Luettele viisi ruokaa, jotka jokaisen tulisi osata tehdä
Viisi ruokaa, joita jos ei osaa laittaa on uusavu
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)
Mä taas olen muuten kelpo kokki, mutta en osaa leipoa. Kukaan ei syö leipomuksia, joten en koskaan opetellut. - Ruoanlaittoni hidastuu vuosi vuodelta, keittelen nykyään liemet itse. Kaikkeen sitä voikin jäädä koukkuun.:)
makaroonilaatikko
omeletti
kaurapuuro
vihersalaatti (esim. kreikkalainen)
sämpylät
Oon ite uusavuton kokki, mut nää osaan tehdä:
-ruokaisa salaatti esim. kanalla tai lohella
-kanakastike ja riisi
-pasta bolognese
-munakas
-pakaste kalapuikot ja pakastekasviksia
-tortillat
Pesty jauhenliha, raikkaat voileivät, lasten vanukkaat, pakastettu makaroonivesi ja maksamakkarakeitto.
T: kokki evp
Keitetyt perunat/riisi/makaroni, vihersalaatti (ihan perus lisukesalaatti), juuresten käsittely (peseminen ja kuoriminen). Lisäksi olisi hyvä osata oikeat säilytyslämpötilat ja paistoasteista sekä mittayksiköistä olla sen verran perillä, että hoksaa jos vaikka ohjeessa on virhe. Jos vaikka ohjeessa neljän hengen annokseen valkokastiketta laitetaan 1 dl suolaa, osataan laittaa kuitenkin 1 tl suolaa. En ole köksänope, vaan tämä on mielipiteeni.
narkkipata
riisi-jauhelihasekoitus
riisi-jauhelihasekoitus henemaissila
sama sipuli
Hese
Vierailija kirjoitti:
narkkipata
riisi-jauhelihasekoitus
riisi-jauhelihasekoitus henemaissila
sama sipuli
Hese
kumpaa se reseptin pata on, riisiä vai jauhelihaa tässä keittokivi-reseptissä
Vierailija kirjoitti:
Pesty jauhenliha, raikkaat voileivät, lasten vanukkaat, pakastettu makaroonivesi ja maksamakkarakeitto.
Suurrustetaanko nämä juustonakseilla?
Munakas, wokki, keitto, pataruoka ja lihapullat. Jos nyt oletetaan, että osaa keittää lisukkeita kuten riisiä, pastaa ja perunoita, niin näillä pääsee aika pitkälle. Raaka-aineita voi kuitenkin vaihdella noissa aika vapaasti. Lihapullat tuossa lähinnä siksi, että niitä voi tehdä kerralla paljon, ja pakastaa osan sellaiseksi arjen pikaruuaksi.
Salainen vihje: Jos keittoliemeen laittaa laakerinlehden, niin on jo aika kova keittomies/nainen/henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)
Keität ja keität munia aina vaan mutta millään ne eivät pehmene, niinkö?
No mun mielestä on ihan hyvä lähtökohta jos osaa tehdä viisi erilaista ruokaa itse valmistamalla - vaikka sitten puolivalmisteita käyttämällä. Oli ne sitten mitä tahansa, riippuu henkilön mielitymyksistä.
Filet mignon, uppopaistettu muna, kampasimpukoiden valmistus, risotto ja tahmea toffee vanukas.
Vierailija kirjoitti:
Entä grahampuuro kaurakermalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä grahampuuro kaurakermalla?
Saako kaurakerma olla sipulilla maustettua?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kiteytetty! 😂
Jauhelihakastike, perunamuusi, hernekeitto, nakkikeitto, munakas, sämpylät.
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään ihan perusjutuista: kunnon lihapala (perusta aina sama - lihaa ja sipulia ruskistetaan ja maustetaan eri tavoin ja haudutetaan pitkään), hyvä keitto, kastikeruoka kuten vaikka Bolognese, risotto ja joku laatikko - on se vaikka makaroni- tai kaalilaatikko
Noista saa äkkiä kymmeniä variaatioita. Äsken juuri tein ossobucoa mutta laitoin sekaan salsiccia makkaran nokareita ja silppusin lihan kypsänä hienoksi. Huomenna sitten tarjolle joko risoton tai itsetehdyn pastan kanssa. Äärettömän helppo ja upea ruoka. Valmistelut n 15 min + lisukkeen teko huomenna
Mikä ihmeen lisuke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään ihan perusjutuista: kunnon lihapala (perusta aina sama - lihaa ja sipulia ruskistetaan ja maustetaan eri tavoin ja haudutetaan pitkään), hyvä keitto, kastikeruoka kuten vaikka Bolognese, risotto ja joku laatikko - on se vaikka makaroni- tai kaalilaatikko
Noista saa äkkiä kymmeniä variaatioita. Äsken juuri tein ossobucoa mutta laitoin sekaan salsiccia makkaran nokareita ja silppusin lihan kypsänä hienoksi. Huomenna sitten tarjolle joko risoton tai itsetehdyn pastan kanssa. Äärettömän helppo ja upea ruoka. Valmistelut n 15 min + lisukkeen teko huomenna
Mikä ihmeen lisuke?
No se risotto tai pasta
Makaronilaatikko, keitto (jauheliha, nakki tms.), ruskeakastike, perunamuusi ja munakas.