Diagnoosi apua?
Närästys, rintakehän kivut. Nyt jonkin verran nielemisvaikeutta ajoittain. Isoin ongelma kaulalla tuntuva puristava kipu. Tuntuu koko ajan jonkin verran, kovempi kipu ajoittain esim kuin olen puhunut paljon. Mitä hittoa tämä on? Närästyslääke käytössä.
Kommentit (14)
Tuut sitten sydänoireiden kans vauvapalstalle?
Missä kohdin kipu pahin? Epigastrumissako?
Lääkärillä käyty useamman kerran. Ensi vkolla uusi aika. Närästyslääke reseptillä useamman kuukauden. Kaulakipu on aika ylhäällä kaulalla, tulee ja menee. Kilpirauhasarvot olleet puoli vuotta sitten normaalit. Ääni käheytyy myös paljon puhuessa ja olen huomannut että välillä välttelen puhumista. Lääkäri on ollut sitä mieltä että ei ole sydänongelmaa, ekg normaali ja ei kuulemma riskitekijöitä. -ap
Tutki mitä syöt ja poista viljatuotteet listalta. Pienennä annoksia ja suosi keittoja, monipuolisesti että saat tarvittavat hivenaineet.
Palaa asiaan 3kk kuluttua.
Alko pois tietenkin ja sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Olisko muita ehdotuksia?
Laajahko yläkropan (niska, hartiat, rinta) jumi. Mulle tuli nuo oireet siitä.
Fyssarillakin olen käynyt useamman kerran ja jumeja on mutta olen tehnyt kuukausia jumppaa päivittäin.
Diagnoosin antaa lääkäri, ei Vauva-lehden anonyymifoorumeiden kymppiluokan keskeyttäneet yh-äidit.
No sehän tässä ongelma on kun ei lääkäriltä diagnoosia saa. Käsketään syömään buranaa ja jumppaamaan mutta kumma juttu kun eivät auta...
Refluksitauti, sinulla saattaa olla ruokatorven alaosassa oleva sulkijalihaksen toiminta heikentynyt. Oireena on närästystä, nielemisvaikeuksia, kipua ruokatorvessa, kun se tulehtuu. Se voi myös ärsyttää kurkkua. Gastroskopia ja vuorokauden ph-mittaus tutkimuksina. Aina lääkitys ei auta refluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko muita ehdotuksia?
Laajahko yläkropan (niska, hartiat, rinta) jumi. Mulle tuli nuo oireet siitä.
Mulle myös. Olin jo ihan varma, että kilppari tai sydän vaivaa tai refluksi. Mutta jumitus oli tähän(kin) syynä.
Vierailija kirjoitti:
Fyssarillakin olen käynyt useamman kerran ja jumeja on mutta olen tehnyt kuukausia jumppaa päivittäin.
Kuinka kauan jumppaat kerrallaan?
Itse huomasin, että esim. kiertoliikettä (=melontaliike) pitää tehdä vähintään puoli tuntia ennen kuin se alkaa tuntumaan yhtään missään. 2 tunnin lenkki meloen (suppaamalla parempi kuin kanotilla, koska seisoma-asennossa kiertoliike tulee koko selälle) 2-3 kertaa viikossa pitää selkäjumit loitolla.
Tämä luvaton lääkäri antaa diagnoosin. Laittaisin kilpirauhasen ultraan lähetteen ja sieltä löytyy kyhmystruuma. Kaikki oireesi sopivat siihen. Joskus luullaan reflux-taudiksi.
On muuten erittäin yleinen vaiva.
Onko myös kilpirauhanen tarkastettu? Äänihuulissa ongelmaa? Onko käsikauppa närästyslääkkeet vai lääkärin määräämiä?