Kuka teillä tekee perunamuusin?
Meillä mies kuorii ja pilkkoo perunat, minä teen loput. Olen nimittäin mestari ruoanlaitossa.
Kommentit (45)
Ei kukaan, ei meillä Stockholmin paremmissa piireissä sellaista tönten ruokaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten isien äitien isoäidit.
Onks tuo sitä mummomuusia vai muumionmuusia?
Minkä lasket ”lopuksi”? Meillä mies muorii ja pilkkoo perunat, ja muussaa ne maidon kanssa. Minä keitän perunat ja maidon ja lisään suolan.
Meidän lemmikkirotta. Se katsoi Rottatouilen ja sai inspiraation.
Vierailija kirjoitti:
Minkä lasket ”lopuksi”? Meillä mies muorii ja pilkkoo perunat, ja muussaa ne maidon kanssa. Minä keitän perunat ja maidon ja lisään suolan.
Keitän perunalohkot pienessä määrässä vettä (ripaus merisuolaa) ja muussaan ne, sitten kevytkermaa ja voita, vähän valkopippuria (tai viherpippuria, joskus muskottia) ja suola.
Ap
Se kumpi sinä päivänä, joksi muusipeunat on varattu, sattuu laittamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tai Saarioisten "äidit".
Vierailija kirjoitti:
Öö sori mut mikä ihme järjestely tämä on, kuulostaa tosi hassulta. Mies siis kuorii ja pilkkoo perunat ja jättää ne sitten vain johonkin? Sinä tulet ja laitat perunat kattilaan ja levy päälle. Sitten laitat maitoa ja suolaa sekaan - ja jätät siihen? Ja sitten mies tulee ja muussaa? Anteeks mut kuulostaa todella typerältä :D
Håkan Svensson kirjoitti:
Ei kukaan, ei meillä Stockholmin paremmissa piireissä sellaista tönten ruokaa syödä.
Fel! Vi äter gärna köttbullar och potasismos i Stockholm.
Minä teen kaikki ruuat ja grillaan. Mies tiskaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö sori mut mikä ihme järjestely tämä on, kuulostaa tosi hassulta. Mies siis kuorii ja pilkkoo perunat ja jättää ne sitten vain johonkin? Sinä tulet ja laitat perunat kattilaan ja levy päälle. Sitten laitat maitoa ja suolaa sekaan - ja jätät siihen? Ja sitten mies tulee ja muussaa? Anteeks mut kuulostaa todella typerältä :D
Ehdotan, että tuohon voisi vielä lisätä se, että pyydetään naapurin mies lisäämään suola ja pakastetaan kuorittuja perunoita vuoden tarpeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän perunalohkot pienessä määrässä vettä (ripaus merisuolaa) ja muussaan ne, sitten kevytkermaa ja voita, vähän valkopippuria (tai viherpippuria, joskus muskottia) ja suola.
Ap
Ja kutsut itseäsi mestarikokiksi? Salli mun nauraa.
Mies. Inhoan perunamuusia enkä syö sitä, joten en valmistakkaan sitä.
Meidän muusi on äitien tekemää - jos ymmärtänette mitä tarkoitan.
Minä teen. Parempaa kuin tämä mestarikokki.
M52