Pelottaa oman työpaikan puolesta (kotitalousvähennys)
Olen kotisiivooja ja pelkään että kotitalousvähennyksen pienentymisen myötä myös asiakkaita katoaa.
Sehän tietää sitten sitä, että joudutaan vähentämään työntekijöitä.
Viimeksi kun kotitalousvähennystä korotettiin, tuli paljon uusia asiakkaita ja firmaan rekryttiin lisää työntekijöitä. Myös meidän palkkoja korotettiin, joka tietysti lisäsi myös työmotivaatiota ja lisäksi pääsi tukiluukuilta lopullisesti pois.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta noissa hommissa firmoilla on iskenyt ahneus. Tässä kaupungissa halvin kotisiivous maksaa 40 € / tunti. Ja aikaveloitus on aika kova sekin. 80 m2 tavallinen siivous 3 tuntia. Tekee 120 € kerralta. Sori mut on liikaa. Parhaat laskuttavat 50 € tunnilta - siivouksesta. Osa myös matkakuluja ja ekstraveloituksia aineista. Voisin kuvitella, että maksavat ovat niitä samoja vanhuksia, joille myydään tarpeettomia kotiremontteja.
Kannatan pienyrittäjyyttä, ja haluaisin sitä tukea. Mutta näillä hinnoilla teen ennemmin itse. Ja moni teettää ennemmin jollain tutulla pimeänä.
Sama kampaajien kanssa. 120 € kerta neljän-kuuden viikon välein. Mulla pitkät hiukset ja käytännössä sama malli ja vain tyvi kaipasi fiksausta. Mutta koskaan en päässyt ulos vain sillä tyvivärillä, aina oli latvat niin huonossa kunnossa että piti leikata ja laittaa muutama raita samalla ja vähän sävyä latvaan. Opettelin vuosi sitten värjäämään itse tyven ja saksimaan latvat itse. Säästö tonnin vuodessa ja tukka näyttää samalta.
Tämä tuleva muutos lisää harmaata taloutta rutkasti, se varmaan oli tulevan hallituksen tarkoituskin.
Totta kai kun vihreät ovat hallituksessa. He ovat pimeän kotitaloustyön teettämisen asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä loppuu myös valitettavasti siivouspalveluiden osto. Keskituloisena siihen on ollut juuri hyvin varaa kotitalousvähennyksen ansiosta, mutta niin rikkaita ei olla että voitaisiin se palvelu ilman vähennystä ostaa.
Toivottavasti selviydytte, pienyrittäjyys kunniaan.
Eihän sitä vähennystä poistamassa oltu vaan hieman leikkaamassa?
Se puolitetaan. Voitaisiinko asumistukiakin hieman leikata, eli puolittaa. Valtio säästäisi yli miljardi euroa vuodessa.
Voitaisiin poistaa kokonaan minusta. Sietääkin leikata kotitalousvähennystä, ei ole valtion asia maksella laiskojen ja köyhien siivouspalveluita. Jos ei ole varaa maksaa itse, tekee niin vähän töitä että ehtii kyllä siivota itse.
Te demarit elätte kyllä jossain ihan omassa utopiassa. Ei että palkansaaja saisi oikein valita paljonko töitä tekee? Hahah! Kyllä se niin on että kahden ihmisen työt teetetään nykyään yhdellä.
En ole demari ja tuosta huomaan ettet ymmärrä politiikasta mitään jos pidät tuota mielipidettä sosiaalidemokraattisena. Vai onko demari uusi nimittelysana persun tilalle mitä voi soveltaa missä tahansa? Minä äänestin Juhana Vartiaista.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys raketoi syksyllä!
Sen jälkeen tulee aktiivimalli 2, jotta saadaan tilastot taas kauniimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä loppuu myös valitettavasti siivouspalveluiden osto. Keskituloisena siihen on ollut juuri hyvin varaa kotitalousvähennyksen ansiosta, mutta niin rikkaita ei olla että voitaisiin se palvelu ilman vähennystä ostaa.
Se puolitetaan. Voitaisiinko asumistukiakin hieman leikata, eli puolittaa. Valtio säästäisi yli miljardi euroa vuodessa.
Kumpi lienee tärkeämpää, että ihmisellä on katto pään päällä vai että ihmisen omat sotkut siivoaa joku muu? Olet kohtuuton.
Suurimpia ekotekoja täällä lämmitettävien asuntojen maassa on nimenomaan asua tiiviimmin, joko pienemmissä asunnoissa tai vaihtoehtoisesti enemmän ihmisiä samassa asunnossa.
Itse asiassa kämppikset ja alivuokralaiset ovat vielä ekologisempi ratkaisu, sillä he jakavat yhdessä luonnonvaroja kuluttavimmat osat asunnosta eli keittiön, kylppärin ja WC:n. Sähkölaskusta iso osa tulee kylmäkoneista, joten mitä useampi jakaa saman jääkaapin sitä ekologisempaa.
Oman yksiön vaatiminen opiskelijoille ja yksinasuville on oikeastaan porvarillista hapatusta.
Kuitenkin tiiviisti asutetulla pääkaupunkiseudulla hiilijalanjälki on kaikkein suurin, joten ei mene läpi selityksesi. Muutenkin kimppa-asuminen kuulostaa melkoiselta utopialta. Pahasta puurosta valittajatkin vaativat itselleen omia asuntoja, kun muuten meni pelkäksi tappeluksi vokeissa.
Miksi muiden pitäisi maksaa sinun verovaroilla kustannettu suojatyöpaikkasi?
Vierailija kirjoitti:
Samalla voidaan lopettaa opettajien, sairaanhoitajien, lääkärien, poliisien, sosiaalityöntekijöiden jne. virat. Nehän on verovaroin kustannettu.
Vierailija kirjoitti:
Maksat sitten mieluummin kotona makaavan työttömän tuet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi lienee tärkeämpää, että ihmisellä on katto pään päällä vai että ihmisen omat sotkut siivoaa joku muu? Olet kohtuuton.
Suurimpia ekotekoja täällä lämmitettävien asuntojen maassa on nimenomaan asua tiiviimmin, joko pienemmissä asunnoissa tai vaihtoehtoisesti enemmän ihmisiä samassa asunnossa.
Itse asiassa kämppikset ja alivuokralaiset ovat vielä ekologisempi ratkaisu, sillä he jakavat yhdessä luonnonvaroja kuluttavimmat osat asunnosta eli keittiön, kylppärin ja WC:n. Sähkölaskusta iso osa tulee kylmäkoneista, joten mitä useampi jakaa saman jääkaapin sitä ekologisempaa.
Oman yksiön vaatiminen opiskelijoille ja yksinasuville on oikeastaan porvarillista hapatusta.
Kuitenkin tiiviisti asutetulla pääkaupunkiseudulla hiilijalanjälki on kaikkein suurin, joten ei mene läpi selityksesi. Muutenkin kimppa-asuminen kuulostaa melkoiselta utopialta. Pahasta puurosta valittajatkin vaativat itselleen omia asuntoja, kun muuten meni pelkäksi tappeluksi vokeissa.
Asumisen osuus hiilijalanjäljestä on Suomessa n. 30 %. Sitra suosittelee ihmisiä pienentämään hiilijalanjälkeään nimenomaan luopumalla yksityisautoilusta, ulkomaanmatkoista ja ylimääräisistä neliöistä.
Soluasunto tai kämppistely on yksinasumista paljon ekologisempaa, siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri. Joitain vain ei kiinnosta hiilijalanjäljen pienentäminen, ja osaa se kiinnostaa vain itse valikoiduissa asioissa.
Rakennusalalla oleva tuttava sanoi, että viime vuosina pimeitä keikkoja kysyvien kotitalouksien määrä on laskenut.. mutta varmaan tiedustelut taas nousee ja kotitaloudet palkkaavat hommaan sen, joka homman tekee pimeästi kun halvin on. Että hieno homma kiitos hallitus. :)
Jatkamme kuten tähänkin asti, maksamme käteisellä . . .
Tukia leikattiin niin moni siivoaa eläkkeellä oleville vanhemmilleen ja saa käteistä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukia leikattiin niin moni siivoaa eläkkeellä oleville vanhemmilleen ja saa käteistä ruokaan.
Työttömät siivoavat sukulaisille ja ystäville. Käteistä rahaa palkaksi ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun niitä tes-palkka töitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoatko naapureille?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä valtion tukemia työpaikkoja.
Missä niissä on se valtion tuki? Käyn töissä, maksan veroja ja tästä nettotulosta maksan kotiviivouksen, josta summasta siiivooja maksaa verot. Jos minulla on yritys, jossa on siivooja, niin saan vähentää siivouskulut muiden kulujen ohessa ennen kuin saadaan verotettava tulo. Jostain syystä yksityishenkilö työllistäjäjä ei voi vähentää tuloistaan palkkauskuluja, vaan siivoojan palkka on tavallaan tuplaverotettu.
Meillä on jo vuosia käynyt virolainen siivooja.
Tähän mennessä olet kuvitellut hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaituksi? Tervetuloa todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta noissa hommissa firmoilla on iskenyt ahneus. Tässä kaupungissa halvin kotisiivous maksaa 40 € / tunti. Ja aikaveloitus on aika kova sekin. 80 m2 tavallinen siivous 3 tuntia. Tekee 120 € kerralta. Sori mut on liikaa. Parhaat laskuttavat 50 € tunnilta - siivouksesta. Osa myös matkakuluja ja ekstraveloituksia aineista. Voisin kuvitella, että maksavat ovat niitä samoja vanhuksia, joille myydään tarpeettomia kotiremontteja.
Kannatan pienyrittäjyyttä, ja haluaisin sitä tukea. Mutta näillä hinnoilla teen ennemmin itse. Ja moni teettää ennemmin jollain tutulla pimeänä.
Sama kampaajien kanssa. 120 € kerta neljän-kuuden viikon välein. Mulla pitkät hiukset ja käytännössä sama malli ja vain tyvi kaipasi fiksausta. Mutta koskaan en päässyt ulos vain sillä tyvivärillä, aina oli latvat niin huonossa kunnossa että piti leikata ja laittaa muutama raita samalla ja vähän sävyä
Harva miettii loppuun asti paljonko välillisiä veroja tuo laskutushinta pitää sisällään. Suomi on verojen ja maksujen luvattu maa.
Aina olen miettinyt. Ja olen tarjonnut kahta summaa. Toinen kuitilla ja toinen ilman. Yrittäjät ovat ahneita ja heille on aina kelvannut kuititon.
Jos tuo 40 euroa pitää sisällään myös alvin osuuden niin sitten tuo ei ole edes paha veloitus.
Alv, tyel, sotu ja muut työnantajan vakuutusmaksut pois niin siitä jää 25 euroa tunnilta työnantajalle. Siitä maksat sitten kaiken yritystoiminnan ylläpidon, työntekijän palkan, kirjanpidon, vastuuvakuutukset, ajoneuvojen vakuutukset, kannat riskin, työntekijän sairauslomat, lomarahat etc.
Harva miettii loppuun asti paljonko välillisiä veroja tuo laskutushinta pitää sisällään. Suomi on verojen ja maksujen luvattu maa.