Olen aloitteleva runoilija, onko runoistani mihinkään?
Minulla on aina ollut huono itsetunto, enkä ole ollut edes hyvä äidinkielessä. Aloin pari vuotta sitten kirjoittaan runoja. En ole ikinä kenellekään kertonut. Nytpä siis laitan yhden runoni tänne, jos se saa positiivista palautetta niin otan yhteyttä kustantajaan.
Yö
Oi sysimusta yö
Älä minua lyö
Olet kaunis
Olet tumma
Katselen sinua
Kaiholla
Toivolla
Oi yö
Älä minua lyö
Siinäpä se. Palautetta? Kannattaako yrittää julkaista?
Kommentit (12)
Älä runoile täällä muuten käy kuin minulle kun olin vasta kirjoittamassa ko runoa että teksti hävisi yhtäkkiä silmieni edestä- kateus iski modeen.
On synkkä ja myrskyinen yö.
Tiedän että n_____i minua lyö.
Vokisssa sitten pitopödässä syö.
Nämähän on aivan kuin laulun sanat. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa? Siis kokeilla siipiä iskelmänikkarina?
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on aivan kuin laulun sanat. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa? Siis kokeilla siipiä iskelmänikkarina?
Iskelmät taidetaan nykyään nikkaroida automaattisilla tekstinsuoltamisvehkeillä, sen verran klisheisiä ja maneerisia ovat.
Kai tämä oli vitsi?
Mutta siltä varalta, ettei ollut: ei kannata lähettää mihinkään. Kliseisempää s-hittiä saa hakea ja ei löydä.
Hah : D
Voihan tota yrittää johonkin huumoripalstalle nimimerkillä "Aloitteleva runoilija".
Kieltämättä melkoisen kliseistä ja pateettista, eikä loppusoinnut ole tätä päivää. Mutta harrastuksena, miksi ei?
No tein uuden, ei enää loppudointuja
Taivas
Oi taivas
Pilevtön
Sininen
Sinua vain katson
Huudan
Kaipuusta kesän
Olisipa hän täällä
Katselemassa
Taivastani
Huomattavasti parempi kuin ensimmäinen. Voisit olla vähän kunnianhimoisempi. Suosittelen lainaamaan kirjastosta runokirjoja ja katsomaan, mitä runomuodolla voi tehdä. Sitten voit hakea omaa ääntäsi ja sitä, mitä haluat runoilla sanoa. Riimejä ei kannata käyttää, ne on käytetty jo loppuun ja ihmiset hakevat muuta.
Runojen myyminen kustantajalle on tänä päivänä vaikeaa, ja useimmat runoilijat joutuvat päätymään omakustanteeseen. Kustantajat eivät mielellään julkaise runokirjoja, koska ne eivät käy kaupaksi.
Ei aivan pohjamutia, mutta ei mikään helmikään. Näin pelkistetty teksti edellyttäisi että olet jo meritoitunut ja myynyt runoilija, muuten tämä ei oikein vakuuta massoja.