tule itse ostettua ja niistä on aina pula. Paras on jos löydät kannellisrn salaattiastia. Tiukka kansi, niin että sitä voi kuljettaa piknikille yms.
Ap:n on nyt viisainta ostaa rippiristi ja lopettaa lahjomiset tähän, kun kumminen velvollisuus on täytetty.
Vierailija kirjoitti:
Nuori ei osannut sanoa mistä tykkää. Astioille on aina tarvetta kun omilleen lähtee, haluaisin vaan antaa jotain sellaista, mikä yo-juhlien aikaan ei ole jo vanhanaikaista. Rahaa en anna.
ap
Arvaa miksi ei osannut sano mistä tykkää? Siksi, että ei halua astioita.
Inhoan näitä "rahaa en anna" -tyyppejä.
Olis jotenkin vaikea olo, jos meidän tenava sais rahaa koulun päättäjäisiin tms. juhliin. Siksi, että pystyn sille tuuppaamaan takataskusta viissataa kouraan koska tahansa, jos se vaan perustelee tarpeen hyvin. Ei lapsi sitten opi myöskään arvostamaan mummon 20 euron lahjakorttia, ei kai se ole hyvä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa teema.
Voit olla varma, että harmaa on todella pahasti inhokkilistalla jo kymmenen vuoden kuluttua, kun ap:n rippikoululapsi alkaa tarvita omaa astiastoa. 2000-luvun alkupuoli tullaan muistamaan samalla tavoin ankeana kuin 1970-luku muistetaan ruskeudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori ei osannut sanoa mistä tykkää. Astioille on aina tarvetta kun omilleen lähtee, haluaisin vaan antaa jotain sellaista, mikä yo-juhlien aikaan ei ole jo vanhanaikaista. Rahaa en anna.
ap
Arvaa miksi ei osannut sano mistä tykkää? Siksi, että ei halua astioita.
Inhoan näitä "rahaa en anna" -tyyppejä.
Siinähän inhoat, rahaa en silti anna kenellekään lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa teema.
Ei todellakaan. Valkoinen on paras, jos ei ole mitään selkeää suosikkiväriä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n on nyt viisainta ostaa rippiristi ja lopettaa lahjomiset tähän, kun kumminen velvollisuus on täytetty.
Ei kannata ostaa mitään ristejä. Siellä ripillä käydään vaan ”kun kaikki muutkin.”
Minulla on seitsemän kummilasta ja ylivoimaisesti suosituin astiasarja on ollut jo vuosia valkoinen Teema-sarja. Sitä ovat toivoneet rippi- ja ylioppilaslahjaksi.
Kukaan tuntemani alle 40v ei kerää mitään astiastoja. Herätystä mummelit.
Mites ruokailuvälineet tai tarjoiluottimit? Joku hyvä veitsisettikin voisi olla kannattava sijoitus. Ei vie edes paljoa tilaa.
Tosiaan kannattaa kysyä nuorelta itseltään. Iittalan Teema - sekä Ikean +360 sarja ovat olleet monen tutun mieleen. Itse olen keräillyt Iittalan Teema valkoista sarjaa ja siihen kylkeen Iiittala Taika mustavalkea sarjaa :)
Mutta Arabia on kans hyvä kans, ja kirpparilta saattaa löytyä halvalla erilaisia sarjoja!
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan kannattaa kysyä nuorelta itseltään. Iittalan Teema - sekä Ikean +360 sarja ovat olleet monen tutun mieleen. Itse olen keräillyt Iittalan Teema valkoista sarjaa ja siihen kylkeen Iiittala Taika mustavalkea sarjaa :)
Mutta Arabia on kans hyvä kans, ja kirpparilta saattaa löytyä halvalla erilaisia sarjoja!
Anteeksi, tarkoitan Ikea 365+ sarjaa, tiedä mitä höpöttelen :D
Vierailija kirjoitti:
Arabia ja iittala on sama asia.
Viitsiikö tässä enää juhliin osallistuakaan. Mikään muu ei kelpaa kuin raha, ja siitäkin valitetaan jos ei saa tarpeeksi. Kohta on varmaan lasten synttärikutsuissakin tilinumero.