Arvaatkaa ketkä ovat rasittavimpia asiakastapauksia huvipuistossa?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ylläolevista. t. entinen lintsiläinen
Kerro toki lisää
Itseä kyllä rasittaa vanhemmat jotka valittavat jos se oma lapsi ei pääse laitteeseen X siksi että lapsi on yksinkertaisesti liian lyhyt.
Toinen mitä olen huomannut niin vanhemmat alkavat valittaa hullun lailla jos joutuu lapsen kanssa odottamaan hetken (10-20min) johonkin laitteeseen. Lapsi hermostuu kun ei pääse heti ja vanhempi ei jaksa lapsen hermostumista ja purkaa sen työntekijään.
Ihan sama. Sä joudut niitä sietämään, en minä.
Vaikka voisi luulla, niin ne pienet lapset eivät todellakaan ole iso rasite vaikka välillä poru tuleekin ja huuto on kovaa. Vanhemmat jotka eivät ymmärrä määräyksiä ovat kyllä jotain ihan eri luokkaa sietokyvyn suhteen. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä jos lapsesi on liian pieni johonkin laitteeseen? Haluatko että tositilanteessa lapsellesi sattuu koon takia jotain?
Valaise vähän mitä haet tällä takaa?
Ostamme rannekkeet luukulta, jonotamme laitteisiin, menemme virran mukana vapaalle paikalle ja laitamme turvavyöt, poistumme paikalta vöiden auettua. Jonotamme syömään, maksamme ja menemme pöytään ruokinemme, siivoamme astiat pöydästä ja poistumme. Ei tuohon nyt hirveästi ainakaan asiakaspalvelua sisälly yhteen huvipuistopäivään, miltä kantilta siis rasittavin asiakasryhmä?
Mulla ei ollut ko. vähemmistön kanssa ikinä mitään ongelmia, mutta noi pienten lasten vanhemmat - isät erityisesti! Vieläkin verenpaine nousee yli 20 vuoden jälkeen niitä muistellessa. Jonossa etuilua, lapsen tunkemista väkisin laitteeseen, johon hän ei halua, pituusrajoista nillitystä... You name it. Oli kyllä herättävä ja vähän pelottavakin kokemus nuorena havaita miten junttia porukkaa iso osa aikuisista on.
Piece of Kake Randelin. Pienten lasten vanhemmat. Entinen kämppis teki kesätöitä Särkänniemessä ja sanoi haluavansa kuristaa jokaisen hassunhauskan perheenisän, joka kyyristelee pituusmitan vieressä ja kysyy, pääseekö kaikkiin laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Valaise vähän mitä haet tällä takaa?
Ostamme rannekkeet luukulta, jonotamme laitteisiin, menemme virran mukana vapaalle paikalle ja laitamme turvavyöt, poistumme paikalta vöiden auettua. Jonotamme syömään, maksamme ja menemme pöytään ruokinemme, siivoamme astiat pöydästä ja poistumme. Ei tuohon nyt hirveästi ainakaan asiakaspalvelua sisälly yhteen huvipuistopäivään, miltä kantilta siis rasittavin asiakasryhmä?
”Laitamme turvavyöt”
Teettekö tämän myös lasten laitteilla eli tulette väkisin laitealueelle laittamaan lapsen laitteeseen turvavöitä myöten kysymättä edes onko se ok? Tähän päälle sitten kun osa näistä tapauksista katsoo sinua kuin tyhmää kun menet varmistamaan turvavyöt/kaaret että ne ovat varmasti oikein kiinni. Jotkut vielä huutavat/sanovat että ”kyllä se nyt kiinni on kun MINÄ sen laitoin”
Olisi hauska kyllä kuulla niiden vanhempien teoria siihen että miksi sille työntekijälle pitää ruveta huutamaan/valittamaan esim. pituusrajoista ja suoritettavista mittauksista? Miksi se on niin kamalaa jos se lapsi mitataan varmuuden vuoksi? Joillakin vanhemmilla tuntuu menevän enemmän ihon alle se lapsen pituus kuin lapsella itsellään. Joka kesä kun huvipuistossa tulee käytyä niin jossain vaiheessa päivää törmää jonossa näihin mielensä pahoittajiin.
Ei se työntekijä voi viranomaismääräyksille ja ohjeistuksille mitään. Sen sijaan työpaikka voi mennä alta jos alkaa erivapauksia antamaan ja sooloilemaan. Lisäksi se on aina turvallisuusriski ja jos jotain sattuu se on työntekijän vastuulla silloin jos on päästänyt liian pienen laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska kyllä kuulla niiden vanhempien teoria siihen että miksi sille työntekijälle pitää ruveta huutamaan/valittamaan esim. pituusrajoista ja suoritettavista mittauksista? Miksi se on niin kamalaa jos se lapsi mitataan varmuuden vuoksi? Joillakin vanhemmilla tuntuu menevän enemmän ihon alle se lapsen pituus kuin lapsella itsellään. Joka kesä kun huvipuistossa tulee käytyä niin jossain vaiheessa päivää törmää jonossa näihin mielensä pahoittajiin.
Ei se työntekijä voi viranomaismääräyksille ja ohjeistuksille mitään. Sen sijaan työpaikka voi mennä alta jos alkaa erivapauksia antamaan ja sooloilemaan. Lisäksi se on aina turvallisuusriski ja jos jotain sattuu se on työntekijän vastuulla silloin jos on päästänyt liian pienen laitteeseen.
Tämä, voisiko joku valistaa miksi tätä tapahtuu?
Kaikki asiakaspalvelu sisältää sitä että kuulet valitusta ja tunteenpurkauksia ja samat huonot vitsit viikko toisensa jälkeen. Älä tee asiakaspalvelutyötä jos psyykesi ei noin simppeliä asiaa kestä. Ihan oikeasti. Tuo asia vaan on kertakaikkisen muuttumaton.
Missään työssä et pääse pakoon ärsyttäviä toistuvia asioita. Kannattaako niistä sitten loputtomiin itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asiakaspalvelu sisältää sitä että kuulet valitusta ja tunteenpurkauksia ja samat huonot vitsit viikko toisensa jälkeen. Älä tee asiakaspalvelutyötä jos psyykesi ei noin simppeliä asiaa kestä. Ihan oikeasti. Tuo asia vaan on kertakaikkisen muuttumaton.
Missään työssä et pääse pakoon ärsyttäviä toistuvia asioita. Kannattaako niistä sitten loputtomiin itkeä?
Tämä ei ollut edes tämän keskustelun pointti. Eiköhän tuon itsestäänselvyyden tiedä jokainen.
Se on vain älytöntä että pitää ruveta kitisemään esimerkiksi niistä turvarajoista. Sitä joutuu sietämään koska ihmisillä ei ole tilannetajua, eivät viitsi ottaa asioista selvää ja pahoittavat mielensä kun joutuvat tottelemaan samoja sääntöjä kuin muutkin. Eri asia jos on aihettakin valittaa. Silloinkin se tulee esittää asianosaiselle eikä ihmiselle joka ei ole millään tavalla tilanteeseen osallinen tai kykenevä tekemään asialle mitään.
Pienten lasten vanhemmat! Kun on saatu lapsille rannekkeet, päästävät pentunsa vapaasti menemään omin päin kun "onhan täällä aidat ympärillä" ja itse viettävät päivänsä miten viettävät (kaljalla?).
Olin omieni kanssa Power parkissa, kaiveltiin santaa niillä kaivinkoneilla, jotka toimii kolikolla. Siihen tuli lauma jotain penskoja vinkumaan multa rahaa niihin kaivureihin. Sanoin että menkäähän pyytämään omalta isältäs tai äidiltäs. Pyörittiin siinä kaivureilla ja lähistöllä varmaan melkein tunti, eikä kertaakaan näiden ruinaajalasten vanhempia näkynyt missään.
Muita vastaavia tapauksia on ollut joka kerta kun ollaan siellä käyty.
En käsitä sitä että vanhemmat aloittaa pituuksista itkupotkuraivarit.
Ei mikään ylläolevista. t. entinen lintsiläinen