Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väittävät, ettei kävelemällä laihdu

Vierailija
02.06.2019 |

Mutta itse olen laihtunut alle kahdessa kuukaudessa 5 kg ja kävelyn lisääminen on ollut ainoa muutos elämänrytmissä. Aiempi keskimääräinen kävelymatkani päivittäin oli reilu 6 km, koska pari päivää viikossa jäi vähille askelille. Nyt olen kävellyt noin 10 km viikon jokaisena päivänä, ja paino on tippunut aiemmin tiukasti samana pysyneestä 5 kg.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan ettet syö mitään kävellessäsi.

Vierailija
2/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäisen kävelymäärän 6 km lisäys 10 km kasvattaa energiankulutusta arviolta 150 kcal verran. Kahdessa kuukaudessa yhteensä 9000 kcal.

Teoriassa kävelyn lisäys on voinut kuluttaa yhden rasvakilon verran energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäisen kävelymäärän 6 km lisäys 10 km kasvattaa energiankulutusta arviolta 150 kcal verran. Kahdessa kuukaudessa yhteensä 9000 kcal.

Melkoista etanavauhtia saat mennä tuolla kulutuksella, ehkä 2 km/h. Lenkki 6 km/h tahtia kestää tunnin ja suht normaalikuntoisella kuluttaa sykkeestä riippuen 200-400 kcal. Kertaa 7, viikkokulutus kasvaa 2000 kcal.

Vierailija
4/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös pitkät kävelylenkit ovat hyvä laihdutuskeino. Mutta se vaatii kunnon sitoutumista noihin lenkkeihin, pari kertaa viikossa ei riitä, mielellään ainakin 5 kertaa viikossa. Olen myös huomannut, ettei pitkän lenkin jälkeen ruokaa mene niin paljon kuin muutoin, joten se lienee toinen syy laihtumiseen. Myös unen laatu paranee selvästi.

5/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kun on niin on pakko kävellä, ryökäle hajottaa muuten kämpän jos ei pääse lenkille :D  En sen kummemmin ole kaloreita ajatellut, tosin monta kertaa vesi- sekä lumisateessa miettinyt että eipä ilman koiraa kyllä lähtis ulos :)

Tuntuu että kävely ois sellaista peruskunnon ylläpitoa, jos oikeasti meinaa liikunnalla saada painoa pois niin se pitäs vähän korkeammalla sykkeellä hoitaa ja minimissään 30 min kestoltaan koska tietääkseni alle puiolen tunnin olevissa suorituksissa ei ravanpoltto kyllä käynnisty ollenkaan.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
6/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät rasva

Vierailija
7/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista etanavauhtia saat mennä tuolla kulutuksella, ehkä 2 km/h. Lenkki 6 km/h tahtia kestää tunnin ja suht normaalikuntoisella kuluttaa sykkeestä riippuen 200-400 kcal. Kertaa 7, viikkokulutus kasvaa 2000 kcal.

Eihän tuo aloittaja lisännyt kuin 4 km verran päivässä kävelymatkaa. Tuolla sinun 6 km/h tahdilla siitä tulee sen 150 kcal suuruusluokkaa.

Vierailija
8/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa, joten vaikutus on suurempi kuin vain liikunnan aikana tapahtuva kalorinkulutus. Lisäksi liikunta parantaa unenlaatua, millä on suora yhteys kehon hyvinvointiin eli myös laihtumiseen.

Vierailija
9/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri väitti myös että laihtui kävelemällä. Ei tajunnut että oli samalla ruokamäärät muuttuneet ja herkut vaihtuneet kasviksiin.

Myöhemmin koitti samaa ja illalla söi tavalliseen tapaansa suklaata. Ei laihtunut, lihoi.

Itse lenkkeilin joskus tosi paljon. Aloitin nollasta eli aika iso muutos. Työnsin rattaita ja joka aamu kahden tunnin lenkki. Menin tosi lujaa, ohitin kaikki kävelijälenkkeilijät ja se oli tarkoituskin. Illalla vielä tunnin ripeä lenkki rattaita työntäen. Puoli vuotta lenkkeilin noin enkä laihtunut. Paino sahasi pari kiloa ylös ja alas eli paino nousikin välillä. Olin lievästi ylipainoinen, muutama kilo ylipainoa.

Sitten aloin katsomaan mitä syön ja sen jälkeen lauhduin hyvin! Bonuksena lihakset jaloissa ja käsivarsissakin vähän habaa!

Vierailija
10/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden ajan lisännyt pitkiä kävelylenkkejä noin 5 kertaa viikossa ja välillä menen lähes hölkkävauhtia. Korjasin myös jonkun verran ruokavaliota kevyemmäksi. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Kunto on ehkä vähän parantunut mutta kiloihin ei ole vaikuttanut mitenkään eikä esim.että jalat olisi hoikistunut tai muuttuneet paremman näköiseksi. Aikamoinen pettymys.

11/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuoden ajan lisännyt pitkiä kävelylenkkejä noin 5 kertaa viikossa ja välillä menen lähes hölkkävauhtia. Korjasin myös jonkun verran ruokavaliota kevyemmäksi. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Kunto on ehkä vähän parantunut mutta kiloihin ei ole vaikuttanut mitenkään eikä esim.että jalat olisi hoikistunut tai muuttuneet paremman näköiseksi. Aikamoinen pettymys.

Elä höpötä :)

Se on pääasia että liikkuu, jos peruskuntoa nostattaa niin yllättävän alhaisella sykkeellä se tapahtuu ja ripeä kävely on just sitä hyvää ja helppoa hommaa peruskunnon lisäykseen.  Laita kävellessä vaikka kunnon lenkkarit ja jokku hölkkävaatteet. Kävele, juokse muutama sata metriä ja kävele, siinä tulee intervallliharkoittelua ihan huomaamatta kun hölkkäosuudella syke käväsee ylhäällä.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi