Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapset eivät syö mitään synttäreillä?

Vierailija
02.06.2019 |

Oli lapseni syntymäpäivä ja oli kaikenlaista syötävää mutta suurin osa lapsista nyrpisti nenää, sanoivat suoraan etteivät tykkää vaikka eivät edes maistaneet! Lapseni ihmetteli tätä ja kysyi synttäreiden jälkeen että miksi tekivät näin.

Minusta kuuluu huonoon käytökseen se, ettei syö mitään vaikka tarjotaan. Nakkipiiloja ei mennyt yhtäkään kappaletta kenenkään suuhun vaikka lapsivieraita oli kymmenen! Kakkua otetaan ohut siivu ja sitäkin jätetään lautaselle! Olen ihan hyvä leipuri joten eivät ne nyt pahalta maistuneet. Mistä johtuu tuollainen nirsous? Jos irtokarkkeja olisi ollut kupillinen niin varmaan olisi tyhjentynyt muutamassa minuutissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiminen oli kivempaa.

Vierailija
2/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ehkä eivät ole tottuneet itsetehtyihin herkkuihin? Sipsit ja karkit kyllä on meillä kelvanneet aina vieraille, samoin jätski. Ehkei nyt ääneen tarvitse sanoa ettei tykkää mutta ei minusta lastenkaan tarvitse herkkuja maistaa, jos kerran tietää ettei vaikkapa täytekakuista tykkää. Monesti tälläkin palstalla valitetaan kun juhlien emäntä ei ymmärrä herkuista kieltäytymistä ja sitä tuputtamista pidetään huonona käytöksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se vaan menee, ei ne jaksa innostua mistään nakkipiiloista kun on kivempi leikkiä sekin aika.

Mä muutaman kerran leivoin vaikka mitkä herkut ja sitten viisastuin, menee vaan rahaa hukkaan. Kakku on aivan turha, jäätelöä tilalle, vähän karkkia ja keksiä ja se on siinä. Helppoa.

Vierailija
4/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu uppoavan parhaiten erilaiset sipsit, popparit, irtokarkit, jäätelö. Täytekakkuja on kokeiltu itsetehtyjä, leipomosta tilattuja tai kaupan valmiskakkuja. Eivät oke oikein hyvin uponneet, kymmenestä vieraasta kolme ottaa vähän.

Vierailija
5/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset kyllä harvemmin tykkäävät täytekakuista. Tästä syystä tarjoan jäätelöä ja sen saa tuunata kastikkeilla/strösselillä/marjoilla tms

Vierailija
6/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat opettaneet nirsoilemaan ruuan kanssa. Nykyään kun vanhemmatkaan eivät syö sitä mitä tarjotaan vaan pitää olla kaikenmaailman erikoisuudet milloin mistäkin mukaeettisestä syystä, ei ihme jos lapsistakin tulee nenän nyrpistäjiä.

Vierailija
7/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsellani on diagnosoitu epätyypillinen syömishäiriö. On valikoiva kaiken ruoan suhteen. Myös niiden herkkujen. Itse olin lapsena samanlainen. Rasittava piirre kun ei kelpaa juuri mikään.

Vierailija
8/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kermakakkujen tekemisen synttäreille, kun eivät kuitenkaan mene kaupaksi. Viimeksi tein mustikkapiirakkaa ja laitoin kynttilät sen päälle. Hyvin kelpasi ja kaikilla oli suut sinisenä :)

Vierailija
9/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin pienenä ihan hulluna kaikista tollasista pikkusuolasista ja täytekakusta

Vierailija
10/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kakut mene. Meilläkin on ollut, anopin mansikkakakkuja, en syö muuten minäkään.

Itse en tee täytekakkuja ollenkaan. Sipsiä, karkkia, popparia on ja pitsaa, ja kyllä kelpaa. Ja keksit.

Mokkapalat ja mutakakut taitaa mennä useille.

Mutta itse huomasin tänä vuonna että kun samat henkilöt viime vuonna vetivät 4 pellillistä pitsoja, niin tänä vuonna ei pöydässä viihdytty, oli kai sitten jokin muu mielenkiintoisempaa. Olisko sitten ollut se yksi vieraana ollut poika...

Vierailija
11/20 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakut kävivät huonosti kaupaksi jo 90-luvulla, kun olin lapsi. Muistan monen äidin päivitelleen, miten kakkuja menee niin vähän. Monissa juhlissakin olikin silloin jotain jäätelökakkuja.

Vierailija
12/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytekakut kävivät huonosti kaupaksi jo 90-luvulla, kun olin lapsi. Muistan monen äidin päivitelleen, miten kakkuja menee niin vähän. Monissa juhlissakin olikin silloin jotain jäätelökakkuja.

Sitten kuitenkin se jäätelökakkukin on pettymys, että miksei ole sitä kermakakkua? 😁😁

Vierailija
13/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole synttäreillä mennyt. Olen tehnyt pikkupitsoja, mokkapaloja ja porkkanakakkua. Mokkapalat, popkornit ja keksit ovat menneet, mutta kaikki eivät ole mokkapalojakaan ottaneet. Pikkupitsoja ei vissiin syönyt ekalla kerralla kukaan, mutta tein niitä taas, kun lapsi halusi. Tokalla kerralla oli myös luokan tytöt kutsuttu, ja joku tytöistä otti pitsaa.

Vierailija
14/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista. Lapset eivät syöneet mitään, mutta karkkeja söivät kuitenkin. Sulla oli vain väärät tarjottavat.

Itse ainakin totesin aikanani, että kakkua, muffineita / cupcakeja jne on ihan turha tarjota, jäätelöä mieluummin tykötarpeineen. Lisäksi naposteltavaa (sipsejä tms. ja karkkia, sekä dipattavia kasviksia). Kakkua tai vastaavia meni aina todella vähän.

Vierailija
15/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omassa elämänpiirissä (ei voi sanoa siis että lähipiiri, kun se kattaa laajempaa joukkoa ihmisiä) ysärillä (täyte)kakut ym. kelpasivat yleensä, kuten kaikki muutkin tarjottavat.

Vierailija
16/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on terveen lapsen merkki jos leikkiminen kiinnostaa herkkuja enemmän. Sinulla oli varmaankin liikaa tarjottavaa, kuten nykyään joka pippaloissa.

Vierailija
17/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat mätöt.

Vierailija
18/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on tullut terveystietoisia. Eivät syö enää ihan mitä vaan.

Vierailija
19/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suusta kuulee totuuden kirjoitti:

Paskat mätöt.

Ja nakkipiilotkin kuulostaa ihan pedojutuilta.

Vierailija
20/20 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista. Lapset eivät syöneet mitään, mutta karkkeja söivät kuitenkin. Sulla oli vain väärät tarjottavat.

Itse ainakin totesin aikanani, että kakkua, muffineita / cupcakeja jne on ihan turha tarjota, jäätelöä mieluummin tykötarpeineen. Lisäksi naposteltavaa (sipsejä tms. ja karkkia, sekä dipattavia kasviksia). Kakkua tai vastaavia meni aina todella vähän.

Ei sitä välttämättä tulisi mieleenkään tarjota jotain "terveysnaposteluja", mutta ne dippikasvikset tosiaan menee. Joskus on joku vieras jotain lapselle sanonutkin että eikö teillä ole mitään kasviksia, siitä lähtien on ollut, niiden karkki- ja sipsivuorien lisäksi.