Mitä teistä tuli, jotka kirjoititte huonot yo-paperit?
Minulla oli lukion keskiarvo n.8 luokkaa, mutta kirjoitin todella huonot arvosanat (A-B). Stressi ei sovi minulle, koska vatsani menee sekaisin, minulla nousee yleensä kuume ja muistini pätkii.
Minusta tuli kuitenkin varhaiskasvatuksen opettaja. Olen ihan tyytyväinen itseeni. Mitä teistä muista tuli?
Kommentit (35)
L,M,B,B
Eli melko kehno kokonaisuus.
Sittemmin oppisopimuksella aloin sähköasentajaksi ja nyt teen oman yrityksen lukuun sähköurakontia. Tyytyväinen olen, vaikka koko lukio menikin hieman hukkaan.
Arvosanat oli yleensä 7-8, jätin aikanaan masennuksen takia lukion kesken ja siiryin amikseen. Amiksen puolvälissä terveys oli kohentunut ja kävin iltalukiona lukion loppuun, ylppärien aikaan tein vikoja työssäoppimisia samalla kun luin ylppäreihin, ne oli pitkiä päiviä...
Yo-kokeista arvosanoiksi tuli: äikkä C, pitkä ruotsi (luin lyhyen mutta niin heikko enkku että oli pakko kirjottaa ruotsi pitkänä) A, lyhyt matikka B, psyka B, terveystieto M.
Musta tuli insinööri (amk). Olen tosi tyytyväinen itseeni, mulle oli iso saavutus jo se että kävin sen lukion lopulta loppuun ja menin opiskelemaan sen jälkeenkin, se kun ei alunperin ollut ajatuksena saati tavoitteena lainkaan.
Palstatrolli tuli, päätoiminen. Tällä hetkellä työnantajana Vladimir Putin.
Suoritin aikoinaan kaksoistutkinnon (yo+merkonomi), jatkoin ammattikorkeakouluun lukemaan tradenomiksi ja päädyin töihin valtion virastoon.
VTM, pääaine kansantaloustiede. Lukion päästötodistuksen keskiarvo 6,2 ja yo-kirjoituksista B:n paperit. Yliopistoon kun voi päästä pelkän pääsykokeenkin perusteella.
Kirjoitin B:n paperit ja reputin englannin. Pääsin pääsykokeella sisään opiskelemaan insinööriksi ja lopulta ajauduin ulkomaille töihin, työkielenä tietysti englanti. Ne yo-arvosanat ei määrittele elämää, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu
Sen aikaisen mittapuun mukaan keskivertopaparit, nykyisen mittapuun mukaan huonot. No minusta tuli kielten maisteri, työn ohessa opiskeltuna oppilaanohjaaja ja siirtolaislasten opettaja naapurimaassa. Ei ihan huonosti lähtökohdat huomioon ottaen. Ja mikä parasta, yliopisto-opinnot sujuivat ihan mukavasti, keskitasoa selvästi paremmin.
Heikohkoon kirjoitusmenestykseen lienee vaikuttanut se, että lukiossa aloin olla kouluväsynyt, vaikka sitä ei kyllä silloin tunnistettu. Olin siis vain laiska ja saamaton. Vasta myöhemmin olin käsittänyt, mistä oli kysymys. Mutta mitäpä siitä, hyvä veronmaksaja minusta tuli kaikesta huolimatta.
Sairaanhoitaja ja yliopisto-opiskelija. Luin avoimessa yliopistossa monia aineita ja sain hyviä arvosanoja. Maisteriohjelmassa pääsin sisään parhaimpien joukossa. Joten huonoja arvosanoja saaneet älkää menettäkö toivoanne.
Yo 6.7 keskiarvolla ja nippanappa C:n paperit.
Yli 35 vuotta johdon assistenttina, asiantuntijana ja myyntijohtajana isoissa kv yhtiöissä
En ollut tyhmä vaan levoton
Minä kirjoitin hyvät, eikä sittenkään tullut mitään.
Työskentelin rahoitus- ja sijoitusfirmoissa sekä pankissa magnan papereilla, joita häpeän edelleen.
Minulta odotettiin kuutta ällää, kuten sisareltani. Aineita pystyi silloin kirjoittamaan vain kuusi.
t. vain kaksi Laudaturia ja mokattu ruotsi
Yo paprut M,C,C,B eli ei kovin hyvä.
Luin AMK insinööriksi ja sen jälkeen vielä YAMK.
Nyt teknologiateollisuuden alalla "päällikkö" tittelillä ihan mukavilla tuloilla.
Eli keskivertoa huonommillakin pahveilla voi oikein hyvin menestyä. Ei työelämässä tuijoteta arvosanoja, vaan aikaansaamista.