Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten rooli on ahdas

Vierailija
31.05.2019 |

Hyväksytyt roolit:
- perusmies (jämäkkä, osaava, käy töissä, perheenisä)
- menestyjä (varakas, korkeassa asemassa, yleensä lopulta töissäkäyvä perheenisä)
- taiteilija, muusikko, ym (alallaan menestynyt, tässä liikkumavaraa enemmän mutta rooli varattu todella harvoille)

Ei-hyväksytyt roolit:
- luuseri, mammanpoika, tossukka (mies joka käyttäytyy naismaisesti, miehekkäästi käyttäytyvä nainen on tietty rohkea, moderni ja itsenäinen)
- "outo tyyppi"

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet haluaa naista tekemättä mitään sen eteen? Mistään muusta ei ole kyse kuin että vätykset haluaa rimaa niin alas kuin mahdollista ettei tarvitsisi yhtään itseä vaivata ryhdistäytymisellä.

Ei täällä kaikki ole pillun tai perseen perässä, vaikka se kyllä sopii siihen miehen ahtaaseen rooliin.

Vierailija
62/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviaikavarpaat määrittävät ahtaan roolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä olen huomannut, että monien miesten suurin pelko on se että heitä luullaan tai sanotaan homoksi. Joten sitten rajoitetaan omaa olemista ettei kukaan luule että on homo. Joten ratkaisu miehen ahtaaseen rooliin on se, että pidät homoja tasavertaisina ja yhtä arvokkaina ihmisinä.

Minusta olisi paljon kurjempaa, jos minua luultaisiin maidonjuojaksi kuin homoksi. Moni sukulainen on aina olettanut minun olevan hetero, mutta se nyt vaan ei ole mennyt heille jakeluun, että maito on niin kuvottava juoma, että pystyin juomaan sitä viimeksi nelivuotiaana. Kumma kun niin moni suomalainen tykkää maidosta ja jotkut taitaa pitää sitä jopa jokseenkin miehekkäänä. T: M29, satun vain nyt olemaan parisuhteessa naisen kanssa.

Vierailija
64/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava artikkeli oli jokseenkin avartava, että miestenkin on ihan normaalia istua pöntölle ja pissata.

https://x.com/YouGov/status/1658400274631864322

Luulin vielä muutama vuosi sitten ja vielä 25-vuotiaana, että miesten ja poikien kuuluu pissata seisaaltaan.

Vierailija
65/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten määrittelemähän rooli on. Kokeilepa miehenä mennä meikattuna hame päällä naista deittailemaan.

Tai jos olet pitkässä pari suhteessa, ryhdypä puhumaan tunteistasi ja itke välillä.

Huonosti käy jos et ole tiukassa muotissa.

Älä viitsi. Sen hameeseen pukeutuvan miehen hakkaa miesporukka ennen kun se mihinkään treffeille asti saa tallattua. 

Mies ei puhu tunteistaan kun sen on kieltäneet niin isä, isoisä kuin koulukaveritkin. Koulussa jätkät nauroi kun aloit itkemään satutettuasi itsesi välkällä. 

Tuska-festareilla hame oli ihan yleinen näky miehillä.

Vierailija
66/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri virhe ottaa vakavasti nämä kaikki jotka kertovat miehelle minkälainen hänen pitäisi olla. Mies ei voi olettaa että häntä autetaan tai että hän saisi sympatiaa. Mies pitää opettaa siihen, että hänen täytyy pärjätä yksin, koska se on totuus. Helpointa on kun sen tietää jo alusta asti jotta ei odotakaan muuta. Se on myös vapauttavaa, kun tajuaa että ihan sama miten pomppii muita miellyttääkseen, ei siltikään saa sillä mitään kunnioitusta tai arvostusta, menettää vain sen. Joten kannattaa unohtaa miellyttämiset ja miettiä itse mikä on järkevää. Ja jos nämä feministien toksiset puheet tuntuu siltä että ne ovat perseestä, sitä ne ovatkin, ei niitä pidä hetkeäkään ottaa vakavasti. Feministit pukevat miehet hameeseen ja leikkaavat vehkeet pois, jos heidän antaa päättää.

Vierailija
67/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on sellainen kuin on. Vaikka itseään kehittäisi. Ehkä nainen etsii silti turvaa miehestä.

Vierailija
68/68 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimo sekos ja jätti mut yksin kahden ihan pienen lapsen kaa maalle asumaan. Nyt nuorinkin täyttää ens kuussa 18 v. Tässä välissä ehdin kasvaa erikoiseksi hoivaisäksi....mun hoiva on laadukkaampaa kuin vaikka nyksän ponnistelut oman jälkikasvunsa hyväksi kun sitä täs vieressä nyt seurailen. Olen loistava kokki jne. Minä siis kasvoin ihmisenä ja vastasin kehityshaasteeseen....tai ois tullut sossut ja vienyt lapset. Tämä ei kuitenkaan ole sopinut yhtään ympäristölleni joka ei oikein osaa hyväksyä minua ja tekemisiäni hoivan osalta. Tämä sitten yhdistyy vielä korkeaan statukseeni. Olen johtajana naisvaltaisella alalla. Mulla on älykön maine ja monta ylopistotutkintoakin. Mulla on paljon harrastuksia....Olen tavallaan liikaa monella eri tavalla. Mua on vaikea luokitella. No...eipä se haittaa....teen just sillä tavalla kuin mua huvittaa....ei mulle kukaan oikein mahda mitään. Mut pointti se että miehen roolituksella en ois selvinnyt hengissä niiden lasten kaa...se rooli on kovin ahdas. Onneksi nyxsä on korkeasti koulutettu ja älykäs ja hänen itsetuntonsa kestää naisena mun vahvan kodinhoidon. Olen vielä superhyvä rakastajakin. Musta yhdistyy siis vahvasti sekä feminiiniset että maskuliiniset piirteet mitä luultavasti tekee musta loppupeleissä vahvan ihmisen. Ympäristöäni se hämmentää...