Luettele viisi ruokaa, jotka jokaisen tulisi osata tehdä
Viisi ruokaa, joita jos ei osaa laittaa on uusavu
Kommentit (51)
Voidella leipä, keittää puuroa ja kanamunia, kuoria banaani, keittää spaghettia ja laittaa päälle pestoa.
Vierailija kirjoitti:
Vesikeitto, vesilaatikko, paistetut vesipihvit, vesirulla ja vesivelli.
Mä osaisin tehdä noista vaan vesikeiton. :(
Lähdetään ihan perusjutuista: kunnon lihapala (perusta aina sama - lihaa ja sipulia ruskistetaan ja maustetaan eri tavoin ja haudutetaan pitkään), hyvä keitto, kastikeruoka kuten vaikka Bolognese, risotto ja joku laatikko - on se vaikka makaroni- tai kaalilaatikko
Noista saa äkkiä kymmeniä variaatioita. Äsken juuri tein ossobucoa mutta laitoin sekaan salsiccia makkaran nokareita ja silppusin lihan kypsänä hienoksi. Huomenna sitten tarjolle joko risoton tai itsetehdyn pastan kanssa. Äärettömän helppo ja upea ruoka. Valmistelut n 15 min + lisukkeen teko huomenna
kotikokki.net
EI Pirkkalehti, ei Hesarin hienoudet eikä Maikkarin "mitä tänään syötäisiin". Näissä on kummallisia raaka-aineita.
Mulla on nippu lehdistä leikattuja reseptejä joita silloin tällöin teen. Kotikokista haen uusia ideoita. Osaan jo aika hyvin. Olen mies 60v ja erosta on 10 vuotta.
Kyllähän se nyt riippuu ihan siitä, millaiset ruokailutottumukset on. Esim. mä en syö lihaa juuri ollenkaan, ja mun mieheni ei syö sitä ollenkaan, joten ei mun tarvitse osata tehdä lihapalasta mitään.
Keitetyt perunat, kaurapuuro, suodatettu kahvi, munakas, ohukaiset.
Makkarakeitto, uunilohi, pasta bolognese, liha-makaronilaatikko, munakas.
Riippuu tietenkin myös omista ruokailutottumuksista, mutta noi nyt kuuluu kokkauksen yleissivistykseen.
Joku keitto, kiusaus-tai laatikko, pastakastike +pasta, keittää puuro ja salaatti pitää osata tehdä.
läskisoossi, pernapuuro, lenkkimakkara, ruskea kastike, makarooni
Jokainen opetelkoot tekemään niitä ruokia mistä itse tykkää. Miten se kenenkään peppua kutittaisi, jos joku ei osaa tehdä makaronilaatikkoa, jos tekijä ei siitä itse edes pidä.
Purkkitonnikala
Purkkihernekeitto
Saarioisten pitsa
Keitetyt makaroonit
Keitetyt pernat
Kaikkia voi yhdistellä.
Paella, burgundinpata, consommé, coq au vin ja uunijäätelö.
Kebab, pizza, subi, hampurilainen ja ranskalaiset perunat.
Joko tilaamalla tai noutamalla.
Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)
Keittää kahvivettä, keittää teevettä, keittää kaakaovettä, avata hernekeittopurkki ja lämmittää sen sisältö kattilassa, korvapuustit
Joku keitto (esim. nakki-, kala- tai kasvissosekeitto), makaroni- tai lohilaatikko, lihapullat + spagetti, puuro, keitetyt perunat + kastike.
Tournedos Rossini, Kuhaa Walewska, Kanaa Gordon Bleu, Creme Brule ja Crepes Suzette
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintonen juttu! Mä en oikeesti osaa keittä kananmunia, mutta osaan laittaa hyvää ruokaa ja leipoa. :)
Suosittelen kolmen munan keitintä, mulla on tällainen. En luopuisi vaikka turhakkeeksi väitetään:
https://www.kokkiman.com/krups-ovomat-trio-f234-3-munan-keitin-valkoine…
Vesikeitto, vesilaatikko, paistetut vesipihvit, vesirulla ja vesivelli.