Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luettele viisi ruokaa, jotka jokaisen tulisi osata tehdä

Vierailija
01.06.2019 |

Viisi ruokaa, joita jos ei osaa laittaa on uusavu

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, keitto (jauheliha, nakki tms.), ruskeakastike, perunamuusi ja munakas.

Vierailija
22/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)

Mä taas olen muuten kelpo kokki, mutta en osaa leipoa. Kukaan ei syö leipomuksia, joten en koskaan opetellut. - Ruoanlaittoni hidastuu vuosi vuodelta, keittelen nykyään liemet itse. Kaikkeen sitä voikin jäädä koukkuun.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonilaatikko

omeletti

kaurapuuro

vihersalaatti (esim. kreikkalainen)

sämpylät

Vierailija
24/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite uusavuton kokki, mut nää osaan tehdä:

-ruokaisa salaatti esim. kanalla tai lohella

-kanakastike ja riisi

-pasta bolognese

-munakas

-pakaste kalapuikot ja pakastekasviksia

-tortillat

Vierailija
25/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesty jauhenliha, raikkaat voileivät, lasten vanukkaat, pakastettu makaroonivesi ja maksamakkarakeitto.

T: kokki evp

Vierailija
26/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat/riisi/makaroni, vihersalaatti (ihan perus lisukesalaatti), juuresten käsittely (peseminen ja kuoriminen). Lisäksi olisi hyvä osata oikeat säilytyslämpötilat ja paistoasteista sekä mittayksiköistä olla sen verran perillä, että hoksaa jos vaikka ohjeessa on virhe. Jos vaikka ohjeessa neljän hengen annokseen valkokastiketta laitetaan 1 dl suolaa, osataan laittaa kuitenkin 1 tl suolaa. En ole köksänope, vaan tämä on mielipiteeni.

Vierailija
27/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

narkkipata

riisi-jauhelihasekoitus

riisi-jauhelihasekoitus henemaissila

sama sipuli

Hese 

Vierailija
28/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narkkipata

riisi-jauhelihasekoitus

riisi-jauhelihasekoitus henemaissila

sama sipuli

Hese 

kumpaa se reseptin pata on, riisiä vai jauhelihaa tässä keittokivi-reseptissä

Vierailija
29/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesty jauhenliha, raikkaat voileivät, lasten vanukkaat, pakastettu makaroonivesi ja maksamakkarakeitto.

Suurrustetaanko nämä juustonakseilla?

Vierailija
30/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas, wokki, keitto, pataruoka ja lihapullat. Jos nyt oletetaan, että osaa keittää lisukkeita kuten riisiä, pastaa ja perunoita, niin näillä pääsee aika pitkälle. Raaka-aineita voi kuitenkin vaihdella noissa aika vapaasti. Lihapullat tuossa lähinnä siksi, että niitä voi tehdä kerralla paljon, ja pakastaa osan sellaiseksi arjen pikaruuaksi.

Salainen vihje: Jos keittoliemeen laittaa laakerinlehden, niin on jo aika kova keittomies/nainen/henkilö.

Vierailija
31/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)

Keität ja keität munia aina vaan mutta millään ne eivät pehmene, niinkö?

Vierailija
32/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on ihan hyvä lähtökohta jos osaa tehdä viisi erilaista ruokaa itse valmistamalla - vaikka sitten puolivalmisteita käyttämällä. Oli ne sitten mitä tahansa, riippuu henkilön mielitymyksistä.

Vierailija
33/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filet mignon, uppopaistettu muna, kampasimpukoiden valmistus, risotto ja tahmea toffee vanukas.

Vierailija
34/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipadalla pärjää pitkälle

Vierailija
35/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä grahampuuro kaurakermalla?

Vierailija
36/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä grahampuuro kaurakermalla?

Saako kaurakerma olla sipulilla maustettua?

Vierailija
37/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kiteytetty! 😂

Vierailija
38/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike, perunamuusi, hernekeitto, nakkikeitto, munakas, sämpylät.

Vierailija
39/51 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään ihan perusjutuista: kunnon lihapala (perusta aina sama - lihaa ja sipulia ruskistetaan ja maustetaan eri tavoin ja haudutetaan pitkään), hyvä keitto, kastikeruoka kuten vaikka Bolognese, risotto ja joku laatikko - on se vaikka makaroni- tai kaalilaatikko

Noista saa äkkiä kymmeniä variaatioita. Äsken juuri tein ossobucoa mutta laitoin sekaan salsiccia makkaran nokareita ja silppusin lihan kypsänä hienoksi. Huomenna sitten tarjolle joko risoton tai itsetehdyn pastan kanssa. Äärettömän helppo ja upea ruoka. Valmistelut n 15 min + lisukkeen teko huomenna

Mikä ihmeen lisuke?

Vierailija
40/51 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään ihan perusjutuista: kunnon lihapala (perusta aina sama - lihaa ja sipulia ruskistetaan ja maustetaan eri tavoin ja haudutetaan pitkään), hyvä keitto, kastikeruoka kuten vaikka Bolognese, risotto ja joku laatikko - on se vaikka makaroni- tai kaalilaatikko

Noista saa äkkiä kymmeniä variaatioita. Äsken juuri tein ossobucoa mutta laitoin sekaan salsiccia makkaran nokareita ja silppusin lihan kypsänä hienoksi. Huomenna sitten tarjolle joko risoton tai itsetehdyn pastan kanssa. Äärettömän helppo ja upea ruoka. Valmistelut n 15 min + lisukkeen teko huomenna

Mikä ihmeen lisuke?

No se risotto tai pasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä