Mies ei pysty peittelemään pettymystään, että toinenkin lapsi on tyttö.
Haluaa jatkajan tiluksilleen, sekä nimelleen. Riideltiin eilen ja lopulta syytti jopa minua asiasta. Ei ymmärrä, ettei sukupuoli määräydy naisen puolelta.
Sovittiin sitten, että yritetään vielä kerran. Nyt vaan pelottaa, että mitä sitten tapahtuu, jos taas käy samoin.
Ymmärrän miestäni, koska tila on kulkenut hänen suvussaan isältä pojalle, niin kauan kun tietoja on löytynyt.
Kommentit (64)
Apua! Poikani on ottanut vaimonsa sukunimen. Saako tällaista tehdä?
Tyttö pystyy levittämään x-kronosomia eteenpäin, mutta y-kromosomia kuten poika joten iso osa miehen piirteistä ei periydy seuraavaan sukupolveen.
Miehelläsi on huono itsetunto, jos sitä pitää lapsilla pönkittää. Ei poika tee häntä sen paremmaksi. Ja mitä jos se poika on homo? Ottaa toisenkin isännän tilalle? Eikä suku jatku.
Nykypäivänä tytär voi olla kuningatar tai presidentti, miksi siis ei tilan omistaja. Monet naiset ovat paljon paljon tunnollisempia rahankäyttäjiä ja johtajiakin, joten no problem.
En tiedä, kuvaako tuo reaktio jotenkin hänen omaa tyytymättömyyttään elämäänsä, joten pojan pitäisi korvata hänen oman puuteellisuutensa jotenkin. No, en minäkään naisena haluaisi kahta poikaa huusholliini. Kolmen veljen jälkeen, nääs.
Tulee mieleen sukulaisen mies. Neljä tyttöä ja yksi poika. Harmi vaan, että poikaa ei pätkääkään kiinnosta kotitilan pito. Insinöörinä ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoleen vaikuttaa sekä isä, että äiti. Äidin elimistö saattaa myös suosia jompia kumpia soluja, tästä on näyttöä olemassa. Mies ei siis todellakaan ”määrää” yksin tulevan lapsen sukupuolta.
Tieteellinen lähde, kiitos.
Olepa hyvä. Tässä yksi linkki:
https://www.figo.org/news/female-bodies-reject-certain-sperm-0012191
Linkki hyvä mutta kun pitäisi ymmärtää se tekstin sisältökin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoleen vaikuttaa sekä isä, että äiti. Äidin elimistö saattaa myös suosia jompia kumpia soluja, tästä on näyttöä olemassa. Mies ei siis todellakaan ”määrää” yksin tulevan lapsen sukupuolta.
Tieteellinen lähde, kiitos.
Mietipä sodan jälkeisiä vuosia.
Mieheni sukulaisella oli kaksi tytärtä ja yksi poika. Poika oli lellikki, jota ei kiinnostanut maatalon pito ja tyttäret muuttivat opiskeltuaan muuallep perheineen. Poika oli nuorena hyvä myyntimies, mutta suuruudenhullu ja yritys meni konkurssiin. Sen jälkeen alkoi ryyppyputki, joka päättyi pultsarina kuolemiseen. Verottaja ja velkojat kärkkyivät pojan perintöä ja lopulta saivat omansa. Se siitä perintöprinssistä.
Islam ensimmäisenä uskontona antoi naisille oikeuden perimiseen ja kielsi tyttö vauvojen hautaamisen elävältä. Suomessa on kyllä hirveää naisvihaa. Arabimieheni ei moista harjoita eikä juo alkoholia kuten suomalaiset. Minä ja tytöt ollaan kuin prinsessoja perheessä. Koemme olevamme paljon arvostetetuimpia islamissa.
Pakotettuna maajussina olo on ollut monelle totta, itsemurhat ja terveyden pilaaminen ryyppäämällä yksinäisyydessä on karua miesten historiaa. Sitäkö haluatte pojallenne? Toki jokaisella väkisin johonkin työhön pakotetulla on sama. Itse maalla kasvaneena muistan isän näyttäneen monta tallia ja männynoksaa: -Tuohon Tauno hirtti itsesnä, tuolla Jussi roikkui jne. Ennen oli pakko olla hetero ja maajussi, jos sattui syntymään pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on huono itsetunto, jos sitä pitää lapsilla pönkittää. Ei poika tee häntä sen paremmaksi. Ja mitä jos se poika on homo? Ottaa toisenkin isännän tilalle? Eikä suku jatku.
Nuo on enemmän kaupunkilaisten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Älä todellakaan yritä enää, mieti missä kaikessa muussa suosisi sitten poikaa? Milät tytöistä tuntuisi? Loisit maailmaan 3 lasta lisää, jotka ajattelisivat, että tytöistä ei ole mihinkään eikä heillä ole väliä, vain pojat ovat tärkeitä. Heivaa tuo mies elämästänne, jos aikoo kasvattaa tytöt noilla ajatuksilla ja halveksii heitä aina, koska eivät ole poikia. Aivan sairasta.
Minä itse kasvoin perheessä, jossa äiti olisi tahtonut pojan, mutta sai 3 tyttöä. Nimenomaan minun piti olla se poika, kun halusi ennen poikaa 2 tyttöä, joten purki kaiken vihansa ja katkeruutensa minuun.
Minusta tulikin pienenä todella poikamainen, tahdoin leikkiä "poikien leluilla", pidin poikien vaatteista ja osallistuin "poikien juttuihin" isäni kanssa. Silti aina kun pyysin jotain poikamaista, äitini kieltäytyi vedoten siihen, että se on poikien juttu, lelu tai mikä ikinä olikaan. Isäni onneksi kuitenkin sanoi että tottakai saan silti esim. pikkuautoja, kun niitä tahdoin, sain myös auttaa isääni esim. terassin rakentamisessa, vaikkei se äitini mielestä ollut soveliasta tytölle.
Luulen, että olin niin poikamainen siksi, että äitini aina kuulteni valitti siitä, etten ollut poika, minkä nimen hän olisi antanut minulle, voi kun olisin ollut poika jne. Hiukan vanhempana alkoi valitus, miksei minulle kelvannut mekot ja hameet, miksen voi käyttäytyä kuten normaalit tytöt jne. Sitten tietysti vanhempana oireilin, kun en kelvannut sellaisena(kaan) äidilleni.
Eipä ole ihme, miksi tyttöjen transsukupuolisuus tai kuvitellaan olevankin enemmän transmiehiä ahtaiden sukupuoliroolien takia perheessä. Tiedän tällaisia, mutta myöhemmin ovat sitten tulleet toisiin ajatuksiin ja tajunneet ne kaikki ajatukset omasta transsukupuolisuudesta olevan peräisin vanhempien asenteista.
Vierailija kirjoitti:
Islam ensimmäisenä uskontona antoi naisille oikeuden perimiseen ja kielsi tyttö vauvojen hautaamisen elävältä. Suomessa on kyllä hirveää naisvihaa. Arabimieheni ei moista harjoita eikä juo alkoholia kuten suomalaiset. Minä ja tytöt ollaan kuin prinsessoja perheessä. Koemme olevamme paljon arvostetetuimpia islamissa.
Suomessa ei todellakaan ole mitään naisvihaa, vaan päinvastoin asiat ovat menneet päälaelleen.
Täällä ongelmissa on enemmän miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on enemmän kaupunkilaisten ongelmia.
Huono itsetunto vai homous?
Kumpaakin on kuule maalla ja paljon. Liki 70 -vuotisen maaseutuelämäni aikana olen molempia todella paljon tavannut. Moni peräkammarin poika onkin homo, moni itsemurhan tehnyt onkin homo, moni juoppo on sekä homo että huonoitsetunoinen. Nyt on uutena tulleet nämä rahavaikeudet, jotka ajavat isäntiä itsemurhiin tai laajennettuihin itsemurhiin, viedään lapset ja puoliso mukana.
Ainahan sen sukupuolen voi vaihtaa!
YsiViisSeiska kirjoitti:
Siitähän ton jyyrä mies varmaan tykkäisikin.
Hänellä on siihen oikeus. Tiedän yhden kolmen tytön perheen, jossa mies ei ole hyväksynyt asiaa, vaikka nuorinkin jo muutaman vuoden ikäinen. Tärkeintä olisi, ettei sitä näytetä lapsille. Helpommin tosin sanottu kuin tehty.
Minä tiedän yhden perheen, jossa on 7 veljestä. Ja kaikilla on sama äiti. Ei ole koskaan haitannut kumpaakaan vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
YsiViisSeiska kirjoitti:
Siitähän ton jyyrä mies varmaan tykkäisikin.
Jopa hyvin hyvin vanhoilliselle ihmiselle lapsen transsukupuolisuus kuulostaa paremmalta kuin homoseksuaalisuus. Olen törmännyt kyseiseen ilmiöön. Uskon tämän johtuvan siitä, että vanhemmat uskoo niiden lasten sitten olevan kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta transsukupuolisina kuin olevan rekkalesboja tai stereotyyppisiä naishomoja. Transsukupuolisuus ei kuitenkaan ole pikku juttu, vaan ihminen syö hautaan saakka hormoneja ja käy riskialttiissa leikkauksissa. Kyllä se vaikeuttaa perheen perustamista.
Lähteessä ei mainittu sitten mitään lapsen sukupuoleen liittyvää. Eli artikkelin mukaan naisen keho voi hylkiä sellaista spermaa, jonka naisen keho tulkitsee olevan kykenemätön hedelmöittämiseen. (suurinpiirtein näin.)
"The female body has an in-built system which rejects sperm that it does not think will create a pregnancy, researchers have found."