Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka teillä tekee perunamuusin?

Trolli
02.06.2019 |

Meillä mies kuorii ja pilkkoo perunat, minä teen loput. Olen nimittäin mestari ruoanlaitossa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä lasket ”lopuksi”? Meillä mies muorii ja pilkkoo perunat, ja muussaa ne maidon kanssa. Minä keitän perunat ja maidon ja lisään suolan.

Keitän perunalohkot pienessä määrässä vettä (ripaus merisuolaa) ja muussaan ne, sitten kevytkermaa ja voita, vähän valkopippuria (tai viherpippuria, joskus muskottia) ja suola.

Ap

Ja kutsut itseäsi mestarikokiksi? Salli mun nauraa.

Miten se muusi sitten tehdään? 

Ap

Vierailija
22/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä lasket ”lopuksi”? Meillä mies muorii ja pilkkoo perunat, ja muussaa ne maidon kanssa. Minä keitän perunat ja maidon ja lisään suolan.

Keitän perunalohkot pienessä määrässä vettä (ripaus merisuolaa) ja muussaan ne, sitten kevytkermaa ja voita, vähän valkopippuria (tai viherpippuria, joskus muskottia) ja suola.

Ap

Ap

Kuvitteletko, että sen sulle kertoisin? Sen voin sanoa, että tuolla tavalla tehty sotku ei kelpaa koirallekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies. Inhoan perunamuusia enkä syö sitä, joten en valmistakkaan sitä.

Ei se ole mikään syy kuitenkaan polttaa sitä...

Vierailija
24/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kuvitteletko, että sen sulle kertoisin? Sen voin sanoa, että tuolla tavalla tehty sotku ei kelpaa koirallekaan.

No täytyy sitten kysyä muilta.

Ap

Vierailija
25/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetään perunat, noin 30 min. Uusista perunoista ei onnistu, eli vanhemmista jauhoisista perunoista. Keittämisen jälkeen lisätään voita ja muhennetaan ja sitten maitoa ja sekoitetaan vatkaimella, nam

Vierailija
26/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Perunasadon kypsyttyä vanhaisäntä menee sen iänikuisen vanhan avovalmettinsa kanssa pellolle ajelemaan edestakaisin ja sen jälkeen se perunoiden ja savivellin sekasotku kaavitaan äyskäreillä talteen ja vanhaemäntä sen sitten kattilassa keittelee.

T: Peruna-Petteri

Vierailija
27/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetään perunat, noin 30 min. Uusista perunoista ei onnistu, eli vanhemmista jauhoisista perunoista. Keittämisen jälkeen lisätään voita ja muhennetaan ja sitten maitoa ja sekoitetaan vatkaimella, nam

Jauhoinen peruna on paras muusiin.

Ap

Vierailija
28/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka

Vierailija
29/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaikki ruuat ja grillaan. Mies tiskaa :D

Onko grillattu perunamuusi hyvää? En ole koskaan maistanut. 

Vierailija
30/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muusi joillekin niin ihmeellinen ruokalaji että sitä pitää oikein monen ihmisen voimin valmistaa ja ihmetellä?

Vierailija
31/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo

Vierailija
32/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No täytyy sitten kysyä muilta.

Ap

Minusta sinä teet hyvän muusin. Onko sellainen samettinen rakenne?

T *eri

Vierailija
33/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se muusi joillekin niin ihmeellinen ruokalaji että sitä pitää oikein monen ihmisen voimin valmistaa ja ihmetellä?

On ainakin meillä. Perunoiden kuoriminen ei sovi miehelle. Naisten hommaa normaaliperheissä.

Vierailija
34/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen, mies tiskaa.

Perunat on itte kasvatettuja, mies kääntää maan ja istuttaa.

Meillä muussiin tulee punaista maitoa, voita ja suolaa.

Vierailija
35/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ainakin meillä. Perunoiden kuoriminen ei sovi miehelle. Naisten hommaa normaaliperheissä.

Joissain perheissä emäntä kuorii keitetyt perunatkin jokaiselle syöjälle.

Vierailija
36/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei teidän perheessä varmaan kummoisia gourmetruokia sitten syödä, kun muusinkin tekeminen on noin hankalaa

Vierailija
37/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat parempia kokkeja. Naiset taas kotitalousopettajina, keittiöapulaisina jne. 

Vierailija
38/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai mies. Ei pottuvoi kamalasti vaadi. Ja sosenuijalla, ei vatkaimella.

Vierailija
39/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin on perunamuusia. Kun on, niin minä teen. Se vaan jotenkin menee niin. Mies tekee kyllä muuten enemmän ruokaa.  Meillä muusi on jotenkin todella arkinen ruoka, en sen valmistukseen kiinnitä suuresti huomiota. Jauhoisia perunoita, survon aina käsin, joukkoon punaista maitoa ja voita. Suolaa maun mukaan. Muusia on oikeastaan ainoastaan paistetun kalan kanssa.

Kun asuimme ulkomailla, meidän kotiapulainen teki tosi hyvää perunamuusia, siihen tuli joukkoon todella pehmeäksi kuullotettua, karamellisoitua ja pieneksi hakattua sipulia, pippuria ja varmaan jotain muutakin. Oli kuulemma oppinut amerikkalaiselta perheeltä. En kyllä opetellut tuota tekemään, pitäisi ehkä joskus kokeilla.

Vierailija
40/45 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan ok mutta ei mitään muskottipähkinää.