Kuka teillä tekee perunamuusin?
Meillä mies kuorii ja pilkkoo perunat, minä teen loput. Olen nimittäin mestari ruoanlaitossa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä lasket ”lopuksi”? Meillä mies muorii ja pilkkoo perunat, ja muussaa ne maidon kanssa. Minä keitän perunat ja maidon ja lisään suolan.
Keitän perunalohkot pienessä määrässä vettä (ripaus merisuolaa) ja muussaan ne, sitten kevytkermaa ja voita, vähän valkopippuria (tai viherpippuria, joskus muskottia) ja suola.
Ap
Ihan ok mutta ei mitään muskottipähkinää.
Vain pieni ripaus mutta vähänkin enemmän on liikaa.
N47
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin on perunamuusia. Kun on, niin minä teen. Se vaan jotenkin menee niin. Mies tekee kyllä muuten enemmän ruokaa. Meillä muusi on jotenkin todella arkinen ruoka, en sen valmistukseen kiinnitä suuresti huomiota. Jauhoisia perunoita, survon aina käsin, joukkoon punaista maitoa ja voita. Suolaa maun mukaan. Muusia on oikeastaan ainoastaan paistetun kalan kanssa.
Kun asuimme ulkomailla, meidän kotiapulainen teki tosi hyvää perunamuusia, siihen tuli joukkoon todella pehmeäksi kuullotettua, karamellisoitua ja pieneksi hakattua sipulia, pippuria ja varmaan jotain muutakin. Oli kuulemma oppinut amerikkalaiselta perheeltä. En kyllä opetellut tuota tekemään, pitäisi ehkä joskus kokeilla.
Bob Evans: Loaded mashed potatoes, the best!
Mies ei voi kuoria perunoita, mutta mies on parempi kokki?