Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin purku siirtyy hamaan tulevaisuuteen

Vierailija
03.06.2019 |

Jos puretaan:
”Sipilä Ylen haastattelussa: Olen lopputulokseen tyytyväinen. Hallitusohjelmassa näkyy keskustan vaaliohjelman prioriteetit, kynnyskysymykset täyttyvät. Aktiivimalli puretaan vasta, kun sen tilalle on keksitty vastaavia toimia.”

https://yle.fi/uutiset/3-10812586

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli 2 tulossa

Vierailija
2/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vastaavia toimia”. Mitäköhän kyykytystä on tiedossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvausta ei leikata, vaan se loppuu kokonaan, jos pupukurssit eivät kiinnosta.

Vierailija
4/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallille sorvataan joku kivempi nimi, mutta se ei tule muuttumaan.

Vierailija
5/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aktiivimalli puretaan vasta, kun sen tilalle on keksitty vastaavia toimia.” 

Nauroin tälle melkoisesti kun kuulin. Makiaa. Melkein yhtä makiaa kuin 50 ecua miniatyyrieläkkeen päälle on muka luvattu. Henkeä ei kannata pidätellä siihen, että se tilille napsahtaa. Tai mikään muukaan "luvattu".

Vierailija
6/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhii ja hähhää! Siitäs saivat laiskat, jotka niin ennen vaaleja paukuttelivat henkseleitä että sdp voittoon ja veltot päivät alkaa! 😄

Vierailija
7/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Aktiivimalli puretaan vasta, kun sen tilalle on keksitty vastaavia toimia.” 

Nauroin tälle melkoisesti kun kuulin. Makiaa. Melkein yhtä makiaa kuin 50 ecua miniatyyrieläkkeen päälle on muka luvattu. Henkeä ei kannata pidätellä siihen, että se tilille napsahtaa. Tai mikään muukaan "luvattu".

Siis oletko sarkastinen vai oikeastiko himoitsit sitä viittä kymppiä? Olisin itse lähinnä vihainen jos tommonen mitätön raha, jonka itse käytän edes asiaa huomaamatta, "pamahtais" tilille kerran kk.

Vierailija
8/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata unohtaa, että sipilä neuvotteli tämän hallituksen ohjelman. Rinne ja muut ovat vain sanoneet joo joo ja joo.  Siksi sipilä olikin hämmästynyt mutta erittäin tyytyväinen hallitusohjelmaan. Saa kaikki aloittamansa keskeneräiset asia maaliin rukkasenaan nämä vasemmistoääliöt. 

Vierailija
9/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhii ja hähhää! Siitäs saivat laiskat, jotka niin ennen vaaleja paukuttelivat henkseleitä että sdp voittoon ja veltot päivät alkaa! 😄

Ketään ei mitkään veltot päivät voisi vähempää kiinnostaa, vaan oikeudenmukainen ja reilu malli aktiivimallin absurdin kyykytyksen tilalle. Lisäksi aktiivimalli oli todistetusti täysin tehoton ja kulutti veronmaksajien rahoja.

Tanskan tyyliin kunnollista henkilökohtaista palvelua, vapaus kouluttautua ilman mielivaltaista kontrollia ja työnantajien patistamista myös, kiitos!

Vierailija
10/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on sakkaamassa siihen malliin, että työttömyys lähtee kohta nousuun ja sitten perutaankin vappuviiskymppiset ja puolet muistakin uudistuksista.

Vierailija
11/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Vastaavia toimia”. Mitäköhän kyykytystä on tiedossa?

Alkuperäinen aktiivimalli on STTK:n ekonomin käsialaa ja sama järjestö pyörittelee tulevaa pääministeriä.

Vierailija
12/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sanotaan siinä hallitusohjelmassa: työllistymissuunnitelmassa sovittua työnhakua. Eli hae 4 paikkaan/kk tai saat karenssia.

Vierailija
13/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanotaan siinä hallitusohjelmassa: työllistymissuunnitelmassa sovittua työnhakua. Eli hae 4 paikkaan/kk tai saat karenssia.

Ei pidä suostua siihen, että suunnitelmaan kirjataan kuinka monta paikkaa hakee/ kuukausi.

Vierailija
14/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et mä nautin tästä lusmujen peppukivusta mikä tästä seuraa :DDDDDD

Vierailija
15/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiv. pääset mahdollisimman pian nauttimaan tästä lusmuilusta ;)

Vierailija
16/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiv. pääset mahdollisimman pian nauttimaan tästä lusmuilusta ;)

Pian moni pääsee. Uusi hallitus tulee pitämään siitä huolen.

Vierailija
17/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan tyyliin kunnollista henkilökohtaista palvelua, vapaus kouluttautua ilman mielivaltaista kontrollia ja työnantajien patistamista myös, kiitos!

Jos Tanskan mallia halusit, niin mikset äänestänyt PS?

Vierailija
18/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ma ahanmu uton kustannuksia olisi vara maksaa jokaiselle työttömälle 1000 euroa lisää kuukaudessa ja silti jäisi voitolle.

3 miljardia vuodessa = 250 miljoonaa kuukaudessa

Jos työttömiä on noin 220 tuhatta niin siitä jää 1136 euroa per nuppi.

Vierailija
19/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että irtisanoutumisesta ei koskaan tulisi karenssia. Tällainen laki pitäisi tehdä.

Minä akateeminen uskaltautuisin kokeilemaan johonkin hanttihommaan ja työnantajat saisivat motivoituneen työntekijän, jos soveltuisin omasta mielestäni.

Mulla on terveydellinen rajoite ja en uskalla mennä kokeilemaan, jotta en joudu tappelemaan siitä irti, jollei sovikaan.

Mun tuttavalla oli kamalia hankaluuksia päästä irti työkokeilusta, jota hänen fysiikkansa ei kestänyt. (vaikka oli itse ollut ihan myönteinen alkuun sinne menemään)

Vierailija
20/49 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata unohtaa, että sipilä neuvotteli tämän hallituksen ohjelman. Rinne ja muut ovat vain sanoneet joo joo ja joo.  Siksi sipilä olikin hämmästynyt mutta erittäin tyytyväinen hallitusohjelmaan. Saa kaikki aloittamansa keskeneräiset asia maaliin rukkasenaan nämä vasemmistoääliöt. 

Noin juuri. Kun kuunteli Sipilän selontekoa telkusta, missä kaikki hallitusosapuolet toivat esiin hallitusohjelmaa tuli vääjäämättä tunne, että Sipilä on junaillut kaiken. Muut vaan myötäilleet, Rinne muiden mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä