Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paranisiko ihmisten elämänlaaatu 6h n työpäivillä?

Vierailija
02.06.2019 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitustikin kyllä.

Vierailija
2/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta eihän tämä käy lampaille, kun pitää saada itselle enemmän rahaa, että voi kuluttta11a ja ostaa turhaa krääsää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan huononisi.

Vierailija
4/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jajsaaisi olla paremmin hyvä iskä ja äiti.

Vierailija
5/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olisi 6 tuntia enemmän töitä ja mahdollisuus ansaita rahaa.

Vierailija
6/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkipolvestakiin kasvaisi terveitä ja reippaita.

Vierailija
7/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tehdä 8 tunnin työpäivää. En viihdy kotona, niin kauan kun lapset ovat pieniä

En jaksa kotielämää.

Vierailija
8/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Osa-aikatyö on parasta mitä on ja kiitos prpgressiivinen verotus, käteen jää muutama kymppi vähemmän kuin täysillä tunneilla.

Vierailija
9/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta eihän tämä käy lampaille, kun pitää saada itselle enemmän rahaa, että voi kuluttta11a ja ostaa turhaa krääsää

No mikäs siinä jos tuntipalkka on hyvä. Liian pienet palkat näkyy Kelassa asumistuen hakemisella.

Vierailija
10/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tehdä 8 tunnin työpäivää. En viihdy kotona, niin kauan kun lapset ovat pieniä

En jaksa kotielämää.

Voi lapset pitää hoidossa silti 8h ja ottaa pari tuntia itselleen.

Vierailija
11/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tehdä tunnin töitäkin jos saan siitä satasen.

Vierailija
12/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä joskus voin tästä asiasta päättää (eli omistan oman yrityksen), niin jengi todellakin saa saman liksan 6 h työpäivillä ei 30 h /vko tahdilla kuin normaalistikin. Tai jos haluaa niin voi tehdä sit 4 pv viikkoa 8 h / pv. Tai saahan sitä tehdä enemmänkin sit jos haluaa. Ei kukaa pysty tekeeemään 8 h täyttä työtä kunnolla!

Vierailija
13/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkipolvestakiin kasvaisi terveitä ja reippaita.

Se vooisi olla jopa mahdollista. Toivottavastii ei kuitenkaan mittään koiria kun heitttää keppiä niin tämä noutaa.

Vierailija
14/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palkoilla, älä naurata. Pikemminkin 12h päivässä paranisi.

Vierailija
15/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti. Osa-aikatyö on parasta mitä on ja kiitos prpgressiivinen verotus, käteen jää muutama kymppi vähemmän kuin täysillä tunneilla.

Aika monen hyväpalkkaisen kannattaisikin neuvorella itselleen 6 tunnin työpäivä, tai 4 päivän työviikko. Veroprogression takia taloudellisesti ei tuntuisi juuri missään. Verottajan taskussa tuntuisi kyllä kovasti.

Vierailija
16/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin parani. Tuntipalkkani on niin hyvä, että ei haittaa, vaikka se pienenikin. Silti säästöön jää rahaa. Tosin lapseni ovat jo aikuisia ja asuntolaina maksettu. 

Vierailija
17/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei 4x8 tuntia niin olisi yksi päivä enemmän vapaata.

Vierailija
18/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi aikaa ehkä, kunnes siihen tottuisi ja työpäivä alkaisi taas tuntua pitkältä ja rasittavalta. Ja monilla työmäärä tuskin vähenisi, pitäisi vaan pystyä tekemään sama työmäärä lyhyemmässä ajassa. Itselläni aiheuttaisi lisäongelmia se, että projektilaisia on useammalla eri lähes viereisillä aikavyöhykkeillä, yhteinen palaveriaikaikkuna jäisi aika vähiin jis se pitäisi sovittaa kuuden tunnin aikaikkunaan.

En kuitenkaan vastusta sitä niillä joille se sopisi, ja olisi ehkä mukavaa voida tilapäisesti töiden salliessa helposti itse lyhentämään työpäivää hetkeksi.

Vierailija
19/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin tekemään 6 tunnin työpäiviä, palkka tosin huononi myös. Olin kuitenkin onnellisempi kuin koskaan ja jaksoin paremmin. Pienempi palkka ei myöskään haitannut, koska olen maltillinen kuluttaja. Nykyään joudun taas tekemään 8 tunnin työpäiviä ja huomaan kyllä että elämänlaatu on heikentynyt tämän takia.

Vierailija
20/40 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sen sijaan kokonaistyöajan lasku 30 h/vk samalla palkalla olisi kyllä hyväksi useimmille.

Jos pelkästänän päivittäisen työpäivän pituutta laskettaisiin, olisit joko töissä kuutena päivänä viikossa tai liksasi laskisi.

Minä teen oikein mielelläni nykyisiä kaksitoistatuntisia työpäiviä, niiden ansiosta minulla on viikossa neljä vapaapäivää. Päivä on jo ns. pilalla, jos on mentävä töihin, siksi olen mieluummin kertarykäisyllä pidemmän päivän, mutta harvemmin.