14v tyttäremme raskaana ja mies kieltää abortin kunniasyistä
Minä ja tytär olemme molemmat paniikissa. Raskaus on sen verran pitkällä että päätös abortista on tehtävä viikon sisällä. Mies eli tytön isä kuuluu kulttuuriin, missä abortteja ei tehdä ellei äidin tai lapsen henki ole vaarassa. Tyttö haluaisi abortin ja tottakai se olisi järkevintä tällä kohtaa, mutta hän pelkää että isänsä hylkäisi hänet kokonaan ja minä pelkään että mahdollisesti tyttöön käytetään väkivaltaa. Olemme ajatelleet sanoa, että tyttö sai keskenmenon.
Voisiko jossain yksityisellä klinikalla tehdä tämän niin että mies ei saa tietoonsa näitä toimenpiteitä? Missä (Tampere) ja millä hintaa? Joudunko itse maksamaan kaiken? (ei ole pointti vaan että tiedän varautua)
Kommentit (24)
Sairasta!!! Siis Isän toiminta!!!
Lääkkeillä keskeytys hoituu ilman osastojaksoa. Ottakaa yhteys neuvolaan ja kertokaa tilanne.
En muista minkä ikäisen lapsen tiedot vanhemmat näkee omakannassa. Olisiko ollut alle 12 v - tietääkö joku? Terkka osaa sanoa kun soittaa sinne. Tiedot voi myös salata perustellusta syystä.
Mutta miksimiksi raskaus selvisi näin myöhään?
Jos olet tosissasi, ensimmäisenä hankit tytölle abortin. Lapsen isä ei näe tytön tietoja, eikä niitä hänelle saa luovuttaa ilman tytön lupaa. Sanotte, että sai keskenmenon tai että tytön tai lapsen henki olisi ollut vaarassa. Sitten hankit eron ja lähestymiskiellon ja katoat mieheltä tytön kanssa.
jos tytär on nainut ilman lupaa satunnaisen pannon kanssa, niin luulisi isukin vaativan aborttia. tuon jälkeen vietäisiin jonkin kirurgin luokse, joka sitten muotoilisi alapään niin että se näyttäisi käyttämättömältä.