Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei pysty peittelemään pettymystään, että toinenkin lapsi on tyttö.

Vierailija
31.05.2019 |

Haluaa jatkajan tiluksilleen, sekä nimelleen. Riideltiin eilen ja lopulta syytti jopa minua asiasta. Ei ymmärrä, ettei sukupuoli määräydy naisen puolelta.
Sovittiin sitten, että yritetään vielä kerran. Nyt vaan pelottaa, että mitä sitten tapahtuu, jos taas käy samoin.
Ymmärrän miestäni, koska tila on kulkenut hänen suvussaan isältä pojalle, niin kauan kun tietoja on löytynyt.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoleen vaikuttaa sekä isä, että äiti. Äidin elimistö saattaa myös suosia jompia kumpia soluja, tästä on näyttöä olemassa. Mies ei siis todellakaan ”määrää” yksin tulevan lapsen sukupuolta.

Tieteellinen lähde, kiitos. 

Olepa hyvä. Tässä yksi linkki:

https://www.figo.org/news/female-bodies-reject-certain-sperm-0012191

Vierailija
22/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoleen vaikuttaa sekä isä, että äiti. Äidin elimistö saattaa myös suosia jompia kumpia soluja, tästä on näyttöä olemassa. Mies ei siis todellakaan ”määrää” yksin tulevan lapsen sukupuolta.

Aidin elimistö, vai isän...? Voi olla, että puhutan eri asiasta, mutta käsittääkseni se on toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet siittää vaan tyttöjä ja jotkut miehet vain poikia. Mun jännä mies isä siittää vain poikia.

T: Kiltti mies

Vierailija
24/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän. Mulla on sekä tyttö että poika ja näin on just hyvä. 

Vierailija
25/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tämä ei tosiaankaan ole provo. Maaseuduilla on vielä tällaista. Minä synnyin -83, siskoni -86 ja isä on edelleen hapan siitä, että kehdattiin syntyä tyttöinä, kun olisi pitänyt saada poika. Tytöistähän ei ole mihinkään, tulevat vaan raskaaksi eikä niille voi opettaa miten remontoidaan ja puidaan viljaa ja ajetaan traktorilla ja istutetaan perunaa ja tehdään heinää...

Maaseuduilla ollaan edelleen hyvin, hyvin sovinistisia. Eivät tietenkään kaikki talojen isännät, mutta hyvin monet. 

Vierailija
26/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus olla pettynyt, on jopa oikeus ilmaista se. Aina ollaan lyttäämässä toisten tunteita epäoikeutetuiksi. Omat tunteet vain ja ainoastaan sallitaan.

Vierailija
27/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me vanhanaikaiset miehet toivomme poikia. Olin kovin onnellinen aikanaan, kun lapseni syntyi pojaksi. Jotenkin se tuntui turvalliselta, kun itsekin olin joskus ollut poikalapsi. Ja tunnesiteemme on aina ollut todella vahva.

Vierailija
28/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tytöt pitävät oman nimensä. Ja mitä väliä sillä on, vaikka sen muuttaisikin. Tilan nimi voi silti pysyä samana. Voi teitä jyväjemmareita, luulin että vain Afganistanissa ajatellaan tytöistä noin.

Vierailija
29/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea tuohon uskoa. Linkkaa joku sivu.

Tilastollisesti on havaittavissa, että osalla mieshistä on taipumus saada vain joko poikia tai tyttöjä, mutta tuo äidin osuus sukupuolen valikoinnissa epäilyttää, eikä annettu linkkikään siitä edes käsittele.

eri

Vierailija
30/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on heikko siemen.

Vierailija
31/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava ajatus, että syntyisi vielä kolmas lapsi, joka olisi poika. Siitä alkaisi isän kauhea painostus, että tilaa pitää jatkaa, kiinnosti tai ei!

Tyttö voi tietenkin pitää nimensä ja jatkaa tilaa. Nyt vain panostatte kunnon vävyn etsintään!

Vierailija
32/64 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan maaseudulla. Minä olen kaupungista lähtöisin ja ihan omasta tahdostani maatalon emäntä.

En ole miestäni jättämässä. 

Miehelle tulee painetta myös suvun puolelta. Olen kuullut sellaisia keskusteluja, joita minun ei ole ollut tarkoitus kuulla.  Sitä en ole hänelle sanonut.

Mies on vaan  sellaista hitaasti lämpenevää sorttia.

Vierailija
33/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hevonpeessä te oikein asutte?

Vierailija
34/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa seitsemän tyttöä. Ei tullut tilan jatkajaa.

Vierailija
35/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa henkilö, jonka tunnen, joka on jatkanut vanhempiensa tilaa, on tyttö. Tai aikuinen nainenhan hän jo on.

Vierailija
36/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistava ajatus, että syntyisi vielä kolmas lapsi, joka olisi poika. Siitä alkaisi isän kauhea painostus, että tilaa pitää jatkaa, kiinnosti tai ei!

Tyttö voi tietenkin pitää nimensä ja jatkaa tilaa. Nyt vain panostatte kunnon vävyn etsintään!

Kai sen tilan nimen voi säilyttää, vaikka oma nimi vaihtuisikin tai pitää tyttönimen toisena.

Vierailija
37/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa nykypäivään. Tytärkin voi periä tilan.

Ja nykypäivänä ei ole häpeä miehelle ottaa vaimon sukunimeä mikäli on pelkästään tuo nimi kysymys.

Tervetuloa 2020-luvulle!

Vierailija
38/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa seitsemän tyttöä. Ei tullut tilan jatkajaa.

Tiedän tilan jossa oli 2 poikaa. Ei tullut tilan jatkajaa.

Vierailija
39/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei tule poikaa, niin ei panosteta väkisin tilanjatkajaksi.

Vierailija
40/64 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että tämä ei tosiaankaan ole provo. Maaseuduilla on vielä tällaista. Minä synnyin -83, siskoni -86 ja isä on edelleen hapan siitä, että kehdattiin syntyä tyttöinä, kun olisi pitänyt saada poika. Tytöistähän ei ole mihinkään, tulevat vaan raskaaksi eikä niille voi opettaa miten remontoidaan ja puidaan viljaa ja ajetaan traktorilla ja istutetaan perunaa ja tehdään heinää...

Maaseuduilla ollaan edelleen hyvin, hyvin sovinistisia. Eivät tietenkään kaikki talojen isännät, mutta hyvin monet. 

Nyt kyllä yleistit rankasti. Olen synynyt 1950-luvulla ja meitä on poika ja tyttöjä. Isäni näki heti, että poika on lukumiehiä eikä tykkää maatöistä, nuorin siskoni tykkäsi. Hänelle opetettiin traktorilla ajot ja muut työt, koska häntä ne kiinnostivat. Sittemmin kyllä kukaan ei jäänyt maatilalle, vaan yliopisto kutsui kaikkia. Siitä isä oli vain ylpeä. Hän näki jo silloin maatalouden vain yhtenä mahdollisuutena, ei pakkona. Omissa lapsissani poika on taiteellinen ja tyttö reipas moottorisahan käyttäjä. Ei todellakaan ole sukupuolesta kiinni.