Aika hellyyttäviä nämä perinteiset firmojen nimet, esim. Kone tai Aurinkomatkat
Harvemmin nykyään annetaan firmoille tuollaisia ytimekkäitä suomenkielisiä nimiä.
Kommentit (90)
Leka ja Lommo. Jäi mieleen kertakuulemalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smartin kenkäkauppa oli aikoinaan nokkela oivallus, mutta vitsi voisi mennä yli nykypolven hilseen.
Mulla meni kyllä yli hilseen....
Ja ikää oli...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua pienfirmoja jotka laittavat oman nimensä firmaan.
Oma nimi ehkä vielä menee, mutta minkä helvetin takia jokaisen porilaisen firman nimessä pitää olla "sata" tai "pori"????
Ihan hyvä, että firman nimessä näkyy myös maantieteellinen sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smartin kenkäkauppa oli aikoinaan nokkela oivallus, mutta vitsi voisi mennä yli nykypolven hilseen.
En minäkään ole kuullut tuosta mitään. Voisiko joku avata?
Typerin on Pasilan uusi ostari monkeronimineen. Taidan boikotoida kun ei ole tarvettakaan asioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ehkä se on jonkun kulttifilmin, joku sisäpiirivitsi, jota pseudointellektit ajattelevat kuuluvan kaikkien pakolliseen yleissivistykseen? Ja sitten tyypit naureskelee, kun joku kehtaa kysyä mistä tämä nokkela oivallus on tullut ja miksi se on nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua pienfirmoja jotka laittavat oman nimensä firmaan.
Oma nimi ehkä vielä menee, mutta minkä helvetin takia jokaisen porilaisen firman nimessä pitää olla "sata" tai "pori"????
Ihan hyvä, että firman nimessä näkyy myös maantieteellinen sijainti.
Mitä hyvää siinä on? Etenkään kun se ei usein edes pidä enää lukuisan muuton jälkeen paikkaansa.
Kone on loistava nimi.
Liikutun aina, kun huomaan olevani Koneen hississä jossain kaukana Suomesta. Näitä tilanteita on tässä 15 ulkomailla asutun vuoden aikana ollut aika monta. Jopa vähän harmitti ostaa asunto talosta, jossa on jonkun s:llä alkavan firman hissi. Kone olis paree. :D
Vierailija kirjoitti:
Typerin on Pasilan uusi ostari monkeronimineen. Taidan boikotoida kun ei ole tarvettakaan asioida.
Aivan, sen nimi olisi voinut olla ihan vaan ”Pasilan ostoskeskus”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smart oli 60-luvun tv-sarjan 'Salainen agentti 86', joka käytti kenkäpuhelinta (siis jalassaan oleva kenkä, joka toimi myös puhelimena), jonkinlainen kännykän esikuva siis.
Onhan niitä vieläkin: Verkkokauppa. Com, Kookenkä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smart oli salainen agentti jolla oli puhelin kengän kannassa. Hän otti kengän jalasta ja käänsi kantalapu sivuun ja kas siellä olikin Nokialaisen esi-isä.😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smart oli salainen agentti jolla oli puhelin kengän kannassa. Hän otti kengän jalasta ja käänsi kantalapu sivuun ja kas siellä olikin Nokialaisen esi-isä.😘
Miksiköhän Nokia ei lanseerannut kumisaapaspuhelinta! :O
Vierailija kirjoitti:
Valio.
Tulikin mieleen, että Valiotahan kiellettiin jonkun eu-pykälän takia käyttämästä "Voimariini"-nimeä, koska tuote ei ole 100% voita. Eikö tuon olisi voinut kiertää sillä, että olisi sanonut nimen tulevan voima-sanasta, eikä voi-sanasta ??
Lukko ja Helahoito on hyvä ja ytimekäs, sijaitsee muistaakseni Salossa :)
Aurinkomatkoista puheenollen, mihin perustui sen erään vanhemman matkayhtiön nimi Keihäsmatkat? Tulee mieleen, että mennään Afrikkaan metsästämään paikallista riistaa keihäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxwell Smart oli salainen agentti ja hänellä oli kengässään matkapuhelin (60-luvulla ei ollut pieniä matkapuhelimia).
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomatkoista puheenollen, mihin perustui sen erään vanhemman matkayhtiön nimi Keihäsmatkat? Tulee mieleen, että mennään Afrikkaan metsästämään paikallista riistaa keihäillä.
Se perustui nimeen Kalevi Keihänen.
Ironista sinänsä, että ulkomaalaisten korviin ne kuulostavat juurikin kummallisilta ei-mitään tarkoittavilta sanoilta (vrt. Merita, Destia, Leonia).