Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paranisiko ihmisten elämänlaaatu 6h n työpäivillä?

Vierailija
02.06.2019 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tehdä 8 tunnin työpäivää. En viihdy kotona, niin kauan kun lapset ovat pieniä

En jaksa kotielämää.

No olisiko kannattanu harkita silloin kun niitä äherrit?

Vierailija
22/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti. Osa-aikatyö on parasta mitä on ja kiitos prpgressiivinen verotus, käteen jää muutama kymppi vähemmän kuin täysillä tunneilla.

Aika monen hyväpalkkaisen kannattaisikin neuvorella itselleen 6 tunnin työpäivä, tai 4 päivän työviikko. Veroprogression takia taloudellisesti ei tuntuisi juuri missään. Verottajan taskussa tuntuisi kyllä kovasti.

Mutta jos tää on aina tämä sama laulu niiin miksi ei yrityksiä perusteta ja muuuteta maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Henkistä ponnistelua vaativaa työtä ei edes pysty tekemään yli 6 tuntia päivässä pitemmällä aikavälillä. Toki jos työ on jotain koneenkäyttöä joka toistuu samanlaisena koko ajan, 8 menee varmaan siinä kuin kuusikin, jos vaan perslihakset kestää.

Vierailija
24/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paranisi jos saisin asumistukea, ei kyllä paranna sitten valtion budjettia. 2-piippuinen juttu.

Vierailija
25/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. En voi käsittää miksi nykyaikana pitää olla noin järkyttävän pitkä työaika. Eihän siinä mitään muuta ehdi kun töissä olla, lyhyen loppuajan hereillä on väsynyt ja sitten pitääkin mennä nukkumaan että jaksaa saman seuraavana päivänä.

Vierailija
26/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan tehdä 8 tunnin työpäivää. En viihdy kotona, niin kauan kun lapset ovat pieniä

En jaksa kotielämää.

Tähän voisi vastata ihan perustellusti, että "epäilin, harkitsin ja kyselin, ja kaikki toitottivat, että kun ne on omia muksuja niin se on ihan eri asia, ja hyvin kaikki menee". Kannattaisko ihmisten alkaa sen sijaan sanoa, että "sun pitää se itse miettiä tarkkaan jaksatko, koska paluuta ei ole".

-eri

Vierailija
27/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sen sijaan kokonaistyöajan lasku 30 h/vk samalla palkalla olisi kyllä hyväksi useimmille.

Jos pelkästänän päivittäisen työpäivän pituutta laskettaisiin, olisit joko töissä kuutena päivänä viikossa tai liksasi laskisi.

Minä teen oikein mielelläni nykyisiä kaksitoistatuntisia työpäiviä, niiden ansiosta minulla on viikossa neljä vapaapäivää. Päivä on jo ns. pilalla, jos on mentävä töihin, siksi olen mieluummin kertarykäisyllä pidemmän päivän, mutta harvemmin.

kai tiedät että noin pitkä työpäivä on laitonta toimintaa Suomessa.

Toivottavasti et ole vastuussa ihmisistä tai eläimistä millään tavalla.

Vierailija
28/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sen sijaan kokonaistyöajan lasku 30 h/vk samalla palkalla olisi kyllä hyväksi useimmille.

Jos pelkästänän päivittäisen työpäivän pituutta laskettaisiin, olisit joko töissä kuutena päivänä viikossa tai liksasi laskisi.

Minä teen oikein mielelläni nykyisiä kaksitoistatuntisia työpäiviä, niiden ansiosta minulla on viikossa neljä vapaapäivää. Päivä on jo ns. pilalla, jos on mentävä töihin, siksi olen mieluummin kertarykäisyllä pidemmän päivän, mutta harvemmin.

kai tiedät että noin pitkä työpäivä on laitonta toimintaa Suomessa.

Toivottavasti et ole vastuussa ihmisistä tai eläimistä millään tavalla.

Yrittäjät saavat tehdä, koska tekevät itselleen duunia.

Vierailija
29/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Lapsetkin voisivat paremmin.

Vierailija
30/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ne työt tekisi?

Vierailija
31/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kotielämää.

Toi ihan tietyysti epälooginen asetelma muttta kyllä sitä kannsa miettiii että mikä saa ihmisen siihen rumbaaan jos uskontoa ei lasketa.

Vierailija
32/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kaikki turha kuten tunnin lounaat sekä aamu+iltapäiväkahvit voisi poistaa. Tulisi kaikenlaista säästöä. Itsellekin, koska kotona syöminen on halvempaa.

Vierailija
33/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ny 8-9 tuntia päivässä. Joskus menee tuo 9 jotta saa hommat hoidettua.

Jos tekisin 6, mistä saisimme jonkun joka tekisi nuo loput kaksi tuntia?

Vierailija
34/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kotielämää.

Toi ihan tietyysti epälooginen asetelma muttta kyllä sitä kannsa miettiii että mikä saa ihmisen siihen rumbaaan jos uskontoa ei lasketa.

Se onn ekstrovertialisuuus ja rakkauss sosiaaalisiin kanssakäymisiiin. Äitin siskokin on sairaaanhoita sillä on 3 lasta. Mun äiskälllä 2.

Vierailija
35/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta eihän tämä käy lampaille, kun pitää saada itselle enemmän rahaa, että voi kuluttta11a ja ostaa turhaa krääsää

En mä ainakaan halua yhtään enempää tavaroita, päinvastoin.

Vierailija
36/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä palkoilla, älä naurata. Pikemminkin 12h päivässä paranisi.

Palkka pysyisi siis samana kuin 8h päivissä, ne muuttuisivat vain 6h mittaisiksi.

Mikä tässä on vaikea ymmärtää. 8h työpäivissä on tutkitusti turhaa joutenoloa. Ei se pituus ole tärkeintä vaan että työt tehdään hyvin.

Vierailija
37/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka pysyisi siis samana kuin 8h päivissä, ne muuttuisivat vain 6h mittaisiksi.

Mikä tässä on vaikea ymmärtää. 8h työpäivissä on tutkitusti turhaa joutenoloa. Ei se pituus ole tärkeintä vaan että työt tehdään hyvin.

Tässä on aika vaikea ymmärtää kuinka 10 tuntia lyhyemmässä työviikossa ehtisi tehdä samat työt.

Vierailija
38/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aika vaikea ymmärtää kuinka 10 tuntia lyhyemmässä työviikossa ehtisi tehdä samat työt.

se on sitä joutoaikaa ja lorvailua. Ei kukaan jaksa tehdä töitä 8h tehokkaasti.

Vierailija
39/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 6 h/pvä puolen vuoden ajan, kun muksu oli ekalla. Oikein hyvin viihdyin ja muistan olleeni hyvinkin onnellinen tuolloin. Oli työtä, mikä on aina positiivista, päivän pituus oli 8-14 ja iltapäivässä ja illassa oli reippaasti aikaa olla lapsen kanssa. Muistan, että käytiin uimahallissa, retkeiltiin ja touhuttiin kaikkea kivaa työ- ja koulupäivän jälkeen. Silti tuli myös läksyt hoidettua. Kuljin julkisilla, mutta sekään ei ketuttanut, koska päivässä oli silti hirveän paljon vapaata. Muistan miettineeni raha-asioita etukäteen, mutta yllättävän vähän tuntui rahapussissa.

No, se puoli vuotta meni nopeaan ja siirryin sitten kokopäivätyöhön. Lapsen päivät iltapäiväkerhossa venyivät taas sinne neljään, puoli viiteen, olin iltaisin väsyneempi ja päivät oli kiireisempiä. Sain hiukan enemmän palkkaa, mutta vastineeksi sain ruuhkavuodet.

Voitte arvata, kummasta pidin enemmän.

Vierailija
40/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämänlaatuni paranisi. Oletan että palkkakin alenisi, joten joutuisin tekemään jotain myönnytyksiä, kuten muuttamaan pois Helsingistä tai luopumaan autosta, mutta nyt tilanne on se että en jaksa tehdä juuri mitään työpäivän jälkeen, ja vielä nykyäänkin asioiden hoitaminen on hankalaa virka-ajan ulkopuolella, joten kuuden tunnin työpäivä olisi melkoinen parannus elämään.