Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän keventää, mitä mieltä syömisistäni?

Vierailija
01.06.2019 |

Aamupala
kahvi maidolla
marjoja+rahkaa

lounas joko salaatti
tai tavallista ruokaa esim. kanaa+riisiä, salaattia lirauksella öljykastiketta tai omena

kahvi+välipala: raejuusto banaanilla tai skyr-rahka

samantyyppinen annos kuin lounas, salaatin ja omenan tilalla lasillinen AB-piimää

iltapala: omena

Mitä asioita tarkkailisit, mitä muuttaisit?
Itsestäni tuntuu, että sopiva ruokarytmi on löytynyt.
Syön päivän mittaan välillä purukumia, mietin, mahtaako tulla piilokaloreita xylitolista:)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, aamuisessa rahkassa on leseitä:)

Vierailija
2/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuumailin, että aiotko loppuikäsi elää noilla eväillä vai onko tämä vain kuuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitua liian vähän, tulee ummetus. Liian vähän hh, tulee heikko olo.Rasvaa myös liian vähän

Syö aamulla puuro, vaihda riisin tilalle täysjyväleipä tai ainakin täysjyväriisi.Pähkinöitä joka päivä ja vaihda toi öljykastike olivviöljyyn tai rypsiöljyyn.Valmiissa kastikkeessa karseesti suolaa

Kasviksia enemmän.Ne ei lihota.Joka aterialla kasviksia.Ne täyttää mahan kevyesti.

-Lautasmalli on hyvä.Sillä itse laihdutin 30 kg ja on helppo noudattaa ja on paino pysynyt poissa ja 5 vuotta.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottoman dieetti kaappauksesta ketodieetistä ja Painonvartijoiden lähtien.

-Lautasmalli oli paras ja toimii edelleen.Muilla kuureilla paino lähti nopeasti, mutta yhtä vauhdilla tuli kilot takaisin.Lautasmalli oli " hidas" tapa, mutta tulos on pysynyt 5 vuotta ja Aion noudattaa loppuelämän

Vierailija
4/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tuumailin, että aiotko loppuikäsi elää noilla eväillä vai onko tämä vain kuuri?

No ajattelin, että jatkossa haluan syödä myös välillä leipääkin.

Mutta nyt haluaisin muutaman kilon pois. Syön itseni ihan kylläiseksi näillä ruoilla, syön siis aterioilla ihan tavallista ruokaa myös. Tämä ei ole mikään kitukuuri. Toisaalta se mietityttääkin, ovatko määrät mahdollisesti laihdutusta ajatellen vielä liian suuria.

Sekin on kyllä mahdollista, että kun olen nyt jättänyt alkoholin pois, on sillä vaikutus. ap

Vierailija
5/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitua liian vähän, tulee ummetus. Liian vähän hh, tulee heikko olo.Rasvaa myös liian vähän

Syö aamulla puuro, vaihda riisin tilalle täysjyväleipä tai ainakin täysjyväriisi.Pähkinöitä joka päivä ja vaihda toi öljykastike olivviöljyyn tai rypsiöljyyn.Valmiissa kastikkeessa karseesti suolaa

Kasviksia enemmän.Ne ei lihota.Joka aterialla kasviksia.Ne täyttää mahan kevyesti.

-Lautasmalli on hyvä.Sillä itse laihdutin 30 kg ja on helppo noudattaa ja on paino pysynyt poissa ja 5 vuotta.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottoman dieetti kaappauksesta ketodieetistä ja Painonvartijoiden lähtien.

-Lautasmalli oli paras ja toimii edelleen.Muilla kuureilla paino lähti nopeasti, mutta yhtä vauhdilla tuli kilot takaisin.Lautasmalli oli " hidas" tapa, mutta tulos on pysynyt 5 vuotta ja Aion noudattaa loppuelämän

Minulle tulee hiilihydraatteja aterioilla. Eli voi olla päivä, jolloin tulee yhdellä aterialla vaikka perunaa ja toisella riisiä. Käytän yleensä täysjyvätuotteita, oli se sitten makaroni tai riisi. Ateriani voi olla myös keitto.

En tarkentanut tuossa, mutta yleensä öljykastike on itsetekemäni, joko avokado- tai oliiviöljystä (+viinietikka+suola).

Kiitos kommentistasi!

Vierailija
6/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vähän rasvaa vaikuttaa olevan, mutta monihan luulee edelleen rasvaa pahaksi ja proteiinia hyväksi. En itse jaksaisi laihduttaa tuollaisella ruokavaliolla, kun en erityisemmin pidä piimästä, rahkasta ja raejuustosta. Sinuna lisäisin ruokavalioon rasvaa (kalaa, avokadoa, pähkinöitä, avokado-, pähkinä- ja oliiviöljyä) sekä (lämpimiä) kasviksia ja söisin monipuolisemmin. Yleensäkin kannattaa muokata ruokavalio sellaiseksi, että sillä jaksaa mennä vaikka koko loppuelämän. 

Vierailija
7/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa? Ihan ikkeasti? Syö jotain oikeadti terveellisempää, kun rahkaa!

Vierailija
8/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän vähän rasvaa vaikuttaa olevan, mutta monihan luulee edelleen rasvaa pahaksi ja proteiinia hyväksi. En itse jaksaisi laihduttaa tuollaisella ruokavaliolla, kun en erityisemmin pidä piimästä, rahkasta ja raejuustosta. Sinuna lisäisin ruokavalioon rasvaa (kalaa, avokadoa, pähkinöitä, avokado-, pähkinä- ja oliiviöljyä) sekä (lämpimiä) kasviksia ja söisin monipuolisemmin. Yleensäkin kannattaa muokata ruokavalio sellaiseksi, että sillä jaksaa mennä vaikka koko loppuelämän. 

Ei nuo ruoat ole rasvattomia ollenkaan. Salaattiin laitan aina kuvailemaani öljykastiketta, salaatissa myös välillä avokadoa. Toisekseen noiden ruokien valmistuksessa käytetty myös rasvaa, on vaikkapa pastakastikkeessa juustoa. Olen ennemmin miettinyt sitä, ovatko ateriat vähän liiankin kaloripitoisia. Toisaalta tuntuu, että syömiset olisivat kivassa balanssissa, koska en joudu näillä syömisillä kituuttelemaan.

Näillä ruoilla voin ihan hyvin jatkaa loppuelämänkin, koska, kuten sanottu, ovat tavallista kotiruokaa eikä erikoisruokaa. Haasteellisempia päivät, jolloin pitää syödä ulkona joku ateria tai aterirytmi menee jostain syystä sekaisin.

ap

Vierailija
9/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahkaa? Ihan ikkeasti? Syö jotain oikeadti terveellisempää, kun rahkaa!

Rahka ja raejuusto tuovat kylläisyyttä. Helpottaa laihtumista.

Vierailija
10/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat keventää, syö vähemmän.

Vierailija
11/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä riittää yksi rahka tai luonnonjugurtti. Banaanin seurana ota desin verran pähkinöitä. Kiinnitä huomiota suolan määrään, jos teet itse kastiketta, jätä suola pois. Onhan kanasi marinoimatonta? Voit myös rauhassa syödä tonnikalaa vedessä tai katkarapuja, saat vaihtelua. Pastaruoan voi tehdä myös ilman kastiketta tai tomaatista. Salaattiin voi laittaa kaikenlaisia kasviksia, esimerkiksi keitettynä. Jos opettelet wokkaamaan (oikein) saat maistuvaa vaihtelua.

Vierailija
12/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivässä riittää yksi rahka tai luonnonjugurtti. Banaanin seurana ota desin verran pähkinöitä. Kiinnitä huomiota suolan määrään, jos teet itse kastiketta, jätä suola pois. Onhan kanasi marinoimatonta? Voit myös rauhassa syödä tonnikalaa vedessä tai katkarapuja, saat vaihtelua. Pastaruoan voi tehdä myös ilman kastiketta tai tomaatista. Salaattiin voi laittaa kaikenlaisia kasviksia, esimerkiksi keitettynä. Jos opettelet wokkaamaan (oikein) saat maistuvaa vaihtelua.

Miksi? Jos teen vaikka keittoa tai kastiketta, niin laitanhan suolaa maun vuoksi. Miksi salaattikastikkeesta pitäisi jättää pois?

Vierailija
13/26 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/26 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on kirjata kaikki syömiset ylös johonkin laskuriin. Mulla käytössä fatsecret. Siitä näkee paljonko kaloreita, proteiinia, rasvaa ja hh tulee syötyä oikeasti. Keittiövaaka ja kunnon mitta-astiasarja on myös hyvä olla.

Vierailija
15/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon alapeukkuja, mutta ei perusteluja niille:)

Vierailija
16/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä varsinkin kannattaa lisätä vielä reilusti kasviksia ja marjoja tuohon. Kala olisi myös hyvä. Yrtit myös tosi hyviä maustamisessa, niiden avulla voi jättää suolaa pois ja silti saada makua.

Vierailija
17/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloinen ateriamalli.

Mulla aamulla joko rahkaa tai gefiluspiimää ja marjoja+1/2 banaani smoothiena. Joskus lisään tl tahinia. Kuituja ja hyviä öljyjä tulee tarpeeksi ainakin mun vatsalle.

Pääateriat ihan ok, jos jää nälkä voi lisätä kasviksia tai salaattia reilusti. Oliiviöljyä kostukkeeksi ja ruuanlaittoon

Välipalana - jos tarvitsen - yleensä pähkinöitä

Illalla saatan syödä hedelmän tai vaikka ruisleipäsiivun hummuksella ja juustosiivulla.

Suolaa käytän koska mulla on liian alhainen verenpaina. Ruokien mausteina mm inkivääriä ja yrttejä jotka on terveellisiä

Vierailija
18/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoproteiini lihottaa, sanoi Antti Heikkilä

Vierailija
19/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tällaisia muutoksia ruokavalioon:

* Aamupalaksi puuroa rahkan ja marjojen kanssa. Syön yleensä ison annoksen puuroa eli vaikka kyljessä lukee 35g/annos, niin itse keitän 1.5-2 kertaisen annoksen! Puurossa ei ole paljon kaloreita, mutta kuitua ja hivenaineita löytyy senkin edestä.

* Herkuttelu on sallittua kohtuullisissa määrin; jos tekee mieli keksiä, syön keksin. Jos tekee mieli suklaata, syön pari palaa. Itsetehdyt mehujäät on herkullisia, samaten jos suklaata tekee mieli, niin syön suklaajäätelöä (vähemmän kaloreita ja pidempi nautinto). Tässäkin kannattaa ottaa huomioon, että ostaa kotiin pienen määrän herkkuja, jotta ei vahingossakaan tule ahmittua kaikkea kerralla.

* En söisi pelkkää salaattia lounaaksi tai päivälliseksi; siitä jää nälkä. Toisaalta inhoan salaatteja, joten siksi kirjoitan näin. Salaatin sijaan söisin uunijuureksia lämpimän aterian kera.

Vierailija
20/26 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin tällaisia muutoksia ruokavalioon:

* En söisi pelkkää salaattia lounaaksi tai päivälliseksi; siitä jää nälkä. Toisaalta inhoan salaatteja, joten siksi kirjoitan näin. Salaatin sijaan söisin uunijuureksia lämpimän aterian kera.

Pitää varmaan verrata, millaista salaattia syömme? :)

Salaattiin tarvitsee mielestäni ruokaisuutta, muuten jää nälkä.

Syön tänään salaattia, jossa on

-salaattia

-tomaattia

-kurkkua

-halloumia

ja ruokaisuutta antamassa

-punakaalia

-avokado

Ruokaisuutta mielestäni tuovat myös mung-pavun idut, kik-herneet, linssit. Minulle nuo käyttämäni tosin ovat helpoimmat.

Mausteena avokadoöljyä ja balsamicoa.

On tietysti mahdollista, että keventäjälle avokadon käyttämisestä tulee liikaa kaloreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi