Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin purku siirtyy hamaan tulevaisuuteen

Vierailija
03.06.2019 |

Jos puretaan:
”Sipilä Ylen haastattelussa: Olen lopputulokseen tyytyväinen. Hallitusohjelmassa näkyy keskustan vaaliohjelman prioriteetit, kynnyskysymykset täyttyvät. Aktiivimalli puretaan vasta, kun sen tilalle on keksitty vastaavia toimia.”

https://yle.fi/uutiset/3-10812586

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihainen, ketä saan mennä lyömään?

Vierailija
22/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai et mä nautin tästä lusmujen peppukivusta mikä tästä seuraa :DDDDDD

No eipä tästä tule "lusmujen" takamus kipeäksi kuin linja-autossa istumisesta, kun rampataan toimeentulotuki-luukulla hakemassa aktiivimallin nappaamat rahat takaisin. Ja seuraavaksi ollaan taas sinunkin kukkarolla, kun tätä varten on jouduttu palkkaamaan lisää käsittelijöitä, jotta saadaan tt-tuki lain mukaan kaikille tarvitseville.

Tämä perustuslain vastainen huiputus on ollut taloudellisesti erittäin tappiollinen, ja jos jotain jäisikin plussalle (koska oikeaa työllistymistä ei ole tapahtunut mainittavasti), tiedetään jo minkä tai keiden persuksiin raha menee, eli sinne pohjattomaan kaivoon, abc, kissa kävelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näennäisdemokratiassa ainoastaan kansa voi vaikuttaa ainoastaan merkityksettömiin asioihin. Systeemi on mätä eikä siihen kannata osallistua. Mitä nopeammin koko pska romahtaa sitä kivuttomampaa kaikille.

Vierailija
24/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiv. pääset mahdollisimman pian nauttimaan tästä lusmuilusta ;)

Pian moni pääsee. Uusi hallitus tulee pitämään siitä huolen.

Mitä eroa on sillä että Suomessa työtön saa 10 euroa vs. kokoomuslainen saa samaisen summan? Työttömän 10€ palautuu takaisin kiertoon Suomeen, kokoomuslaisen eurot menee thaikkuihin ladyboyhin tai veroparatiisiin ulkomaille. Kerro tämä vaikka sadalla. Soittaako kellot?

Vierailija
25/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma_napa_aina_ensin_kokoomus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on sillä että Suomessa työtön saa 10 euroa vs. kokoomuslainen saa samaisen summan? Työttömän 10€ palautuu takaisin kiertoon Suomeen, kokoomuslaisen eurot menee thaikkuihin ladyboyhin tai veroparatiisiin ulkomaille. Kerro tämä vaikka sadalla. Soittaako kellot?

Työttömän 10€ menee huumekauppiaan taskuun ja kiinakrääsään.

Vierailija
26/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanotaan siinä hallitusohjelmassa: työllistymissuunnitelmassa sovittua työnhakua. Eli hae 4 paikkaan/kk tai saat karenssia.

Ei pidä suostua siihen, että suunnitelmaan kirjataan kuinka monta paikkaa hakee/ kuukausi.

Ei sillä ole mitään merkitystä, suostutko vai et. Se on suunnitelma ja sinä noudatat sitä, halusit tai et. Huomaa: se ei ole sopimus.

Vierailija
27/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että irtisanoutumisesta ei koskaan tulisi karenssia. Tällainen laki pitäisi tehdä.

Minä akateeminen uskaltautuisin kokeilemaan johonkin hanttihommaan ja työnantajat saisivat motivoituneen työntekijän, jos soveltuisin omasta mielestäni.

Mulla on terveydellinen rajoite ja en uskalla mennä kokeilemaan, jotta en joudu tappelemaan siitä irti, jollei sovikaan.

Mun tuttavalla oli kamalia hankaluuksia päästä irti työkokeilusta, jota hänen fysiikkansa ei kestänyt. (vaikka oli itse ollut ihan myönteinen alkuun sinne menemään)

Työkokeilusta pääsee ihan omalla ilmoituksella, ei siihen liity mitään karensseja edes.

Vierailija
28/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumehommat on rikkaitten touhuja. Ja rikkaat ei oo valmiita maksamaan edes kiinakrääsästä ku kaikki pitäs saada ilmaseks ja muiden kustannuksella.

Vierailija
29/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Vastaavia toimia”. Mitäköhän kyykytystä on tiedossa?

Kontalleen laittamista ja löylykauhan työntämistä per_seeseen?

Vierailija
30/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ainakin on tulossa selvitys työmarkkinatuen, kuntoutustukien ja sairaspäivärahan ehtoihin eli että kaikki olisivat tarkoituksenmukaisilla tuilla. Tällainen olisi merkittävä parannus. Nythän työkyvytön joutuu usein olemaan työtön vaikka ei olisi edes työkykyinen. Kamala epäkohta, ehkä nyt vihdoin asia kiinnostaa hallitusta ja sille tehtäisiin jotain.

Vierailija
31/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli 2 tulossa

Tämäpä hyvinkin.

Se on todennäköisesti vielä pahempi kuin nykyinen.

En yllättyisi jos se menisi niin, että kaikille tulee automaattisesti alennettu työttömyysturva ja sitä saa nostettua jos onnistuu suoriutumaan aktivoimis-tempuista.

Joskus aiemmin kun perustulosta puhuttiin, esittivät eri puolueet omia vaihtoehtojaan. Ja ne vaihtoehdot sisälsivät monella (mm. SDP:llä) eri tasoja sen mukaan kuinka aktiivinen kukin tuen saaja on.

En yllättyisi jos joku semmoinen malli tulisi aktiivimallin tilalle.

Tässä kopio SDP:n yleisturvamallin esittelytekstistä:

"Yleisturvaa on mahdollista saada kolmella tasolla: takuu-, yleis- ja aktiivitasolla.

Takuutaso on viimesijainen ja tarveharkintainen turvan muoto. Takuutaso on kytketty tiiviisti palveluihin, jotka turvataan jokaiselle yksilöllisen tarvearvion pohjalta.

Kohtuullisen kulutuksen kattava yleistaso on syyperusteinen etuus, jonka varassa ihminen selviytyy elämän eri tilanteissa kuten työttömyyden, opiskelun, sairauden ja lapsen syntymän aikana. Se pitää sisällään sekä perustoimeentulon (perusosa) että ansiotuloihin suhteutetun, työnteolla ansaitun ansioturvan (ansio-osa).

Aktiivitasolla ihmistä palkitaan nykyistä laajemmin erilaisista ihmisen työmarkkina-asemaa parantavista toimista."

Esitys kokonaisuudessaan löytyy täältä:

https://sdp.fi/fi/blog/sdp-esittaa-sosiaaliturvan-uudistamista-yleistur…

Vierailija
32/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumehommat on rikkaitten touhuja. Ja rikkaat ei oo valmiita maksamaan edes kiinakrääsästä ku kaikki pitäs saada ilmaseks ja muiden kustannuksella.

Alkoholi on rikkaiden touhuja, se on Suomessa helevetin kallista. Huumeet ovat halpoja. Tiedän sen kun itse käytän. Viinaan ei ole varaa, mutta 10€ saa jo nupin sekaisin kun huumeita käyttää.

Vierailija
33/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako veroparatiisissa rahoja pitävää kokoomuslaista tiedät/tunnet?

Vierailija
34/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on rikkaiden touhuja, se on Suomessa helevetin kallista. Huumeet ovat halpoja. Tiedän sen kun itse käytän. Viinaan ei ole varaa, mutta 10€ saa jo nupin sekaisin kun huumeita käyttää.

Höpsis... Eihän köyhää kannata koukuttaa kun ei oo varaa ostaa lisää?

Vierailija
35/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis... Eihän köyhää kannata koukuttaa kun ei oo varaa ostaa lisää?

Pitäskö sun lopettaa puhuminen asioista joista et tiedä mitään? Itse kyllä narkomaanina tiedän asiat vähän paremiin. Viina on aivan sairaan kallista verrattuna muihin päihteisiin.

Vierailija
36/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vihainen, ketä saan mennä lyömään?

Mun puolestani kaikki jotka asiat näin päätti.

Vierailija
37/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Vastaavia toimia”. Mitäköhän kyykytystä on tiedossa?

No eikös Rinne jo ennen vaaleja vähän kuvaillut noita, eli pakkotyötä kaupungilla, pakkotyötä valtiolla jne... Eli ns. "osallistavaa" sosiaaliturvaa.

Vierailija
38/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman ma ahanmu uton kustannuksia olisi vara maksaa jokaiselle työttömälle 1000 euroa lisää kuukaudessa ja silti jäisi voitolle.

3 miljardia vuodessa = 250 miljoonaa kuukaudessa

Jos työttömiä on noin 220 tuhatta niin siitä jää 1136 euroa per nuppi.

Työttömiä on about kaksinkertaisesti. Vuonna 2017 työttömyystukea sai yli 400 000 ihmistä. Tuskin on siitä laskenut hirveästi, todennäköisesti noussut.

Vierailija
39/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se  Sipuli siellä sössöttää ei hän häntä ole hallitukseen valittu.

Vierailija
40/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanotaan siinä hallitusohjelmassa: työllistymissuunnitelmassa sovittua työnhakua. Eli hae 4 paikkaan/kk tai saat karenssia.

Ei pidä suostua siihen, että suunnitelmaan kirjataan kuinka monta paikkaa hakee/ kuukausi.

Jos et hyväksy suunnitelmaa jonka työkkärintäti sulle kirjoittaa saat karenssin. Niinkö luulet että työnhakija saa päättää tällaisista asioista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme