Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää, ylioppilaaksi rimaa hipoen

Vierailija
01.06.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0aca4bc3-ffb0-4b17-b317-f5814f6c99d7

Mitä ajatuksia herättää? Minä en ihan ymmärrä miksi ihminen jolle lukio on vaikeaa, kirjoittaminen tuottaa tuskaa jne.haluaa väenvängällä yliopistoon ja nimenomaan lääkäriksi? Jos anatomia ym.kiinnostaa,eikö käytännönläheisempi sairaanhoitajan ammatti olisi hyvä? Sairaanhoitajaksikin opiskelu olisi taatusti työn ja tuskan takana eikä sitäkään tutkintoa ilman kovaa lukemista ja opiskelua läpäise, mutta lääkäriksi pyrkiminen on jo oman pään hakkaamista seinään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikointi jutussa on harhaanjohtava. B pitkästä matikasta ei ole rimaa hipoen. Itse pääsin kompensaatiolla läpi. Se on totta, että usein puhutaan vaan L:n ja E:n kirjoittaneista, vaikka prosentuaalisesti niitä on vähiten.

Mieheni läpäisi kirjoitukset toisella yrittämällä. Jäi kiinni kielissä. Molemnat olemme kouluttautuneet lukion heikosta ylioppilaskoemenestyksestä huolimatta ja ollaan hyväpalkkaisissa töissä.

Vierailija
22/23 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa sitä nyt kannustavia. Lääkäri ei ymmärtääkseni tarvitse kirjoitustaitoa mitenkään erityisesti. Tessa on kuitenkin suorittanut pitkän matematiikan, vaikkakin kirjoitukset menivät rimaa hipoen. Olisikin kiinnostavaa tietää, mitä arvosanoja hän sai matematiikan lukiokursseista. Biologian arvosanakin on keskimääräinen.

Kukas ne sairaskertomustekstit sitten kirjoittaa? Jos lääkäri ei kirjoita itse, hänen tulee ainakin osata sanella kunnollinen teksti. 

Onnistuit löytäkään sen olennaisen lääkärin työstä... Ei kaikille ole esseidenkirjoitus ole helppoa ja se ei estä lääkäriksi kouluttautumisista. Kemia ja matikka ratkaisevat.

Kemia, fysiikka  ja matikka ratkaisevat pääsykokeissa, mutta lääkiksen aikana tenteissä joutuu kirjoittamaan monen monta esseetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo varmaan aika epärealistista, jos kympin keskiarvolla kirjoitetaan C. Tarkoittaa, ettei ole ymmärtänyt kurssien sisältöjä aidosti.

Kaveripiirissä oli sama juttu, että kurssiarvosanat joillain hyviä, mutta kirjoitukset menivät huonommin kuin minulla, jonka kurssiarvosanat olivat keskinkertaiset. 

Toisin sanoen sinä olit fiksu mutta laiska, kaverit ahkeria mutta ei niin välkkyjä tai kypsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä