Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua eläinlääkärikuluihin

Itkettää
01.06.2019 |

Isäni sairastui ja otin hänen koiransa huostaani. Nyt paljastui että koiralla on hampaiden kiinnityskudoksissa pitkälle edennyt tulehdus. Ainakin 2 poskihammasta tulisi poistaa ja suu kuvata. Minulla ei kuitenkaan ole tähän varaa, enkä haluaisi lopettaa muutoin tervettä koiraa.

Onko jotain tahoa josta saisi rahallista apua? Tai voiko koiran luovuttaa jollekin joka voisi vielä tarjota sille tarvittavan hoidon ja hyvän loppuelämän?

Koira on 6-vuotias.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani ja nuoruudessani ei edes ihmisten hampaita röntgenkuvattu, ainakaan kunnallisella puolella. Nyt lemmikkien hoito on "kehittynyt" vielä korkeammalle tasolle ja kalliiksi! Entisaikaan vanhoilla ihmisillä oli usein koira tai kissa seurana, kun se sairastui, usein lopetetettiin aika pian, jos hoito ei auttanut. Nyt lemmikkejäkin pyritään pitämään hengissä niin pitkälle kuin lääketieteellisesti on mahdollista. Ja kulut ovat tähtitieteelliset.

Jos et halua suostua tarjottuihin tutkimuksiin ja hoitoihin, olet vastuuton ja julma ihminen. Näin köyhä vielä syyllistetään lemmikkinsä kärsimyksestä ja tappamisesta, kunlopetuspiikki on sitten se ainoa, mihin on varaa.

Parodontiittia voi hoitaa konservatiivisestikin, paikallisesti penslaamalla ja huuhtelemalla, ja yleisantibiootilla. Toki huonot hampaat olisi hyvä vetää pois, että bakteeripesäkkeistä päästään eroon.

Onko esim. Virossa halvemmat eläinlääkärit? Voisitte käydä siellä hoidossa.

Vierailija
42/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää kirjoitti:

No olin ainoa joka siitä pystyi ottamaan edes jonkinlaisen vastuun, kun isä ei enää pystynyt. Olisi ehkä hyvä lukea koko ketju niin tietäisi edes mistä puhutaan.

Lopettamiseen on varaa. Mutta koira voisi hyvin elää vielä vuosia ilman niitä paria hammastakin.

No sitten keksit ne rahat jostain koiran suun hoitoon. Ei tässä ole mistään muusta kuin koiran vs. rahan arvottamisesta kyse. Kumpi on sulle tärkeämpi, maksaa hammashoito osissa vai lopettaa koira, ettei se enää kärsi. Sinä otit koirasta vastuun, siitä tuli ikävä yllätys, nyt se vastuu pitää kantaa.

Tällä ei ole merkitystä, mutta minä ottaisin sen osamaksun, vaikka se kiristäisi vyötä kuukausiksi eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele hintoja eri paikoista. Joku Evidensia on ihan poskettoman kallis ja tarjoavat helposti turhiakin lisäoperaatioita muka tarpeellisina, jopa pakollisina, ennen kuin tekevät sitä mitä tulit pyytämään. Esim turhia verikokeita tai röntgeneitä.

Vierailija
44/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo evidensia on ehdottomasti boikotissa. Vaikka pakkomyynti onkin keino rahoittaa erikoisvälineistö. Maksaisin silti mieluiten vain tarvittavista tutkimuksista/hoitomuodoista.

Vierailija
45/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilanne on hirveä. Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa kun elämäntilanne muuttui ja sitten koira sairastui ja vaati useamman tonnin leikkauksen.

Minä sain rahat kokoon myymällä kaiken arvokkaammaan irtaimen.

Kokeile soitella eläinlääkäri-asemille ja kysellä osamaksu-mahdollisuutta tai kysyä apua paikalliselta eläintensuojeluviranomaiselta. 

Paljon voimia sinulle ja toivottavasti koira saa hampaansa kuntoon ja vielä useita hyviä elinvuosia. <3

Vierailija
46/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne on hirveä. Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa kun elämäntilanne muuttui ja sitten koira sairastui ja vaati useamman tonnin leikkauksen.

Minä sain rahat kokoon myymällä kaiken arvokkaammaan irtaimen.

Kokeile soitella eläinlääkäri-asemille ja kysellä osamaksu-mahdollisuutta tai kysyä apua paikalliselta eläintensuojeluviranomaiselta. 

Paljon voimia sinulle ja toivottavasti koira saa hampaansa kuntoon ja vielä useita hyviä elinvuosia. <3

Kiitos vastauksestasi! Ihanan ymmärtäväistä! Yeitän heti maanantaina saada apua. Olisin valmis jopa avustamaan operaation kustannuksissa kunhan joku olisi valmis ottamaan vastuun koirasta.

Vierailija
47/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut järkevä teko on koiran lopettaminen. Tuntuu olevan ylivoimaista ratkaista ongelmat järjellä eikä tunteella.

Vierailija
48/48 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, jos hampaiden jälkeen ilmenee jotain muuta akuuttia? Syy miksi ihmisillä on vakuutus-/luottokortti johtuu puhtaasti siitä ettei haluta stressata. Koira voi sairastua äkillisesti esim. reväyttää lihaksen, nyrjäyttää nilkan, saada kyyn pureman. Facen koirat ryhmissä on jonkin verran näitä vähävaraisia jotka oikeasti pelkää seuraavaa kuluerää mikä koirasta saattaa mahdollisesti koitua.

Onko koiran omistaminen enää sen jälkeen mielekästä puuhaa kun joudutaan tuon tuosta jännittämään tulevaa klinikkakäyntiä? Mielestäni ei, mutta osa tykkää näemmä elellä alituista jännitysnäytelmää.